ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παράταση 3 εβδομάδων του διαγωνισμού για την ΕΕΣΣΤΥ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Παράταση τριών εβδομάδων έλαβε η υποβολή αρχικού ενδιαφέροντος στην αποκρατικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Η αρχική ημερομηνία υποβολής του μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος είχε οριστεί για την ερχόμενη Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016 και προχθές, στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, η υποβολή των αρχικών προσφορών αποφασίσθηκε να γίνει τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016. Σύμφωνα με το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), η παράταση των τριών εβδομάδων δόθηκε έπειτα από αίτημα των ενδιαφερομένων. Η παράταση αυτή, παρά το γεγονός ότι η υποβολή των μη δεσμευτικών προσφορών είναι περισσότερο τυπική –παρά ουσιαστική– διαδικασία, δεν υποκρύπτει κανένα σενάριο συνωμοσιολογίας και μπορεί κάλλιστα να αποδοθεί στις θερινές διακοπές των ενδιαφερόμενων μνηστήρων από το εξωτερικό.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ είναι ο δεύτερος κατά σειρά. Ωστόσο, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές μπορεί να είναι εντελώς νέοι, με πρώτη και καλύτερη την ιταλική Ferrovie που πρόσφατα συμφώνησε να αποκτήσει το 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επίσης, ενδιαφέρον φέρεται ότι εξέφρασαν δύο πρωτοεμφανιζόμενες επιχειρήσεις στον διαγωνισμό, κινεζικών και βρετανικών συμφερόντων. Καλά πληροφορημένες πηγές, ωστόσο, σημείωναν χθες ότι η αρχική αναζήτηση πληροφοριών για την ΕΕΣΣΤΥ από τις δύο επιχειρήσεις δεν σημαίνει ότι θα μετουσιωθεί απαραιτήτως και σε μια προσφορά. Το ενδιαφέρον όμως αυτό περιπλέκει μια συμφωνία, δεδομένου ότι οι τελευταίοι επενδυτές, εκτός από το ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει να διαπραγματευθούν και με τη Ferrovie, που θεωρητικά θα είναι ο σημαντικότερος πελάτης της. Οι ίδιες πηγές πάντως σημείωναν χθες ότι το φαβορί στη διεκδίκηση της ΕΕΣΣΤΥ είναι η ιταλική Ferrovie dello Stato Italiano.

Στον πρώτο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, μεγάλο ενδιαφέρον είχαν δείξει η γαλλική εταιρεία Alstom και η γερμανική Siemens. Ομως, η προσπάθεια της αποκρατικοποίησης ναυάγησε όταν η ελληνική πλευρά έκανε πίσω σχετικά με τη δυνατότητα μετατάξεων του προσωπικού της επιχείρησης σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα. Η καθυστέρηση αυτή ίσως και να συνέφερε το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό Δημόσιο, με την έννοια ότι στον πρώτο διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ δεν συμμετείχε η ιταλική Ferrovie. Η συμφωνία εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ιταλική εταιρεία άλλαξε άρδην τα δεδομένα στην αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Επιπλέον, η εξαγορά της τελευταίας από τη Ferrovie θα επιλύσει και μια σειρά άλλων ζητημάτων, όπως το κόστος παροχής των υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού από την ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το θέμα αυτό αποτέλεσε σημείο τριβής μεταξύ των δύο επιχειρήσεων, παρόλο που το ΤΑΙΠΕΔ επιχείρησε να το λύσει με τεχνοκρατικά κριτήρια.

Η αναβολή της υποβολής του μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος στην ΕΕΣΣΤΥ αναμένεται να καθυστερήσει και την υποβολή του δεσμευτικού ενδιαφέροντος. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ΕΕΣΣΤΥ όριζε η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών να γίνει στις 31/10/2016. Το τελευταίο, ωστόσο, δεν αποκλείεται να αναθεωρηθεί, με δεδομένο ότι η προθεσμία υποβολής του αρχικού ενδιαφέροντος, μια περισσότερο τυπική παρά ουσιαστική διαδικασία (όπως είναι η υποβολή μιας δεσμευτικής προσφοράς), έλαβε παράταση τριών εβδομάδων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ