ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δάνειο 389 εκατ. για τον ΟΤΕ μέσω EBRD για χρηματοδότηση επενδύσεων

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ (αριστερά) και ο Ζαν Μαρκ Πέτερσμιτ, διευθύνων σύμβουλος της EBRD (δεξιά), κατά τη διάρκεια της υπογραφής της σύμβασης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Tριετές δάνειο ύψους 389 εκατ. ευρώ, που παρέχεται με ευνοϊκούς όρους, εξασφάλισε ο ΟΤΕ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης και την Παρευξείνια Τράπεζα. Το δάνειο, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει επιτόκιο 3,5% και συνίσταται σε κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 339 εκατ. ευρώ που θα χορηγήσει κοινοπραξία τραπεζών μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD). Παράλληλα ο ΟΤΕ έχει εξασφαλίσει συμπληρωματική χρηματοδότηση ύψους 50 εκατ. ευρώ, που θα χορηγήσει η Τράπεζα Εμπορίου και Ανάπτυξης του Ευξείνου Πόντου (Black Sea Trade and Development Bank, BSTDB ή Παρευξείνια Τράπεζα).

Ρευστότητα

Σύμφωνα με τον ΟΤΕ, στόχος του νέου δανείου είναι η παροχή επιπλέον ρευστότητας, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι στρατηγικές επενδύσεις του ομίλου στην Ελλάδα. Επιδίωξη είναι τα νέα κεφάλαια να αξιοποιηθούν για την επιτάχυνση της ανάπτυξης δικτύων νέας γενιάς (Νew Generation Αccess ή NGA). O OTE έχει ανακοινώσει επενδυτικό σχέδιο ύψους 1,3 δισ. ευρώ για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, με στόχο την ανάπτυξη δικτύων υπερυψηλών ταχυτήτων κινητής και σταθερής τηλεφωνίας για τη διάθεση νέων καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών.

Κόστος χρήματος

Ολα δείχνουν ότι, καθώς το κόστος χρήματος στη χώρα μας παραμένει υψηλό, οι μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις στρέφονται προς τις αναπτυξιακές τράπεζες. Πιο σημαντικός υποψήφιος για τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών έργων στη χώρα είναι η ΕBRD. Η τελευταία, πέραν του επενδυτικού σχεδίου του ΟΤΕ, σχεδιάζει και τη χρηματοδότηση της Fraport Greece για την αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Στο κοινοπρακτικό δάνειο της EBRD προς τον ΟΤΕ συμμετέχει ως επικεφαλής (mandated lead arranger) η Εθνική Τράπεζα και ως μέλη: η HSBC Bank Plc, η Ελληνική Τράπεζα Δημόσια Εταιρεία, η BNP Paribas S.Α., η Nomura International Plc, η Alpha Bank Albania, η Τράπεζα Πειραιώς και η Cordiant.

Ο ΟΤΕ τα τελευταία χρόνια έχει μειώσει ουσιαστικά την έκθεσή του στις εμπορικές τράπεζες, δεδομένου ότι ο καθαρός δανεισμός του έχει υποχωρήσει περισσότερο από 80%. Συγκεκριμένα, ο καθαρός δανεισμός υποχώρησε κατά περίπου 3,5 δισ. ευρώ, και από 4,2 δισ. ευρώ που ήταν το 2010 σήμερα ανέρχεται σε περίπου 0,7 δισ. ευρώ. Στόχος αυτής της στρατηγικής ήταν η μείωση του δανεισμού με υψηλό κόστος, που ροκανίζει την κερδοφορία και την αποτελεσματικότητα του οργανισμού.

«Παρά την οικονομική κρίση, με τη στρατηγική και τις αποφάσεις μας έχουμε διατηρήσει την ικανότητά μας να επενδύουμε τα σημαντικά ποσά που απαιτούνται για τη δημιουργία δικτύων νέας γενιάς», σχολίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ. «Η συνεργασία μας με την EBRD και την BSTDB», πρόσθεσε, «υπογραμμίζει τον ξεκάθαρα αναπτυξιακό χαρακτήρα του επενδυτικού μας πλάνου, ενώ η δραστηριοποίησή τους στη χώρα μπορεί να προσδώσει νέες δυνατότητες και σε άλλους τομείς της οικονομίας».

Από την άλλη πλευρά, ο επικεφαλής της EBRD γα τον τομέα των τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής, Ντερκ Γουέρνερ, χαρακτήρισε πολύ «σημαντική συναλλαγή» αυτή που ολοκληρώθηκε χθες. «Η συναλλαγή αυτή», είπε, «θα παρέχει στην εταιρεία τα μέσα, ώστε να συνεχίσει το φιλόδοξο επενδυτικό της πλάνο». Παράλληλα στέλνει και ένα δυνατό μήνυμα στην αγορά ότι η ελληνική οικονομία είναι και πάλι «open for business».

Συμμετοχή και στα περιφερειακά αεροδρόμια

Tη χρηματοδότηση του έργου της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας με 150 εκατ. θα εξετάσει η EBRD. Συγκεκριμένα, η τράπεζα εξετάζει δύο πακέτα χρηματοδότησης, ένα για την πρώτη ομάδα περιφερειακών αεροδρομίων, 90 εκατ. και συνολική επένδυση 820 εκατ., και ένα 60 εκατ., για τη δεύτερη ομάδα αεροδρομίων με συνολικό κόστος επένδυσης 813 εκατ. Τη χρηματοδότηση θα λάβει η Fraport Greece (κοινή εταιρεία των Fraport - ομίλου Κοπελούζου) προκειμένου να υλοποιήσει την παραχώρηση-διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που συμφώνησε να αποκτήσει αντί 1,23 δισ. ενώ δεσμεύθηκε να επενδύσει περίπου 400 εκατ. τα πρώτα χρόνια τέσσερα έτη. Η διοίκηση της EBRD πρόκειται να εξετάσει τη χρηματοδότηση του έργου στις 16 Νοεμβρίου. H διοίκηση της Fraport Greece, πέραν της χρηματοδότησης από την EBRD, προωθεί και την ένταξη της επένδυσης στο πακέτο Γιούνκερ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ