ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Alibaba ανοίγει τον κινεζικό δρόμο στις ελληνικές επιχειρήσεις

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Για τις δραστηριότητες σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα μπορεί σήμερα ο τζίρος που πραγματοποιείται στην Κίνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο να αντιστοιχεί μόλις στο 10% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου, όμως οι λιανικές πωλήσεις μέσω Διαδικτύου αναπτύσσονται ετησίως με ρυθμό 20%.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μόνο μέσα σε μία ημέρα η Costco, μία από τις μεγαλύτερες χονδρεμπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, πούλησε στην Κίνα 300 τόνους ξηρών καρπών, χωρίς να ξοδέψει χρήματα για εγκαταστάσεις και προσωπικό στην Κίνα. Το κατάφερε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για χονδρεμπόριο Alibaba.com. Στις 11 Νοεμβρίου 2015, που στην Κίνα εορτάζεται ως Ημέρα των Εργένηδων, μόνο μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τουριστικών υπηρεσιών Alitrip πραγματοποιήθηκε τζίρος 1,5 δισ. γουάν ή περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι συνολικά εκείνη την ημέρα ο τζίρος που έγινε μέσω Alibaba ανήλθε συνολικά σε 14,3 δισ. δολάρια. Ημερησίως η Alibaba, ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου, στον οποίο ανήκουν και οι δύο παραπάνω πλατφόρμες, διακινεί 40 εκατομμύρια δέματα, με τις αγορές να αφορούν από ρούχα μέχρι υπερπολυτελή αυτοκίνητα.

Τα παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με το προφίλ της ανερχόμενης μεσαίας τάξης στην Κίνα, μιας μεσαίας τάξης που τα επόμενα τρία χρόνια αναμένεται να μετρά 500 εκατ. καταναλωτές, αποτελούν, αν μη τι άλλο, ισχυρό κίνητρο για την έναρξη δραστηριοποίησης των ελληνικών επιχειρήσεων στην κινεζική αγορά. Οχι με τον παραδοσιακό και αρκετά χρονοβόρο και δαπανηρό τρόπο, αλλά αξιοποιώντας τις πλατφόρμες της Alibaba και τη δημοφιλία του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οπως ανέφερε χθες ο κ. Ροντρίγκο Σιπριάνι Φορέζιο, γενικός διευθυντής της Alibaba για τις δραστηριότητες σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα, μπορεί σήμερα ο τζίρος που πραγματοποιείται στην Κίνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο να αντιστοιχεί μόλις στο 10% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου, όμως οι λιανικές πωλήσεις μέσω Διαδικτύου αναπτύσσονται ετησίως με ρυθμό 20%. Ο κ. Φορέζιο καθώς και πολλά υψηλόβαθμα στελέχη της Alibaba παρουσίασαν χθες στην Αθήνα, σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας, τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι πλατφόρμες της Alibaba για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Ειδικότερα, την πώληση προϊόντων σε καταναλωτές στην Κίνα και μάλιστα χωρίς να απαιτείται ούτε η ίδρυση εταιρείας επί κινεζικού εδάφους ούτε η κατοχύρωση του εμπορικού σήματος στην Κίνα –αν και το παραπάνω συνέστησαν, χθες, προς τις ελληνικές επιχειρήσεις και τα στελέχη της Alibaba– παρέχει η πλατφόρμα Tmall Global, ένα τεράστιο ψηφιακό εμπορικό κέντρο όπως το χαρακτήρισε η κ. Κριστίνα Φοντάνα, ανώτερο διευθυντικό στέλεχος της Alibaba. Μέσω της χρήσης της πλατφόρμας παρέχονται στις επιχειρήσεις και διαφημιστικές υπηρεσίες, καθώς και υπηρεσίες logistics, αν και η επιχείρηση μπορεί να επιλέξει δικούς της συνεργάτες. Το ετήσιο κόστος για τις επιχειρήσεις που πληρώνουν οι επιχειρήσεις για την τοποθέτησή τους στην εν λόγω πλατφόρμα κυμαίνεται από 5.000 έως 10.000 δολάρια, ενώ η προμήθεια που εισπράττει η Alibaba είναι της τάξης του 1% έως 5% (2%, για παράδειγμα, στα τρόφιμα και 5% στα αυτοκίνητα). Η περιγραφή και οι οδηγίες χρήσης πρέπει να αναγράφονται στα κινεζικά. Οι επιχειρήσεις μέσα από την πλατφόρμα αυτή μπορούν να λαμβάνουν χρήσιμα στοιχεία για τις επόμενες κινήσεις τους σχετικά με το προφίλ των καταναλωτών.

Οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από άλλη πλατφόρμα της Alibaba, την Alitrip, η οποία μέσα σε δύο χρόνια λειτουργίας έχει πραγματοποιήσει τζίρο 100 δισ. γουάν (περίπου 13 δισ. ευρώ).

Σε 100 εκατομμύρια ανέρχονται τα εγγεγραμμένα μέλη στην πλατφόρμα Alibaba.com που αφορά την πώληση προϊόντων προς επιχειρήσεις (χονδρεμπόριο). Από αυτούς τα 2 εκατομμύρια είναι προμηθευτές και μόλις το 8% εδρεύει στην Ευρώπη.

Οι πληρωμές στις πλατφόρμες της Alibaba πραγματοποιούνται μέσω του συστήματος Alipay, που κατέχει μερίδιο 60% στην κινεζική αγορά. Αποτελεί πλέον το κύριο μέσο πληρωμών στην Κίνα, ανεξαρτήτως εάν αφορά αγορές στην Alibaba. Οι πληρωμές γίνονται μέσω της σάρωσης γραμμικού κωδικού (barcode) ή κωδικού QR από την αντίστοιχη εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες. Η Alipay αποτελεί ταυτόχρονα και πλατφόρμα marketing.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ