Ενημέρωση δημοτών μέσω email στην Καρδίτσα

Ενημέρωση δημοτών μέσω email στην Καρδίτσα

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηλεκτρονικά θα επικοινωνεί στο εξής ο Δήμος Καρδίτσας με τους πολίτες του, έτσι ώστε να τους ενημερώνει κατά κύριο λόγο για τις οφειλές και τις δυνατότητες εξόφλησής τους. Με αυτή την έννοια, δεν θα μπορούν να επικαλεστούν άγνοια, ενώ και ο δήμος θα έχει τη δυνατότητα να επικοινωνεί άμεσα και αποτελεσματικά. Ο δήμαρχος της πόλης Φώτης Αλεξάκος εξηγεί ότι ο δήμος ζήτησε και πήρε –όπως έχει το δικαίωμα– από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων τα emails και τους ΑΦΜ των πολιτών του. «Ετσι δεν στέλνουμε πλέον επιστολές, περικόπτοντας το κόστος, ενώ παράλληλα πληροφορούμε άμεσα τους πολίτες», εξηγεί ο κ. Αλεξάκος. Το κόστος αποστολής επιστολών στους δημότες εκτιμάται στις 50.000 ευρώ τον χρόνο, χωρίς να υπολογιστούν οι ώρες εργασίας για τους υπαλλήλους που απασχολούνταν.

Πριν από έξι μήνες ο Δήμος Καρδίτσας, έχοντας πλέον τους ΑΦΜ αλλά και τα emails των δημοτών του, προχώρησε στη δέσμευση λογαριασμών όσων χρωστούσαν χρήματα στον δήμο από το 2010, οπότε και υπήρχε κίνδυνος παραγραφής. Πρόκειται για κάθε είδους οφειλές, από κλήσεις έως πρόστιμα και οφειλές ύδρευσης, συνολικού ύψους 3,5 εκατομμυρίων ευρώ. Μάλιστα, οι πολίτες έλαβαν ηλεκτρονικώς την επιστολή της οφειλής τους για πρώτη φορά από τον δήμο.

Ενα μεγάλο ποσοστό των οφειλετών μετά τη δέσμευση του λογαριασμού του από την τράπεζα ήρθε σε επαφή με τον δήμο και μάλιστα εξόφλησε την οφειλή του. Ο δήμαρχος τονίζει ότι ποσοστό περίπου 25% εξόφλησε τις οφειλές του, το 25% προχώρησε σε διακανονισμό, ενώ για το 50% των οφειλετών οι λογαριασμοί παραμένουν δεσμευμένοι. Και άλλοι δήμοι έχουν προχωρήσει σε δέσμευση λογαριασμών των δημοτών τους, όπως ο Δήμος Τρικκαίων και ο Δήμος Κομοτηνής, τακτική που, όπως αναφέρουν, απέδωσε –οικονομικά– αποτελέσματα. «Ορισμένοι δεν έχουν πραγματικά τη δυνατότητα να πληρώσουν και γι’ αυτούς υπάρχουν λύσεις, όμως άλλοι απλώς δεν θέλουν τα πληρώσουν και περιμένουν να παραγραφούν όσα χρωστούν. Γι’ αυτό στείλαμε ειδοποιήσεις για τις προ του 2010 οφειλές».

Πάντως, σοβαρές αντιδράσεις στην αποστολή email στους οφειλέτες υπήρξαν από τους λογιστές, οι οποίοι έλαβαν τα ηλεκτρονικά μηνύματα για λογαριασμό των πελατών τους. Δεν έχουμε υποχρέωση να ενημερώσουμε τους πελάτες μας για τις οφειλές τους κάνοντας ουσιαστικά τη δουλειά του δήμου, αναφέρουν. Το πρόβλημα αυτό, τονίζει ο κ. Αλεξάκος, μπορεί να επιλυθεί με συνεννόηση, ώστε να γνωρίζει ο δήμος τα προσωπικά emails των δημοτών του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή