ΕΛΛΑΔΑ

Τα σενάρια για τα μέσα μεταφοράς

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τη λύση για όλα του τα προβλήματα βλέπει ο ΟΑΣΑ στην ενεργοποίηση του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες, με τα δεδομένα όμως να μην είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Η προοπτική του ηλεκτρονικού κομίστρου έχει αδρανοποιήσει σε μέγιστο βαθμό τον ελεγκτικό μηχανισμό ο οποίος από την πλευρά του κλήθηκε τον τελευταίο χρόνο να διαχειριστεί σειρά επιθέσεων χωρίς να ευαισθητοποιηθεί ουδείς.

Οι αλλεπάλληλες επιθέσεις οδήγησαν τους ελεγκτές έξω από τα οχήματα του ΟΑΣΑ, με το υπουργείο Υποδομών απλώς να διαπιστώνει το πρόβλημα. Την ίδια στιγμή η έξαρση του κινήματος «Δεν πληρώνω» τα τελευταία χρόνια έχει καλλιεργήσει μια νοοτροπία πολύ δύσκολα αντιστρέψιμη σε συνδυασμό βέβαια με τις χιλιάδες δυσκολίες που προστίθενται σε οικονομικό επίπεδο στην καθημερινότητα των πολιτών.

Την ίδια ώρα, οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας καλούνται να αντιμετωπίσουν μια ανεπανόρθωτη ζημία που έχει προκληθεί από την κακοδιαχείριση, τη μείωση της κρατικής επιδότησης, τα χρέη των υπουργείων προς τους συγκοινωνιακούς φορείς και φυσικά την ολοένα και διογκούμενη εισιτηριοδιαφυγή. Παρά το γεγονός ότι ακριβής υπολογισμός της εισιτηριοδιαφυγής δεν μπορεί να καταγραφεί, υπήρχαν πάντα συγκεκριμένοι μηχανισμοί εκτίμησης των διαφυγόντων εσόδων που προκαλούνται από την επιβίβαση των «τζαμπατζήδων». Στην παρούσα φάση όμως ούτε αυτοί οι μηχανισμοί ενεργοποιούνται, εν αναμονή του έξυπνου εισιτηρίου το οποίο ειδικά στα μέσα σταθερής τροχιάς μπορεί να μηδενίσει το φαινόμενο. Ωστόσο με άλλοθι την αναμονή (του νέου συστήματος) οι έλεγχοι έχουν ατονήσει εκτοξεύοντας την εισιτηριοδιαφυγή στα 40 - 60 εκατ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι το α΄ τρίμηνο του 2016 τα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών διαμορφώθηκαν στα 37,7 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 23,44% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2015 (49,2 εκατ.).

Εν αναμονή όμως της υιοθέτησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και με δεδομένη τη μεταβίβαση των εταιρειών στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (θυγατρική του υπερταμείου), το υπουργείο Υποδομών φαίνεται ότι έχει επιλέξει να αφήσει στην τύχη τους τις συγκοινωνιακές εταιρείες. Με τη λογική ότι θα ενταχθούν στο υπερταμείο, που θα αναλάβει και την εξυγίανσή τους, με πιθανότατη την προοπτική εισόδου ιδιωτών σε αυτές, το υπουργείο Υποδομών επιλέγει να απαλλαγεί από τυχόν πολιτικό κόστος που θα προέκυπτε από οποιαδήποτε παρέμβαση...

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ