ΕΛΛΑΔΑ

Στα «μαλακά» πέφτουν όσοι προκαλούν τροχαία δυστυχήματα

ΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ηταν 12 Ιουνίου 2012, όταν η ζωή μιας οικογένειας θα έπαιρνε μια απότομη στροφή. Μια μηχανή μεγάλου κυβισμού, τρέχοντας με ιλιγγιώδη ταχύτητα στην οδό Πατησίων, παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη και χτύπησε με σφοδρότητα μια μητέρα και τα 7χρονα δίδυμα παιδιά της, ένα αγοράκι και ένα κοριτσάκι, την ώρα που διέσχιζαν τον δρόμο από τη διάβαση πεζών πηγαίνοντας στο σχολείο. Ο δράστης, που είχε εγκαταλείψει τα θύματά του, συνελήφθη λίγο αργότερα στο σπίτι του. Οπως θα προέκυπτε, δεν είχε καν άδεια οδήγησης. 

Το αγοράκι έμεινε τρεις μήνες στο νοσοκομείο, και ζει σήμερα με αναπηρία 90% έχοντας πολλά ακόμα χειρουργεία να το περιμένουν. Πολλά τα χειρουργεία που χρειάστηκαν, επίσης, μαμά και κόρη. Το σοκ του τραυματισμού δεν έχει ξεπεραστεί από κανέναν.

Τεσσεράμισι χρόνια και έξι αναβολές αργότερα, στις 5 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε επιτέλους η δίκη. Το Ναυτοδικείο Πειραιά καταδίκασε τον υπαξιωματικό Α.Δ. σε έξι χρόνια και επτά μήνες φυλάκιση, με ανασταλτικό χαρακτήρα μέχρι την εκδίκαση της έφεσης. Το δικαστήριο απέρριψε τους ισχυρισμούς του κατηγορουμένου ότι πέρασε με πράσινο και δεν έτρεχε. Του αναγνώρισε, ωστόσο, τον πρότερο έντιμο βίο. «Το γεγονός ότι ο δράστης οδηγούσε συστηματικά χωρίς άδεια οδήγησης πριν προκαλέσει το τροχαίο δεν εκτιμήθηκε από το δικαστήριο ως σχετιζόμενο με τον πρότερο βίο του» σχολιάζει ο Μανώλης Σταυρουλάκης, ιδρυτικό μέλος του συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα», που θεωρεί ότι η ποινή δεν συνάδει με το αδίκημα. «Πάντα στην Ελλάδα οι υπαίτιοι τροχαίων ατυχημάτων πέφτουν στα μαλακά. Οταν περνάς με κόκκινο και χτυπάς κάποιον θεωρείται πλημμέλημα». Ο σύλλογος έχει συναντηθεί με τον υπουργό Δικαιοσύνης, αλλά και την πρόεδρο του Αρείου Πάγου ζητώντας την αυστηροποίηση της νομοθεσίας, τη μετατροπή της εγκατάλειψης θύματος από πλημμέλημα που είναι σήμερα σε κακούργημα, την αναβάθμιση του αξιόποινου της παραβίασης ερυθρού σηματοδότη, της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ και τοξικών ουσιών, της παραβίασης του ορίου ταχύτητος και της χρήσης κινητού κατά την οδήγηση όταν αυτά οδηγούν σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό. «Εμείς δεν θέλουμε να εξοντώνουμε κανέναν, αλλά δεν μπορείς να αφαιρείς ανθρώπινες ζωές και το βράδυ να κοιμάσαι σπίτι σου».

Απόφαση-σταθμός για τα ελληνικά δεδομένα θεωρείται η απόφαση του Μεικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Αθήνας, στις 20 Απριλίου, σχετικά με τον θανάσιμο τραυματισμό και την εγκατάλειψη του 15χρονου πεζού Σόλωνα Καρυδάκη τον Δεκέμβριο του ’09 στη λεωφόρο Κηφισίας από διερχόμενο Ι.Χ. Το δικαστήριο επαυξάνοντας την πρόταση του εισαγγελέα καταδίκασε τον κατηγορούμενο σε έξι χρόνια κάθειρξη για τη διατάραξη των συγκοινωνιών και τον φόνο και τέσσερα χρόνια φυλάκιση για την εγκατάλειψη του θύματος. «Περιμένουμε την έφεση», λέει σήμερα ο κ. Σταυρουλάκης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ