Τα σούπερ μάρκετ πιέζουν τους προμηθευτές για μειώσεις τιμών

Τα σούπερ μάρκετ πιέζουν τους προμηθευτές για μειώσεις τιμών

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Υφιστάμεθα μεγάλη πίεση από τους λιανεμπόρους. Μας ζητούν συνεχώς να κατεβάσουμε τις τιμές». Με αυτά τα λόγια ο δρ Ι. Βογιατζής, γενικός διευθυντής της Μπουτάρης Οινοποιητική, περιέγραψε τη σχέση προμηθευτών – λιανεμπόρων, η οποία στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται, μετά την «υπόθεση Μαρινόπουλος», αποκτά καινούργια χαρακτηριστικά.

Μιλώντας χθες στο συνέδριο Food for Success που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, ο κ. Βογιατζής στην ουσία αποκάλυψε αυτό που αποτελούσε μέχρι τώρα κοινό μυστικό στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων: μετά το «κούρεμα» κατά 50% των απαιτήσεών τους από τον Μαρινόπουλο, οι έτεροι λιανέμποροι ασκούν πιέσεις για μικρότερες ή ακόμη και ανάλογες μειώσεις στις τιμές. «Η πραγματικότητα είναι ότι διαπραγματευόμαστε και όχι ότι πιέζουμε», απάντησε ο κ. Δ. Παπαχρυσάνθου, υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος της ΑΒ Βασιλόπουλος, προσθέτοντας: «Η συνάρτηση είναι περίπλοκη. Η αγορά είναι πιεσμένη και το 2016. Κάποια κομμάτια της έχουν φύγει εντελώς από την κατανάλωση, ενώ υπάρχει και απομείωση αξιών. Ενα μεγάλο μέρος από τον τζίρο του Μαρινόπουλου ανακατανεμήθηκε, όχι όμως όλο».

Ανεξαρτήτως του πώς η κάθε πλευρά χαρακτηρίζει τη σχέση προμηθευτών – λιανεμπόρων, το βέβαιο είναι ότι οι πρώτοι αναμένεται να δεχθούν ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις, όσο η αγορά θα συγκεντρώνεται σε ολοένα και λιγότερους. Ο κ. Π. Βενιέρης, διευθύνων σύμβουλος της Green Cola A.Ε., εκτίμησε ότι σε τέσσερα χρόνια 2 – 3 μεγάλες αλυσίδες θα ελέγχουν πάνω από το 80% του κλάδου.

Οι προμηθευτές, πάντως, φέρεται να τάσσονται υπέρ της θεσμοθέτησης ενός αυστηρού ορίου πληρωμών –προκειμένου να αποφεύγονται οι καθυστερήσεις–, κάτι πάντως για το οποίο οι λιανέμποροι εμφανίζονται επιφυλακτικοί.

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αποκτούν δύναμη ακόμη και σε προϊόντα που πρώτα είχαν σχετικά μικρό μερίδιο, καθώς η κατανάλωσή τους αφορούσε κατά κύριο λόγο τον κλάδο της μαζικής εστίασης. Τα κρασιά και τα αναψυκτικά είναι τέτοιο παράδειγμα, με τους κ. Βογιατζή και Βενιέρη να επισημαίνουν ότι ολοένα και περισσότερο αυξάνεται το μερίδιο της λεγόμενης «ζεστής αγοράς» (σούπερ μάρκετ) έναντι της «κρύας αγοράς» (εστίαση), προσεγγίζοντας σταδιακά τα ποσοστά που ισχύουν στην υπόλοιπη Ευρώπη (σ.σ.: στην Ευρώπη, για παράδειγμα, το μερίδιο της «ζεστής αγοράς» για τα αναψυκτικά είναι 75% και της «κρύας αγοράς» μόλις 25%).

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή