ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Ιωάννης Παράσχης, CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ)

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η σταθερότητα, η αξιοπιστία και η ποιότητα, σε συνδυασμό με τις προωθητικές κινήσεις, αποτελούν απαραίτητες συνθήκες για να στηριχτεί και να αναπτυχθεί η Αθήνα σε city break προορισμό. Η διεύρυνση της συνεργασίας με τις αεροπορικές εταιρείες και η ανάδειξη του προορισμού «Αθήνα» μέσω της ενίσχυσης των ποιοτικών υπηρεσιών αποτελούν τους βασικούς στόχους του «Ελευθέριος Βενιζέλος», μας εξηγεί μεταξύ άλλων ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) Ιωάννης Παράσχης.  


Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών


Τι είναι αυτό που σηματοδότησε τη μεγάλη επιβατική αύξηση προς την Αθήνα σε αντίθεση με τους υπόλοιπους προορισμούς της χώρας;

Από το δεύτερο εξάμηνο του 2013 ξεκίνησε μια πορεία ανάπτυξης, η οποία το 2014 και το 2015 παρουσίασε διψήφιους θετικούς ρυθμούς παρά τα οικονομικά δεδομένα της χώρας. Στόχος για το 2017 είναι να ξεπεράσει ο ΔΑΑ τα 19 εκατομμύρια επιβάτες. Το μητροπολιτικό αεροδρόμιο της Αθήνας έχει περίπου 50% ξένους και 50% Ελληνες ταξιδιώτες και η κίνηση δεν περιορίζεται στον εισερχόμενο, συνεπώς εποχικό, τουρισμό από το εξωτερικό. Οι Ελληνες παρουσιάζουν αύξηση στις αεροπορικές μετακινήσεις τους, κυρίως χάρη στις δυνατότητες που προσφέρει το αεροπορικό δίκτυο της Αθήνας σε σύγκριση με άλλα μέσα μεταφοράς, τις προσφορές και την ανταγωνιστικότητα των τιμών. Οι ξένοι, επίσης, παρουσιάζουν άνοδο στις αφίξεις προς Αθήνα, αλλά και στις μετεπιβιβάσεις προς άλλους προορισμούς του εσωτερικού, πολλές φορές συνδυάζοντας ολιγοήμερη διαμονή στην πόλη μας. Οι μετεπιβιβαζόμενοι ταξιδιώτες αποτελούν ένα τμήμα της κίνησής μας, στο οποίο δίνουμε ιδιαίτερη σημασία και το οποίο έχει άμεση σχέση με τη στρατηγική που επιλέγει ο αερομεταφορέας βάσης. Και εδώ τα μηνύματα είναι θετικά, με τις εταιρείες που χρησιμοποιούν την Αθήνα ως βάση να αυξάνουν τη δραστηριότητά τους, βελτιώνοντας τον αριθμό των προορισμών και των συχνοτήτων τους. Η επίδραση της δυσμενούς οικονομικής και γεωπολιτικής συγκυρίας που έχει επηρεάσει γειτονικούς προορισμούς είναι, επίσης, ιδιαίτερα σημαντική.

Πόσο κοντά είναι η Αθήνα στο να μετατραπεί σε city break προορισμό;

Είναι αλήθεια πως, σε ό,τι αφορά το τουριστικό προϊόν της, η Αθήνα, μετά τις μεγάλες περιπέτειες που πέρασε –από το 2014 και έπειτα– έζησε μια «τουριστική άνοιξη» και το κομμάτι του city break είναι κάτι στο οποίο κρατικοί και ιδιωτικοί φορείς έχουμε επενδύσει. Στρατηγικός στόχος του αεροδρομίου είναι η προώθηση της Αθήνας τόσο ως τελικού προορισμού όσο και ως ενδιάμεσου σταθμού. Σχεδιάζουμε, χρηματοδοτούμε, υποστηρίζουμε και υλοποιούμε έναν μεγάλο αριθμό δράσεων, πρωτοβουλιών και προϊόντων, που εκτείνονται από την υποστήριξη των αεροπορικών εταιρειών έως εξειδικευμένα προγράμματα και καμπάνιες προώθησης του προορισμού. Για παράδειγμα, η καμπάνια μας του 2014 «Perhaps you are an Athenian too», που απευθύναμε σε μια αγορά 170 εκατομμυρίων επιβατών σε 17 αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο, απέδωσε εξαιρετικά, ενώ έχουμε δημιουργήσει την κάρτα πόλης athenspotlighted, τη στοχευμένη προώθηση της Αθήνας μέσω του περιοδικού «2board» του αεροδρομίου κ.λπ.  

Ωστόσο, το «city break» δεν συμβαίνει από μόνο του, ούτε μπορεί ένα αεροδρόμιο να το εγγυηθεί. Για να έρθει ο ξένος επισκέπτης, ο προορισμός πρέπει να συνδυάζει υποδομές, υπηρεσίες και προϊόντα. Σε μια εποχή όπου τα ταξίδια και οι επιλογές είναι περισσότερες και ευκολότερες, ο επισκέπτης του διημέρου θέλει να γνωρίζει ότι θα κινηθεί γρήγορα και απρόσκοπτα, να μπορέσει να πετάξει, να μετακινηθεί στο κέντρο της πόλης, να κάνει τις αγορές του. Ετσι, η σταθερότητα, η αξιοπιστία και η ποιότητα, σε συνδυασμό με όσα κάνουμε και περιγράψαμε, είναι συνθήκες απαραίτητες για να στηριχτεί και να αναπτυχθεί περισσότερο το city break. Η Αθήνα μετά το 2013 έκανε πράγματι βήματα προς αυτή την κατεύθυνση και η κοινή προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί.

 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ