ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

To Trustmark είναι το νέο σήμα αξιοπιστίας του ελληνικού e-εμπορίου

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Το νέο σήμα αξιοπιστίας για το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο ανακοίνωσε χθες ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, γνωστός και ως Greek Ecommerce Association (GRECA).

Το νέο σήμα αξιοπιστίας για το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο ανακοίνωσε χθες ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, γνωστός και ως Greek Ecommerce Association (GRECA). Πρόκειται για το σήμα Trustmark (www.trustmark.gr), το οποίο έρχεται να ενισχύσει την καταναλωτική εμπιστοσύνη στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του GRECA Φώτη Αντωνόπουλο, το σήμα Trustmark έχει διττό σκοπό. Αφενός πιστοποιεί τα ηλεκτρονικά καταστήματα σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τον κώδικα δεοντολογίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφετέρου αποτελεί διαβεβαίωση και εγγύηση προς τους καταναλωτές που επισκέπτονται το εκάστοτε αξιολογημένο ηλεκτρονικό κατάστημα ότι συμμορφώνεται πλήρως στη νομοθεσία, τηρώντας τις βέλτιστες πρακτικές, όπως αυτές έχουν οριστεί μέσα από την αξιολόγηση πολλών ποιοτικών κριτηρίων.

Το GRECA Trustmark είναι εγκεκριμένο από τον οργανισμό Ecommerce Europe, και η Ελλάδα είναι η 15η χώρα της Ε.Ε. που το υιοθετεί. Σύμφωνα με τα στελέχη της GRECA, η υιοθέτηση της συγκεκριμένης πιστοποίησης αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα εξωστρέφειας, καθώς ανοίγει νέους επιχειρηματικούς διασυνοριακούς δρόμους για τα ελληνικά e-shops. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 10.000 πιστοποιημένα ηλεκτρονικά καταστήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη και στην Ελλάδα μόλις τέσσερα (mediamarkt.gr, you.gr, insurancemarket.gr και public.gr), αλλά σύντομα ο αριθμός τους θα ανέλθει, καθώς έχει προχωρήσει η πιστοποίηση άλλων 35 επιχειρήσεων (e-shops). Η πιστοποίηση για τα μέλη του GRECA είναι δωρεάν, ενώ την πραγματογνωμοσύνη για την πιστοποίηση υλοποιεί το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ).

Αναφερόμενος στην εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου που ξεκινάει την επόμενη εβδομάδα, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, είπε ότι η αγορά στην Ελλάδα αναπτύχθηκε ουσιαστικά μέσα στο 2016. «Είμαι χαρούμενος γιατί σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, διαπιστώνουμε πως ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, ο τζίρος αυξάνεται, όπως και η καταναλωτική εμπιστοσύνη αλλά και το επιχειρηματικό ενδιαφέρον», είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε ότι η αύξηση του τζίρου ανήλθε στο 17% και με δεδομένο ότι πέρυσι η αγορά εκτιμήθηκε σε 3,6 έως 3,8 δισ. ευρώ, φέτος αναμένεται ότι ξεπέρασε τα 4,2 δισ. ευρώ. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Παπαδεράκη, οι online αγοραστές σχεδόν υπερδιπλασιάστηκαν στην περίοδο 2010-2015 και από το 18% των χρηστών Internet ανήλθαν στο 35%.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ