Η πορεία του ανθρώπου προς το φως

Η πορεία του ανθρώπου προς το φως

1' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Γεμάτα αφηγήσεις και συμβολισμούς, τα έργα του ζωγράφου Κωνσταντίνου Μάσσου μοιάζουν με κεφάλαια μιας μεγάλης αλληγορίας. Αλλά η εντύπωση στον θεατή, καθώς έρχεται αντιμέτωπος με την πλήρη δουλειά του καλλιτέχνη, στη δεύτερη ατομική του έκθεση στην Gallery 7 της οδού Σόλωνος 20, είναι αυτή μιας σταδιακής μύησης σε έναν κόσμο ιδιαίτερα κινητικό. Ο Κωνσταντίνος Μάσσος, κάνοντας εξαιρετικά προσεγμένη χρήση χρώματος, δημιουργώντας κοντράστ εκεί όπου απαιτείται με ψυχρές και θερμές περιοχές, μας παραδίδει ανθρώπινες ιστορίες, τις οποίες καλούμαστε να παρακολουθήσουμε από την αρχή ώς το τέλος, από την αναζήτηση ώς τον προορισμό. Εχοντας ως διαρκές Leitmotiv την κίνηση του σύγχρονου ανθρώπου σε μια σχεδόν βιβλική πορεία προς την αποκάλυψη και τη λύτρωση, ο Κωνσταντίνος Μάσσος μας δίνει στην πρώτη ενότητα της έκθεσης (με τα ακρυλικά) έργα που απηχούν με καθαρότητα μια οικουμενική urban culture, διάστικτα με σύμβολα οπτικής επικοινωνίας, ανθρώπινων σωμάτων και πολλαπλών αφηγήσεων σε διαδοχή και γειτνίαση υψηλής ευκρίνειας.

Σε επίπεδο ερμηνείας, ο ζωγράφος δείχνει να εστιάζει στη διαπάλη εσωτερικών διλημμάτων αυτοπροσδιορισμού σε έναν μαζικό κόσμο φαινομενικά ακατάληπτο και πρακτικά ασύνδετο. Η ενότητα των έργων με κυρίαρχο οπτικό σύμβολο τη σύνθεση από παλιά πλακάκια δαπέδου, που ανακαλούν τη θέρμη και την ασφάλεια του «οίκου» και της «εστίας», λειτουργεί ως γέφυρα προς τον προορισμό αλλά και ως κιβωτός μνήμης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η τελευταία ενότητα με τα μεγάλων διαστάσεων έργα, που είναι ακρυλικό με κολάζ σε χαρτόνι. Οι γυμνοί ορεινοί όγκοι κυριαρχούν, με εξαιρετικά δυνατό συμβολισμό, ως Εδέμ χωρίς βλάστηση και εφαλτήριο νέας ζωής.

​​ Gallery 7, Σόλωνος 20 και Βουκουρεστίου. Επιμέλεια: Ανδρέας Ιωαννίδης. Εως 10/12.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή