Ανοιξε ο δρόμος για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς

Ανοιξε ο δρόμος για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση πώλησης του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η εξέλιξη αυτή θα φέρει στο ελληνικό Δημόσιο 45 εκατ. ευρώ, ενώ θα διαγράψει υποχρεώσεις επιστροφής κεφαλαίων κρατικών ενισχύσεων ύψους 714 εκατ. ευρώ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ελληνικό Δημόσιο. Οι θετικές αυτές εξελίξεις έρχονται μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου να κάνει δεκτή την αίτηση ανάκλησης που κατέθεσε το ΤΑΙΠΕΔ, ανοίγοντας τον δρόμο για την υλοποίηση της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατά συνέπεια της ΕΕΣΣΤΥ. Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός των επόμενων ημερών αναμένονται στην Αθήνα οι Ιταλοί της Ferrovie dello Stato Italiano προκειμένου να υπογράψουν τη σύμβαση που συμφωνήθηκε τον περασμένο Ιούνιο.

Απόφαση

Το Ελεγκτικό Συνέδριο έκανε πίσω στην αρχική απόφαση που εξέδωσε τον περασμένο Νοέμβριο, με την οποία ζητούσε η υλοποίηση της συμφωνίας πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να γίνει υπό οκτώ όρους/προϋποθέσεις. Μετά από αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ κατέθεσε αίτηση ανάκλησης της σχετικής απόφασης, καθώς θεώρησε ότι οι όροι και οι προϋποθέσεις που έθετε το δικαστικό όργανο στη σύμβαση πώλησης της εταιρείας μπορούσαν να αλλάξουν τη συμφωνία και στην ουσία να τη ναρκοθετήσουν, αφού οι Ιταλοί είχαν το δικαίωμα να κάνουν πίσω. Η αίτηση ανάκλησης φαίνεται ότι έπεισε τους δικαστές του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίοι τελικά την έκαναν αποδεκτή. Η θετική αυτή απόφαση κοινοποιήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ την περασμένη Παρασκευή.

Μετά την εξέλιξη αυτή, το μόνο που μένει για τη μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie, είναι, πρώτον, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού ότι η σύμβαση αυτή δεν δημιουργεί μονοπωλιακά δεδομένα στην ευρωπαϊκή αγορά (merge clearance) και, δεύτερον και πιο σημαντικό, η ίδια η Κομισιόν να ακυρώσει την απόφαση επιστροφής κρατικών ενισχύσεων ύψους 714 εκατ. ευρώ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ελληνικό Δημόσιο. Εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περίπου 2-3 μήνες προκειμένου να ικανοποιηθούν και οι συγκεκριμένες προαιρέσεις. Θεωρούνται ωστόσο διαδικαστικού χαρακτήρα.

Ανοίγει ο δρόμος για Rosco

Η ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμφίβολα ανοίγει τον δρόμο για την αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, Rosco). H τελευταία «σέρνεται» περισσότερο από 6 μήνες, καθώς αναμένει την έκβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με δεδομένο ότι η τελευταία είναι ο μοναδικός πελάτης της ΕΕΣΣΤΥ. Με άλλα λόγια, χωρίς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΕΕΣΣΤΥ δεν έχει λόγο ύπαρξης, παρόλο που μια ιδιωτική ΕΕΣΣΤΥ θα μπορούσε να βρει και άλλους πελάτες, τόσο στην Ελλάδα (π.χ. Αττικό Μετρό, ΗΣΑΠ) όσο και εκτός Ελλάδος.

Για την ΕΕΣΣΤΥ ενδιαφέρον έχουν εκφράσει τόσο η Ferrovie dello Italiane Strato όσο και η τσεχική Skonda. H υποβολή των δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί για τις 31 Ιανουαρίου, αλλά όλα δείχνουν ότι πρόκειται να λάβει μια μικρή αναβολή. Η ημερομηνία υποβολής των προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ θα αποφασιστεί στο ΤΑΙΠΕΔ εντός των επόμενων ημερών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή