ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση 3,4% στη διακίνηση κοντέινερ από τον Πειραιά το α΄ τρίμηνο

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Για τον Μάρτιο, τα εμπορευματοκιβώτια ανήλθαν σε 287,4 χιλιάδες, μέγεθος που συνιστά αύξηση της τάξεως του 4,5%, από 275,1 χιλιάδες κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αύξηση της τάξεως του 3,4% σημείωσε κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, αγγίζοντας τα 834.000, έναντι 807.000 εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Αυτό προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Cosco Shipping Ports. Για τον μήνα Μάρτιο, τα εμπορευματοκιβώτια ανήλθαν σε 287,4 χιλιάδες, μέγεθος που συνιστά αύξηση της τάξεως του 4,5%, από τα 275,1 χιλιάδες κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

Τα μεγέθη αυτά αποτελούν βελτίωση σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο μήνα Φεβρουάριο, όταν καταγράφηκε η πρώτη ετήσια πτώση από τον Νοέμβριο του 2015. Τον φετινό Φεβρουάριο η σχετική δραστηριότητα υποχώρησε κατά 5,4% σε 264,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αν και η εξέλιξη αυτή θα πρέπει να θεωρείται συγκυριακή, δεδομένου ότι ο αντίστοιχος μήνας του 2016 είχε μια επιπλέον ημέρα λειτουργίας (29 αντί για 28 φέτος). Πέραν του Πειραιά, σε επίπεδο τριμήνου, σημαντική αύξηση στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου κατέγραψε και η εταιρεία που διαχειρίζεται η Cosco στο Σουέζ της Αιγύπτου (Suez Canal Container Terminal), καθώς η εκεί δραστηριότητα αυξήθηκε κατά 15% σε 738,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Σε κάθε περίπτωση, φορείς της αγοράς αναμένουν σημαντική επιτάχυνση του φετινού ρυθμού ανάπτυξης στον Πειραιά, αναφορικά με το σκέλος των εμπορευματοκιβωτίων, κάτι που θα αποτυπωθεί στα σχετικά στοιχεία, μόλις ολοκληρωθεί η δεύτερη αξιολόγηση του προγράμματος των μεταρρυθμίσεων. Ηδη, η πολύμηνη καθυστέρηση έχει επιφέρει νέα επιβράδυνση στην οικονομική δραστηριότητα, γεγονός που αποτυπώνεται και στο εμπόριο και συνεπώς και στο λιμάνι του Πειραιά. Εφόσον λοιπόν επιβεβαιωθούν τα παραπάνω και η οικονομία επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης, είναι πιθανό ο Πειραιάς να ξεπεράσει πλέον τα 4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Υπενθυμίζεται ότι το 2016 από το ελληνικό λιμάνι διακινήθηκαν 3,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αύξηση της τάξεως του 14,4% σε σχέση με το 2015.

Η θετική πορεία αποτυπώνεται και στα οικονομικά μεγέθη της Cosco Shipping Ports, δεδομένου ότι και το 2016 το ελληνικό λιμάνι αναδείχθηκε σε ένα από τα επικερδέστερα, στα οποία έχει αναπτύξει παρουσία ο κινεζικός όμιλος. Συγκεκριμένα, η δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά κατέγραψε νέα αύξηση της κερδοφορίας κατά 8,7%, αγγίζοντας πλέον τα 31,35 εκατ. δολάρια ή περίπου 29 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα έσοδα της εν Ελλάδι θυγατρικής αυξήθηκαν κατά 12,9% σε 176,22 εκατ. δολάρια (163 εκατ. ευρώ). Ενδεικτική της σημασίας που έχει αποκτήσει ο Πειραιάς για την Cosco είναι και η αναφορά ότι «κατά το 2016 η κερδοφορία του τομέα των λιμενικών εγκαταστάσεων, όπου ο όμιλος έχει πλειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής, αποδίδεται κυρίως στον ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) και στην Guangzhou South China Oceangate Terminal στην Κίνα».

Παράλληλα, φέτος το καλοκαίρι προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί σε μεγάλο ποσοστό και το έργο της επέκτασης της Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ, η οποία πρόκειται να αυξήσει σημαντικά την ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού, ενισχύοντας έτσι τη θέση του στο δίκτυο Belt and Road, τον νέο «Δρόμο του Μεταξιού», που αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια η Κίνα, με στόχο να ενισχύσει τη μεταφορά προϊόντων από την Ανατολή προς τη Δύση.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ