Δημήτρης Ρηγόπουλος ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ

Η εχθρότητα για τον τουρισμό πολυτελείας

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πριν από λίγες ημέρες η «Καθημερινή» κατέγραψε στις οικονομικές της σελίδες δύο φαινομενικά ασύνδετες ειδήσεις.

Η πρώτη αφορούσε το γνωστό σίριαλ με την αξιοποίηση του Ελληνικού. Διαβάσαμε, λοιπόν, ότι «το Δασαρχείο Πειραιά, στο οποίο υπάγεται διοικητικά η έκταση, έχει αρνηθεί έως σήμερα να εκδώσει την πράξη χαρακτηρισμού, επικαλούμενο διάφορες διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. Και όσοι νόμισαν ότι το θέμα θα έκλεινε μετά την τελευταία εγκύκλιο του κ. Φάμελλου πλανήθηκαν πλάνην οικτράν. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αρμόδιος υπάλληλος ζήτησε και πήρε δεκαπενθήμερη άδεια. Το ίδιο έπραξε και ο αναπληρωτής του. Ετσι, η όποια απόφαση αναβάλλεται μέχρι την επιστροφή τους στην υπηρεσία»(!).

Στη δεύτερη είδηση, επιβεβαιώνεται το κακό ξεκίνημα στα τουριστικά έσοδα, καθώς τους πρώτους δύο μήνες του 2017 καταγράφηκε μείωση 2,7%.

Πού τέμνονται οι δύο ειδήσεις; Η επένδυση του Ελληνικού αφορά (στο οικιστικό σκέλος, τουλάχιστον) στην προσέλκυση ξένων αγοραστών που θα αγοράσουν ήλιο, θάλασσα και καλή ζωή στις παρυφές μιας μεσογειακής μητρόπολης. Οσο σαμποτάρουμε πρότζεκτ σαν το Ελληνικό, όσο δεν «καταλαβαίνουμε» το μοντέλο ανάπτυξης της Μυκόνου, όσο θεωρούμε δύο τετράγωνα της οδού Βουκουρεστίου επαρκή βιτρίνα για την καλή, τουριστική Αθήνα, τα έσοδα θα παραμένουν καθηλωμένα ή θα μειώνονται. Είναι τόσο απλό.

Ευπρόσδεκτα τα ρεκόρ στις αφίξεις αλλά τη διαφορά στα έσοδα θα την κάνει μόνο ένα αποφασιστικό, στρατηγικό πλάνο προσέλκυσης επισκεπτών υψηλού εισοδήματος. Πώς θα το καταφέρει μια κυβέρνηση που βγάζει σπυράκια με όλα αυτά είναι ένα άλλο, πολύ διαφορετικό θέμα. Δυστυχώς, η κουλτούρα που εχθρεύεται τη βιομηχανία του τουρισμού πολυτελείας είναι πολύ διαδεδομένη στην Ελλάδα και διαχέεται σε ολόκληρο το πολιτικό φάσμα, που πολλές φορές δίνει την εντύπωση ότι αδυνατεί να κατανοήσει βασικούς κανόνες της οικονομικής θεωρίας. Αυτός είναι ένας λόγος που μεγάλες επενδύσεις δεν προχώρησαν πολύ πριν έρθουν στα πράγματα ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ. Ας δούμε τι πέτυχαν χώρες όπως η Τουρκία και η Πορτογαλία επενδύοντας στρατηγικά στους επισκέπτες υψηλού εισοδήματος όσο εμείς πανηγυρίζαμε για ένα ακόμα ρεκόρ στις αφίξεις.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ