ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενίσχυση λιανεμπορίου 1% προβλέπει για το 2017 η GfK

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Η αύξηση αυτή αφορά μόνο το λεγόμενο φυσικό ή παραδοσιακό λιανεμπόριο, δεν περιλαμβάνει δηλαδή τις ηλεκτρονικές αγορές.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μικρή αύξηση του τζίρου του λιανεμπορίου στην Ελλάδα, κατά 1% σε σύγκριση με το 2016, προβλέπει για το 2017 η εταιρεία ερευνών αγοράς GfK. Η αύξηση αυτή αφορά μόνο το λεγόμενο φυσικό ή παραδοσιακό λιανεμπόριο, δεν περιλαμβάνει δηλαδή τις ηλεκτρονικές αγορές. Εάν επιβεβαιωθεί, θα δώσει μια μικρή ανάσα στον κλάδο, μετά συνεχείς υποχωρήσεις των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια.

Το 2016 ο τζίρος του φυσικού λιανεμπορίου στην Ελλάδα υποχώρησε κατά 0,2% και σύμφωνα με την GfK, η χώρα μας μαζί με δύο ακόμη, ήταν οι μοναδικές στην Ευρωπαϊκή Ενωση στις οποίες καταγράφηκε συρρίκνωση των πωλήσεων. Η μεγαλύτερη υποχώρηση τζίρου του λιανεμπορίου κατεγράφη στο Βέλγιο (1,1%) και ακολούθησε η Δανία (0,9%).

Συνολικά στην Ευρωπαϊκή Ενωση ο τζίρος του φυσικού λιανεμπορίου υποχώρησε κατά 0,4% το 2016 σε σύγκριση με το 2015. Αν και το 2016 θεωρήθηκε μία σχετικά καλή χρονιά, εκτιμάται ότι ο τζίρος του φυσικού λιανεμπορίου υποχώρησε έστω και οριακά λόγω ολοένα και μεγαλύτερης ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στον αντίποδα βρέθηκε η Ρουμανία, όπου το 2016 παρατηρήθηκε αύξηση των λιανικών πωλήσεων κατά 11,6%, ενώ για το 2017 η GfK προβλέπει νέα σημαντική αύξηση του τζίρου του φυσικού λιανεμπορίου στη χώρα, κατά 9,7%.

Το χειρότερο ίσως για το λιανεμπόριο, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά συνολικά στην Ε.Ε. είναι ότι το 2016 συνεχίστηκε η τάση μείωσης των δαπανών που προορίζονται για τον κλάδο αυτό. Το μερίδιο του λιανεμπορίου στην ιδιωτική κατανάλωση ανήλθε στην Ε.Ε. το 2016 σε 31,3% (από 31,4% το 2015), ενώ στην Ελλάδα διαμορφώθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, στο 28,6%. Το μερίδιο του λιανεμπορίου υποχωρεί πανευρωπαϊκά σε όφελος των δαπανών για την υγεία, την ασφάλιση, τη στέγαση, αλλά και για τη γαστρονομία. Η Σουηδία και το Λουξεμβούργο είναι οι δύο χώρες της Ε.Ε. που το 2016 το μερίδιο του λιανεμπορίου στις δαπάνες της ιδιωτικής κατανάλωσης πλησίασε το 40%, φτάνοντας σε 39,2% και 37% αντιστοίχως.

«Η Ευρώπη πλέει επί του παρόντος σε ταραγμένα νερά. Η συνοχή της Ευρωπαϊκής Ενωσης δοκιμάστηκε πολλές φορές το 2016. Μαζί με πολυετή ζητήματα όπως το μεταναστευτικό και η τρομοκρατία, νέες προκλήσεις προέκυψαν από την ψηφοφορία του Brexit, την άνοδο των εθνικιστικών τάσεων σε όλα σχεδόν τα κράτη-μέλη και τις αυξανόμενες πολιτικές εντάσεις στην Τουρκία. Παρά τις εξελίξεις αυτές, η ευρωπαϊκή οικονομία αποδείχθηκε ανθεκτική, με αποτέλεσμα μια καλή πορεία το προηγούμενο έτος», σχολίασε η επικεφαλής της μελέτης και ειδικός της GfK στον τομέα λιανικής Α. Χίλε.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ