Δημοφιλής η τηλεματική ΟΑΣΑ

Δημοφιλής η τηλεματική ΟΑΣΑ

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανακούφιση φαίνεται ότι βρίσκουν οι επιβάτες στην τηλεματική, η οποία τους ενημερώνει, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, για την ώρα διέλευσης/αναχώρησης των οχημάτων. Η συχνότητα των δρομολογίων των λεωφορείων μπορεί να μην είναι η επιθυμητή, ωστόσο πλέον οι επιβάτες γνωρίζουν πότε θα περάσει από τη στάση το πολυπόθητο λεωφορείο. Και αυτό χάρη στην τηλεματική, η οποία πλέον έχει εισέλθει για τα καλά στη ζωή των επιβατών και έχει διευκολύνει τις μετακινήσεις, παρά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Οι υπηρεσίες της τηλεματικής μάλιστα ικανοποιούν άνω του 90% των επιβατών, σύμφωνα με έρευνα της ΚΑΠΑ Research που διενεργήθηκε τον περασμένο Μάιο.

Το 98% των χρηστών των μέσων μεταφοράς δήλωσε ότι η τηλεματική βοηθάει τη συγκοινωνία καθιστώντας τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ πιο ελκυστικά. Για βελτίωση της ποιότητας των μετακινήσεων έκανε λόγο το 95,8% των ερωτηθέντων, ενώ ικανοποιημένο από την πληροφόρηση που λαμβάνει για την άφιξη και αναχώρηση των οχημάτων δήλωσε το 93,2% των επιβατών.

Η γνώση είναι δύναμη, καθώς περισσότεροι από έξι στους δέκα επιβάτες (63,5%) δήλωσαν ότι η τηλεματική έχει μειώσει τον χρόνο αναμονής στη στάση, ενώ το 65,5% νιώθει περισσότερο σίγουρο για τις ώρες άφιξης των οχημάτων.

Η τηλεματική, που κλείνει ένα χρόνο παρουσίας στις συγκοινωνίες, έχει τονώσει το αίσθημα της ασφάλειας ιδιαίτερα των γυναικών. Συγκεκριμένα το 20% δήλωσε ότι με την τηλεματική νιώθει πιο ασφαλής τα βράδια, δεδομένου ότι μεταβαίνουν στη στάση την ώρα διέλευσης του μέσου. Επίσης, το 19,8% δήλωσε πως ενημερώνεται μέσα στο όχημα για τις στάσεις.

Η εκτίμηση όσων συμμετείχαν στην έρευνα (83,5%) είναι ότι η τηλεματική θα προσελκύσει άτομα που δεν χρησιμοποιούν αστικές συγκοινωνίες.

Το 78,4% των επιβατών των λεωφορείων κάνει χρήση των οθονών που βρίσκονται μέσα στα οχήματα για τον προγραμματισμό της αποβίβασής του, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα τρόλεϊ ανέρχεται σε 80,5%. Αντίστοιχα, το 75,3% των επιβατών θεωρεί θετική και χρήσιμη τη φωνητική αναγγελία των στάσεων μέσα στα οχήματα.

Η εφαρμογή

Ευρεία αποδοχή έχει και η εφαρμογή OASAtelematics, καθώς το 50,3% των επιβατών έχει εγκαταστήσει την εφαρμογή σε κάποια συσκευή (κινητό ή τάμπλετ), το 94,4% από αυτούς τη χρησιμοποιεί σε τακτική ή καθημερινή βάση. Το 91% τη χαρακτηρίζει εύχρηστη και το 85,9%, αξιόπιστη.

Για εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών έκανε λόγο ο Ιωάννης Σκουμπούρης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ. «Ο όμιλος ΟΑΣΑ, μέσω των θυγατρικών του εταιρειών (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ), εξυπηρετεί καθημερινά 1.000.000 χρήστες, που πραγματοποιούν 2.500.000 επιβιβάσεις».

Η έρευνα έγινε σε δείγμα 1.000 επιβατών (άνδρες και γυναίκες άνω των 15 ετών) που περίμεναν σε στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ για επιβίβαση (τηλεματικές και μη τηλεματικές στάσεις). Η συλλογή των στοιχείων έγινε με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων, με το 60% των συνεντεύξεων σε ώρες αιχμής και το 40% σε ώρες μη αιχμής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή