Prelude FLNG: το μεγαλύτερο ναυπήγημα στην Ιστορία «σήκωσε άγκυρες»

Prelude FLNG: το μεγαλύτερο ναυπήγημα στην Ιστορία «σήκωσε άγκυρες»

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το μεγαλύτερο ναυπήγημα στην ανθρώπινη ιστορία ξεκίνησε χθες Πέμπτη το παρθενικό του ταξίδι από τη Νότια Κορέα προς την Αυστραλία.

Το Prelude FLNG συμφερόντων της πετρελαϊκής Shell είναι ένα «πλοίο» που υπολογίζεται πως κόστισε 13 δισεκατομμύρια δολάρια και αποστολή του είναι η επεξεργασία φυσικού αερίου από υπεράκτια κοιτάσματα και η μετατροπή του σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Εχει μήκος 488 μέτρων και πλάτος 74,54, ενώ το βάρος του υπολογίζεται στους 600.000 τόνους. Το εκτόπισμά του είναι περίπου εξαπλάσιο ενός αεροπλανοφόρου κλάσης Νίμιτς.

To Prelude FLNG ναυπηγήθηκε στη Samsung Heavy Industries και κατευθύνεται ήδη υπό ρυμούλκηση στην Αυστραλία, 3.500 ναυτικά μίλια από τη γενέτειρά του. Το Prelude FLNG προορίζεται να εγκατασταθεί και να λειτουργεί επί 25 χρόνια στα ανοικτά της βορειοδυτικής ακτής της Αυστραλίας, όπου και έχουν βρεθεί μεγάλα υπεράκτια κοιτάσματα φυσικού αερίου. Ο τελικός έλεγχος του κύτους του Prelude, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για την παραγωγή 3,6 εκατομμυρίων μετρικών τόνων LNG ετησίως και 1,3 εκατομμυρίων μετρικών τόνων συμπυκνωμάτων υδρογονανθράκων όπως και 0,4 εκατομμυρίων μετρικών τόνων LPG, πραγματοποιήθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

Το ταξίδι του αναμένεται να διαρκέσει δύο μήνες και για την πραγματοποίησή του χρησιμοποιούνται έξι ρυμουλκά, που συνοδεύονται από δεξαμενόπλοιο ανεφοδιασμού καυσίμων. Η συνοδεία αναμένεται να κινηθεί με ταχύτητες μεταξύ έξι και δέκα κόμβων.

Το Prelude FLNG θα αγκυροβοληθεί 290 μίλια στα ανοικτά των ακτών. Θα παραμένει στη θέση του χάρη σε τέσσερις ομάδες από υπερμεγέθεις άγκυρες, οι οποίες θα παραμένουν «δεμένες» στον πυθμένα σε βάθος 250 μέτρων. Θα παραμείνει εκεί για τα επόμενα 20 – 25 χρόνια.

Εχει σχεδιαστεί για να αντέχει σε εξαιρετικά ακραίες καιρικές συνθήκες συμπεριλαμβανομένων κυκλώνων. Η ναυπήγηση του Prelude χρειάστηκε τέσσερα χρόνια, αλλά το έργο ξεκίνησε πολύ νωρίτερα.

Η Shell μίλησε πρώτη φορά σχετικά με τα σχέδιά της για τη μονάδα αυτή το 2008 αλλά έχει αποκαλύψει πως τα πρώτα σχέδιά της ξεκίνησαν 10 χρόνια πριν από αυτό. Η Shell πήρε την απόφαση επένδυσης στο Prelude FLNG το 2011. Η Samsung Heavy Industries συνεργάστηκε για την κατασκευή του με την Technip. Η Shell ελέγχει ποσοστό 67,5% του Prelude FLNG, ενώ η ιαπωνική Inpex 17,5%, η κορεατική Kogas 10% και η CPC της Ταϊβάν 5%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή