Προαστιακός και υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Ραφήνας

Προαστιακός και υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Ραφήνας

Επενδύσεις άνω των 50 εκατ. από το ΤΑΙΠΕΔ για τον εκσυγχρονισμό του

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την αναβάθμιση του λιμανιού της Ραφήνας ώστε να καταστεί δεύτερη βασική και σύγχρονη πύλη του λεκανοπεδίου της Αττικής και των ξένων επισκεπτών προς τα νησιά του Αιγαίου και ειδικά τις Κυκλάδες δρομολόγησε η κυβέρνηση στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασμού για τα λιμάνια της Αττικής. Ηδη η Ραφήνα λειτουργεί ως λιμάνι-έδρα ενός σημαντικού αριθμού ταχυπλόων, και όχι μόνον, ακτοπλοϊκών σκαφών κατά την εαρινή και θερινή σεζόν, δίνοντας μια εναλλακτική που εξοικονομεί σημαντικό χρόνο ταξιδιού για τους επιβάτες, και επομένως και καύσιμα αλλά και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τις ρότες προς Κυκλάδες από τον Πειραιά.

Ωστόσο το λιμάνι λειτουργεί στα όρια της δυναμικότητάς του, αν όχι και πέραν αυτών, με γνωστά τα προβλήματα τόσο στις αφίξεις και στις αναχωρήσεις των πλοίων όσο και της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης της ευρύτερης περιοχής. Πέρυσι η επιβατική κίνηση προσέγγισε τα 2 εκατ. επιβάτες, ενώ εξυπηρετήθηκαν 440.000 οχήματα. Προκειμένου να λειτουργήσει ως βασική σύγχρονη λιμενική πύλη προς το Αιγαίο χρειάζεται όχι μόνο σημαντικά έργα στη χερσαία ζώνη, αλλά και στους προβλήτες του και στη λιμενολεκάνη. Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να εξασφαλίσει χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να επενδύσει το ίδιο περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ σε τέτοιες υποδομές, αφού πρώτα αδειοδοτήσει το master plan. Ως εκ τούτου η προοπτική ιδιωτικοποίησής του μετατοπίζεται σε μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, αφού δηλαδή δρομολογηθούν και ολοκληρωθούν τα βασικά έργα.

Προαστιακός και υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Ραφήνας-1
Το λιμάνι της Ραφήνας λειτουργεί στα όρια της δυναμικότητάς του. Πέρυσι η επιβατική κίνηση προσέγγισε τα 2 εκατ. επιβάτες, ενώ εξυπηρετήθηκαν 440.000 οχήματα.

Το ΤΑΙΠΕΔ με την ιδιότητά του ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων έχει δρομολογήσει την εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης (master plan) του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας και της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που το συνοδεύει και από τις 17 Απριλίου ξεκίνησε η δημόσια διαβούλευση η οποία θα ολοκληρωθεί εντός 35 ημερών. Οι σημαντικότερες προβλέψεις του master plan είναι η κατασκευή επιβατικού σταθμού, η επέκταση του προσήνεμου μώλου και η κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων και δύο συστοιχιών ναυδέτων οι οποίες θα αυξήσουν τις θέσεις ελλιμενισμού για τα ταχύπλοα.

Σε επίπεδο υποδομών μεταφοράς και μέσων σταθερής τροχιάς προβλέπεται η σύνδεση του λιμανιού αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Ραφήνας με την υπόλοιπη Αττική μέσω του προαστιακού σιδηροδρόμου. Μέσα στο master plan ορίζεται και η δεσμευμένη ζώνη για την κατασκευή κτιρίου του σταθμού απόληξης του προαστιακού σιδηροδρόμου, επιφανείας 1.500 τ.μ.

Σε διαβούλευση το σχέδιο για να καταστεί δεύτερη βασική πύλη της Αττικής προς τα νησιά του Αιγαίου.

Παράλληλα εμπεριέχεται και ο σχεδιασμός υδατοδρομίου και η δημιουργία σύγχρονης εγκατάστασης εξυπηρέτησης υδροπλάνων. Στα προτεινόμενα έργα το υδατοδρόμιο αποκτά επαρκείς χερσαίους χώρους για τη λειτουργία του, ενώ προβλέπεται και υποδομή για την εξυπηρέτηση και τον έλεγχο των επιβατών.

«Η αξιοποίηση του λιμένα Ραφήνας αποτελεί κομβικό έργο αφού, λόγω της θέσης του, παρουσιάζει προοπτικές ανάπτυξης που θα ενδυναμώσουν τη νησιωτική σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα, καθώς έχει άμεση ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Κυκλάδες και τη νότια Εύβοια. Η εγγύτητα του λιμανιού με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και η εύκολη πρόσβαση των επιβατών του αεροδρομίου στο λιμάνι μέσω της Αττικής Οδού, αλλά και στο κέντρο της Αθήνας, το καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστικό από πλευράς επιβατικής και τουριστικής κίνησης», σημειώνουν κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT