ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προίκα στον ΟΛΠ η εξαγορά της OOΙL από την Cosco έναντι 6,3 δισ. δολ.

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Cosco Shipping Holdings κατέθεσε προσφορά ύψους 6,3 δισ. δολαρίων για την Orient Overseas International (OOΙL), η οποία, εφόσον ολοκληρωθεί, θα δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Η κίνηση αυτή προικίζει εμμέσως πλην σαφώς και τις προοπτικές του Πειραιά, αναφέρουν στην «Κ» κύκλοι της Cosco στην Ελλάδα, σχολιάζοντας την εν εξελίξει νέα αναδιάρθρωση του διεθνούς κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών.

Η προσφορά σε μετρητά της Cosco σημαίνει πως, όταν ολοκληρωθεί η συμφωνία, θα ελέγχει ποσοστό 90,1% της εδρεύουσας στο Χονγκ Κονγκ ναυτιλιακής, ενώ η Shanghai Port International Group θα ελέγχει το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο. Η συμφωνία, για την οποία υπήρχε έντονη φημολογία τις τελευταίες εβδομάδες, επιβεβαιώθηκε με κοινή δήλωση των δύο ομίλων την Κυριακή.

Με την κίνηση αυτή, η Cosco, που ελέγχει το 51% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και θα αποκτήσει άλλο 17% εντός τετραετίας, θα ανεβεί κατά μία θέση στην παγκόσμια κατάταξη ξεπερνώντας την ανταγωνίστριά της στις μεταφορές –αλλά οψίμως και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης– τη γαλλική CMA CGM.

«Η συγχώνευση είναι εύστοχη, καθώς η Orient Overseas είναι ισχυρότατη στο εμπόριο του Ειρηνικού και εντός της Ασίας και η Cosco έχει ισχυρό μερίδιο στην Κίνα, αλλά και παγκοσμίως», εκτιμά ο Samson Lo, επικεφαλής της μονάδας συγχωνεύσεων και εξαγορών της UBS στην Ασία.

Η συμφωνία μπορεί να δημιουργήσει ένα γίγαντα της βιομηχανίας με περισσότερα από 420 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας άνω των 2,4 εκατ. teu (εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών), που θα κατατάσσεται τρίτος παγκοσμίως με μερίδιο 11,6%, πίσω μόνον από τη Maersk Line και τη Mediterranean Shipping Company (MSC). Ο Αντι Τανγκ, διευθύνων σύμβουλος της Orient Overseas, δήλωσε πως οι σχετικές αποφάσεις έχουν εξεταστεί προσεκτικά από τα εμπλεκόμενα μέρη.

Βασικός μέτοχος της OOIL, με ποσοστό άνω του 66% είναι ο πρώην κυβερνήτης του Χονγκ Κονγκ Τανγκ Τσιχουά και η οικογένεια του, που αποδέχθηκαν την πρόταση σε μετρητά της Cosco, η οποία εμπεριέχει υπερτίμημα της τάξης του 31% σε σχέση με την τιμή της μετοχής στο κλείσιμο της Παρασκευής.

Η Cosco προ ενός έτους εξαγόρασε και συγχωνεύθηκε με την ομοεθνή της China Shipping και δεν είναι λίγοι εκείνοι στη διεθνή αγορά που περιμένουν πως σύντομα θα επιχειρήσει να εξαγοράσει και άλλη διεθνή ναυτιλιακή τακτικών γραμμών, επιχειρώντας να εκθρονίσει από την πρώτη και τη δεύτερη θέση, αντίστοιχα, τις Maersk και MSC.

Τόσο η Cosco όσο και η Orient Overseas συμμετέχουν στη διεθνή συμμαχία τακτικών γραμμών «Ocean Alliance» μαζί με την CMA CGM, που έχει εξαγοράσει και τη σιγκαπουριανή NOL και την Evergreen. Οι προσεγγίσεις των παραπάνω εταιρειών τον Πειραιά βαίνουν ήδη αυξανόμενες, σημειώνουν στην «Κ» πηγές του λιμανιού.

Βασικοί ανταγωνιστές της παραπάνω συμπαράταξης είναι η THE Alliance και η 2Μ. Στη THE Alliance συμμετέχουν οι ιαπωνικές Kawasaki Kisen Kaisha, Mitsui OSK, Nippon Yusen KK, η γερμανική Hapag-Lloyd, που έχει εξαγοράσει και την κουβετιανή United Arab Shipping Company, και η ταϊβανέζικη Yang Ming Line. Την 2Μ απαρτίζουν οι δύο μεγαλύτερες ναυτιλιακές του κλάδου, η Maersk και η MSC.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ