ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με την «Τηλεγνούς», οι πάροχοι κινητής θέλουν να μειώσουν φέσια 600 εκατ.

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Η υπηρεσία δημιουργήθηκε από την Cosmote, τη Cyta Hellas, τη Vodafone και τη Wind Hellas.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αρχισε την περασμένη Δευτέρα η λειτουργία της υπηρεσίας παρακολούθησης και ελέγχου της φερεγγυότητας συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, «Τηλεγνούς». Η υπηρεσία δημιουργήθηκε από τις τέσσερις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας (Cosmote, Cyta Hellas, Vodafone, Wind Hellas), έπειτα από δύο χρόνια διαβουλεύσεων με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ). Η εταιρεία που δημιουργήθηκε, έλαβε την πολυπόθητη άδειας λειτουργίας και στόχο έχει πλέον τον περιορισμό των συστηματικών κακοπληρωτών στην κινητή τηλεφωνία. Σύμφωνα με τον νομικό εκπρόσωπο της υπηρεσίας, Γιώργο Στεφανόπουλο, η «Τηλεγνούς» θα βοηθήσει στην εξυγίανση της αγοράς κινητής τηλεφωνίας. Κυρίως, όμως, στοχεύει σε όλους εκείνους που είναι συστηματικά κακοπληρωτές, δηλαδή σε όσους εγγράφονται σε ένα δίκτυο και εν συνεχεία δεν καταβάλλουν κανένα ποσό, ανεξαρτήτως της οικονομικής τους κατάστασης. Οι τελευταίοι, όπως αναφέρει ο κ. Στεφανόπουλος, είναι πολύ περισσότεροι από εκείνους που «η ζωή τα έφερε δύσκολα», δημιούργησαν χρέη, αλλά παλεύουν να τα αποπληρώσουν.

Τα στελέχη της «Τηλεγνούς» αναφέρουν ότι χρήση της υπηρεσίας τους θα διευκολύνει τη ζωή εκείνων που χρωστούν αλλά αποπληρώνουν. «Αν περιοριστούν οι συστηματικοί κακοπληρωτές, τότε οι πάροχοι (κινητής) θα μπορούν να υλοποιούν ελκυστικότερες ρυθμίσεις σε όσους επιθυμούν να ενταχθούν σε προγράμματα ρύθμισης των οφειλών τους», παραδέχεται ο κ. Στεφανόπουλος. Σημειώνει ότι οι επιχειρήσεις κινητής τηλεφωνίας επιβαρύνονται πολλαπλώς από τους συστηματικούς κακοπληρωτές, για τους οποίους οι επιχειρήσεις καταβάλλουν τέλος κινητής τηλεφωνίας και το ΦΠΑ, χωρίς φυσικά να τον εισπράττουν.

Πάντως, η λειτουργία της «Τηλεγνούς» δεν θα αποκλείσει πολίτες από τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας. Και αυτό επειδή η ελληνική νομοθεσία απαγορεύει στους παρόχους την άρνηση παροχής της υπηρεσίας. Ακόμη και για κάποιον που εισέρχεται στη βάση δεδομένων, ο πάροχος είναι υποχρεωμένος να τον εξυπηρετήσει, παρόλο που γνωρίζει ότι είναι κακοπληρωτής. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, η πληροφορία της ένταξης ενός ΑΦΜ στην «Τηλεγνούς» επιτρέπει στον πάροχο να προσαρμόσει την εμπορική του πολιτική, π.χ. να μην προσφέρει ένα ελκυστικό τιμολόγιο που θα τον καταστήσει πελάτη.

Ο δεύτερος στόχος της «Τηλεγνούς» είναι οι οφειλέτες άνω των 200 ευρώ, με την οφειλή τους να έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη για τουλάχιστον τρεις μήνες. Στην πράξη, μια οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη μετά το πέρας του πρώτου μήνα αποπληρωμής. Ετσι, για να ενταχθεί κάποιος στην «Τηλεγνούς» θα πρέπει να οφείλει 200 ευρώ και άνω για περισσότερο από 4 μήνες.

Σύμφωνα με τον κ. Στεφανόπουλο, η ένταξη στην υπηρεσία προβλέπει τη διατήρηση σε αυτήν τριών στοιχείων, του ονοματεπωνύμου, του ΑΦΜ και του αριθμού δελτίου ταυτότητας (ή του διαβατηρίου). Η ΑΠΔΠΧ απαγορεύει στην «Τηλεγνούς» οποιοδήποτε άλλο στοιχείο, π.χ. το ύψος της οφειλής. Αλλωστε, αυτό είναι κάτι που, ενδεχομένως, δεν θέλουν να γνωστοποιήσουν και οι ίδιες επιχειρήσεις τους. Κάθε μήνα, οι εταιρείες με ενιαίο τρόπο ενημερώνουν τη βάση δεδομένων, αναρτώντας το ενημερωμένο αρχείο. Το νέο αρχείο θα προσθέτει ή θα αφαιρεί ονόματα, ανάλογα με την πορεία των οφειλών. Mέτοχοι στην «Τηλεγνούς» είναι οι εταιρείες Cosmote, Cyta, Vodafone και Wind Hellas. H Cyta, από το 2015, προσφέρει υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας ως ιδεατός πάροχος (ΜVNO), μέσω του δικτύου της Vodafone.

Οι προβλέψεις επισφαλών απαιτήσεων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας εκτιμάται ότι ξεπερνούν ετησίως τα 60 εκατ. ευρώ, ενώ συσσωρευτικά υπολογίζεται ότι πέρυσι ξεπέρασαν τα 600 εκατ. ευρώ. Οι συσσωρευμένες επισφάλειες είναι διπλάσιες από εκείνες του 2011, που είχαν ανέλθει στα 272 εκατ. ευρώ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ