«Τι είναι η πατρίδα μας; Μην είν’ οι κάμποι; Μην είναι τ’ άσπαρτα ψηλά βουνά;». Oι παλαιότεροι σίγουρα θυμούνται το ποίημα του Ιωάννη Πολέμη από το αναγνωστικό της Β’ Δημοτικού της δεκαετίας του ‘60. Πολύ νερό κύλησε από τότε στο αυλάκι της Ιστορίας. Πολλά άλλαξαν. Ανάμεσά τους και ο τρόπος που επικοινωνούμε και εκφραζόμαστε. Ίσως κυρίως αυτός. Αν διαβάζετε αυτές τις αράδες σε κάποια παραλία, κοιτάξτε γύρω σας. Ελάχιστους θα δείτε απορροφημένους σε βιβλία και περιοδικά. Σχεδόν όλοι είναι με το κινητό ανά χείρας: μιλούν, σερφάρουν στο διαδίκτυο, απαθανατίζουν τα βότσαλα, τα κύματα και τα... φουσκωτά φλαμίνγκος ή βγάζουν σέλφι και, φυσικά, αφιερώνουν χρόνο στις αναρτήσεις τους στα social media. Με το Facebook να έχει περίπου 1,9 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως και το Instagram 700 εκατομμύρια, εύκολα καταλαβαίνει κανείς την έκταση που έχει πάρει αυτός ο εθισμός. Το Instagram, πάντως, μολονότι υστερεί αριθμητικά, έχει τη μεγαλύτερη δυναμική: μόνο τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2017 αύξησε τους χρήστες του κατά 100 εκατομμύρια! Κι όλοι σ’ αυτό το εικονολατρικό σύμπαν έχουν το δικαίωμα να νιώθουν σαν καλλιτέχνες φωτογράφοι. Όσο πιο καλά καδραρισμένη είναι η φωτογραφία τους, όσο πιο ευκρινής και με πιο εντυπωσιακά χρώματα (ας είναι καλά τα φίλτρα...), τόσο μεγαλύτερη είναι η στιγμιαία επιβράβευσή τους μέσα από τα likes που συγκεντρώνουν. 

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ