ΕΛΛΑΔΑ

Εκτός τροχιάς, ξανά, βαγόνι του ΟΣΕ στον σταθμό Λάρισας

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Συχνό φαινόμενο αποτελούν οι εκτροχιασμοί πάνω σε κλειδιά του δικτύου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τα προβλήματα στο δίκτυο του ΟΣΕ φέρνει στην επιφάνεια ακόμη ένα περιστατικό εκτροχιασμού, το οποίο σημειώθηκε χθες το πρωί, χωρίς ευτυχώς τραυματισμούς. Το πρώτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα, κατά την είσοδο του συρμού στον σταθμό της Λάρισας εκτροχιάστηκε, οδηγώντας το τρένο σε ξαφνική ακινησία. Το περιστατικό σημειώθηκε στις 8.30 το πρωί, σε σημείο του δικτύου όπου περνάει κλειδί (το τμήμα του δικτύου όπου αλλάζουν κατεύθυνση χειροκίνητα οι γραμμές), γεγονός το οποίο εγείρει προβληματισμούς. Οι εκτροχιασμοί πάνω σε κλειδιά του δικτύου αποτελούν συχνό φαινόμενο, παρά το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο σημείο δεν έχει σημειωθεί στο παρελθόν άλλο περιστατικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν εκτροχιάστηκε η μηχανή που είναι το πρώτο στοιχείο του συρμού που περνάει από το κλειδί, αλλά το πρώτο βαγόνι. Το γεγονός αυτό συνηγορεί, σύμφωνα με εργαζομένους στον ΟΣΕ, στο ότι δεν υπήρξε ίσως κάποια δυσλειτουργία στις γραμμές, που να έβγαλαν το τρένο εκτός τροχιάς. Σε περίπτωση προβλήματος με το κλειδί, εκτιμά ο Παναγιώτης Παρασκευόπουλος, πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ, θα έπρεπε να έχει εκτροχιαστεί πρώτα η μηχανή.

Στην προκειμένη περίπτωση ήταν σωτήριο το σημείο του εκτροχιασμού, καθώς σημειώθηκε κατά την είσοδο στον σταθμό, όταν το τρένο είχε ήδη μειώσει ταχύτητα. Ετσι κατέστη δυνατό το φρενάρισμα, ενώ πέραν του ενός βαγονιού που εκτροχιάστηκε, η μηχανή και τα υπόλοιπα βαγόνια παρέμειναν στις γραμμές. Οποιαδήποτε εκτίμηση είναι πρόωρη αυτή τη στιγμή, ωστόσο ο τρόπος εκτροχιασμού μπορεί να δώσει κάποιες κατευθύνσεις στην επιτροπή που θα διερευνήσει το ατύχημα. Η κυκλοφορία των συρμών (που διεξάγεται με μονή γραμμή) αποκαταστάθηκε περίπου τρεις ώρες αργότερα, οπότε και οι επιβάτες οδηγήθηκαν στον τελικό τους προορισμό.

Η φωτοσήμανση

Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για σοβαρά προβλήματα στο δίκτυο με έμφαση στη φωτοσήμανση. Υποστηρίζουν μάλιστα ότι, παρά τους πόρους που έχουν κατευθυνθεί προς τον ΟΣΕ, η πλειονότητα των έργων είναι ημιτελής.

Ο ΟΣΕ, από την άλλη, αποδίδει τα προβλήματα στο γεγονός ότι οι εργασίες διεξάγονται με παράλληλη λειτουργία του σιδηροδρόμου σε συνδυασμό με την οικονομική συγκυρία, που συνεπάγεται στενότητα χρηματοδότησης. Οταν εκτελούνται έργα και το δίκτυο είναι ενεργό, απαιτείται «λελογισμένη συντήρηση και επισκευή του δικτύου», όπως επισημαίνουν στελέχη του ΟΣΕ.

Τα σοβαρότερα προβλήματα που εντοπίζονται στο δίκτυο, σύμφωνα με τους μηχανοδηγούς, είναι:

Στο 70% της γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα. Η γραμμή Θήβας - Τιθορέας είναι μονή εδώ και 10-12 μήνες, λόγω εργασιών. Το τμήμα μεταξύ Δομοκού και Παλαιοφαρσάλου εξυπηρετείται εδώ και 8 μήνες από μονή γραμμή, λόγω έργων. Στον Παλαιοφάρσαλο γίνεται αλλαγή μηχανής (σε diesel προς Αθήνα, σε ηλεκτράμαξα προς Θεσσαλονίκη).

Οσον αφορά τον προαστιακό Αθήνας (αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» - Κιάτο) οι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξηγούν ότι το δίκτυο είναι ηλεκτροκινούμενο, ωστόσο λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση, σύστημα προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους (ECTS) και χωρίς σύστημα επικοινωνίας (GSMR).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ