ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Οσκαρικά «καμπανάκια» ηχούν στη Μόστρα

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

Ο Ματ Ντέιμον «ψήνεται» να συρρικνωθεί σε μέγεθος μινιατούρας στο «Downsizing» του Αλεξάντερ Πέιν.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οταν έχουμε Φεστιβάλ Βενετίας, ξέρουμε ότι έχουμε οσκαρική σεζόν. Για άλλη μία χρονιά η σπουδαία κινηματογραφική συνάντηση στις αίθουσες της Μόστρα μας δείχνει –μαζί με το επίσης καθιερωμένο, τα τελευταία χρόνια, Φεστιβάλ του Τορόντο– τις ταινίες που θα φτάσουν στα πολυπόθητα χρυσά αγαλματίδια του Φεβρουαρίου. Και μπορεί μέσα στο καλοκαίρι να είδαμε ήδη την εξαιρετική «Δουνκέρκη», όμως τα περισσότερα κορυφαία φιλμ της χρονιάς τώρα αρχίζουν σιγά σιγά να εμφανίζονται.

Βρισκόμαστε λοιπόν στο μέσον της φετινής 74ης έκδοσης του μακροβιότερου κινηματογραφικού φεστιβάλ στον κόσμο, και ο ανταγωνισμός στο διαγωνιστικό τμήμα είναι αρκετά έντονος, τόσο που η πρόεδρος Ανέτ Μπένινγκ και τα άλλα μέλη της επιτροπής μάλλον θα δυσκολευθούν στην απονομή του Χρυσού Λέοντα. Η αρχή βέβαια έγινε νωρίς: το φετινό «ποντάρισμα» του φεστιβάλ ως προς τον νικητή των Οσκαρ, μετά τα «Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας» (2015) και «Spotlight: Ολα στο φως» (2016), που επιβεβαιώθηκαν, τοποθετήθηκε στο «Downsizing», την ταινία-επιστροφή του Αλεξάντερ Πέιν. Τέσσερα χρόνια μετά τη «Νεμπράσκα», ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης καθοδηγεί τον Ματ Ντέιμον σε μια κοινωνική σάτιρα φαντασίας, με πρωταγωνιστή έναν πολυάσχολο άνδρα, ο οποίος θα επιλέξει να συρρικνωθεί στο ύψος των 5 εκατοστών. Η ταινία, που ήταν και η εναρκτήρια του φεστιβάλ, άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις, ενώ η επίσημη κυκλοφορία της αναμένεται προς τον Δεκέμβριο.

Οπως είπαμε, ωστόσο, η φετινή Μόστρα περιλαμβάνει πολλές (κινηματογραφικές) συγκινήσεις. Μένοντας στο είδος της φαντασίας, αίσθηση προκάλεσε και η προβολή του «The Shape of Water» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, μιας πολύ... ιδιαίτερης ιστορίας αγάπης ανάμεσα σε μια ερευνήτρια του Ψυχρού Πολέμου και το υβριδικό πλάσμα που ζει μυστικά στο εργαστήριό της. Κατά τα λοιπά, μέχρι στιγμής έχουν ξεχωρίσει τρεις ακόμα ταινίες: αρχικά το ανεξάρτητο μοντέρνο γουέστερν «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri», με τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ στον ρόλο μιας ασταμάτητης εκδικήτριας. Κι ακόμα, το σουρεαλιστικό δράμα «Foxtrot» του Ισραηλινού Σάμουελ Μαόζ («Lebanon») και το «Zama», νέο φιλμ της Λουκρέσια Μαρτέλ, η οποία επιστρέφει 9 χρόνια μετά τη «Γυναίκα χωρίς κεφάλι».

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το πολυδιαφημισμένο «Suburbicon» του Τζορτζ Κλούνεϊ έχει προκαλέσει προς το παρόν ανάμεικτα σχόλια, ενώ οι πάντες περιμένουν το «Mother» του Ντάρεν Αρονόφσκι, με την Τζένιφερ Λόρενς στον κεντρικό ρόλο, το οποίο κάνει πρεμιέρα απόψε.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ