ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Φ. Ρεγκόλα: «Φέρνουμε συνδυαστικά πακέτα αερίου - ρεύματος»

ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ

«Είμαστε ουσιαστικά μια startup εταιρεία με 17 χρόνια ιστορίας, έναν αριθμό πελατών που υπολείπεται μόνο της ΔΕΗ, αλλά και διψασμένοι για περισσότερα», τονίζει στην «Κ» ο επικεφαλής της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας, Φεντερίκο Ρεγκόλα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Για τη «μεγάλη έκρηξη» της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου προετοιμάζεται η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας, αλλά και για την είσοδό της στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού, με τη στήριξη και την εμπειρία της ιταλικής ENI (που είναι μέτοχος της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίας) και το στρατηγικό πλεονέκτημα της σχέσης εμπιστοσύνης που έχει καλλιεργήσει με τους πελάτες της. Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας EΠΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας, Φεντερίκο Ρεγκόλα, σε συνέντευξή του στην «Κ» μιλάει για τη νέα στρατηγική της εταιρείας και τις επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζει η εγχώρια ενεργειακή αγορά, σε δίκτυα, υποδομές, κοιτάσματα αλλά και στην ενεργειακή απόδοση. Ο κ. Ρεγκόλα εκτιμά ότι σύντομα θα υπάρξει «φυσική σύγκλιση των επιχειρήσεων φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας» και συνδέει την επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου με την υποστήριξη των νοικοκυριών και επιχειρήσεων μέσω ενός μεσοπρόθεσμου σχεδίου κρατικής χρηματοδότησης, κι αυτό, γιατί μια πλήρης εγκατάσταση σε ένα διαμέρισμα, όπως τονίζει, κοστίζει 3.000 ευρώ.

– Από 1/1/2018 και οι οικιακοί καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν τον προμηθευτή τους σε φυσικό αέριο. Αυτό σημαίνει ότι η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας θα πρέπει να περάσει από τον προστατευτισμό της μονοπωλιακής αγοράς στον ανταγωνισμό. Πόσο έχει προετοιμαστεί γι’ αυτό;

– Είμαστε ήδη στην ελεύθερη αγορά φυσικού αερίου σε μεγάλους βιομηχανικούς και εμπορικούς πελάτες, αλλά καθώς προετοιμαζόμαστε για τη «μεγάλη έκρηξη» της λιανικής αγοράς αερίου, ξεκινήσαμε φέτος την ολική μεταμόρφωση της εταιρείας, με νέα καταστήματα και τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών, νέες διαδικασίες, με επενδύσεις στο σύστημα πληροφορικής και με προσλήψεις ατόμων με νέες δεξιότητες. Τώρα είμαστε ουσιαστικά μια startup εταιρεία με 17 χρόνια ιστορίας, έναν αριθμό πελατών που υπολείπεται μόνο της ΔΕΗ, αλλά και διψασμένοι για περισσότερα. Πράγματι, λέμε καθημερινά στους εαυτούς μας ότι δεν μπορούμε να «εφησυχάζουμε» με την επιτυχία μας, αλλά να χτίζουμε καθημερινά το μέλλον μας.

– Δρομολογείτε ήδη την είσοδό σας στην αγορά ηλεκτρισμού σε μια φάση που ο ανταγωνισμός εντείνεται και όπου ήδη κάποιοι παίκτες έχουν διασφαλίσει ισχυρή θέση. Ποια είναι η στρατηγική σας σε αυτό τον τομέα;

– Θα αξιοποιήσουμε τη σχέση που χτίζουμε εδώ και χρόνια με τους πελάτες μας, με το να είμαστε καινοτόμοι. Εχουν προκύψει θετικά αποτελέσματα από την έρευνα που κάναμε τους τελευταίους μήνες με ομάδες δυνητικών πελατών. Ενδιαφέρονται, είναι τουλάχιστον «περίεργοι» για το τι σχεδιάζουμε. Η εμπειρία που έχουμε από την ENI μάς οδηγεί σε συνδυαστικά προϊόντα αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος, πάντα με άριστη εξυπηρέτηση.

– Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας κινούνται προς την αγορά του φυσικού αερίου και αντίστροφα. Πώς βλέπετε να διαμορφώνονται οι δύο αγορές σε βάθος χρόνου;

– Είμαι σίγουρος ότι σύντομα θα βοηθήσουμε στη φυσική σύγκλιση των επιχειρήσεων φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας σε μία «ολοκληρωμένη υπηρεσία ενέργειας». Είναι ο μόνος τρόπος για την αύξηση της πελατειακής βάσης, την εξισορρόπηση της ενδεχόμενης ζημίας, την αποτελεσματικότερη κάλυψη του κόστους εξυπηρέτησης και για να έχουμε πιο ικανοποιημένους και κατ’ επέκταση πιστούς πελάτες.

– Ξεκινάτε με μια ισχυρή βάση πελατολογίου στη γεωγραφική περιφέρεια της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας όπου δραστηριοποιείστε μονοπωλιακά από το 2000 και είστε έτοιμοι να «χτυπήσετε» και την αγορά της Αττικής. Σε τι μερίδια στοχεύετε;

– Είναι πολύ πρόωρο να ορίσουμε έναν αριθμό. Θα δραστηριοποιηθούμε φυσικά στην Αττική στο φυσικό αέριο και στο ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά πρέπει επίσης παράλληλα να μας γνωρίσει ο κόσμος σ’ όλη την Ελλάδα. Η πρόσφατη επιτυχημένη χορηγία της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου είναι το εφαλτήριο υλοποίησης αυτής της πανελλήνιας στρατηγικής μας.

– Προκαλεί ενδιαφέρον το γεγονός ότι στην Αττική θα ανταγωνιστείτε την αντίστοιχη ΕΠΑ, με την οποία έχετε κοινό μέτοχο τη ΔΕΠΑ...

– Αντιλαμβάνομαι ότι για τους επιχειρηματικούς αναλυτές το γεγονός ότι έχουμε τον ίδιο μέτοχο είναι κάτι που μπερδεύει αρκετά, ωστόσο έχουμε διαφορετικούς διεθνείς επενδυτές. Από την άλλη, έχουμε αυστηρούς κανόνες ανταγωνισμού να σεβαστούμε. Είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξει ένας δίκαιος και διαφανής ανταγωνισμός, ελπίζω προς όφελος και των πελατών και των εταιρειών.

– Είναι γνωστό ότι οι ιδιώτες μέτοχοι των ΕΠΑ έχουν ζητήσει την αποχώρηση της ΔΕΠΑ από τη λιανική αγορά φυσικού αερίου. Το θέμα έχει τεθεί και από τους θεσμούς προς την ελληνική κυβέρνηση. Θα επιμείνετε σε αυτό το αίτημα;

– Γνωρίζω ότι υπάρχουν συζητήσεις σχετικά με αυτό το ζήτημα, αλλά σ’ αυτή τη φάση προτιμώ να επικεντρωθώ στην αντιμετώπιση των μελλοντικών προκλήσεων προς όφελος όλων των εμπλεκομένων. Αυτό για το οποίο μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι ότι η ENI πιστεύει στα σχέδιά μας και μας παρέχει υποστήριξη και τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει με τη διαχείριση 9 εκατομμυρίων πελατών στην Ευρώπη, προκειμένου να μας οδηγήσει στην επιτυχία. Αυτή η στρατηγική είναι συνεπής με την επιλογή που η ENI έκανε 17 χρόνια πριν, επενδύοντας στην εταιρεία μας.

– Οι καταναλωτές τι θα πρέπει να αναμένουν από τον ανταγωνισμό στο φυσικό αέριο; Θα δουν τις τιμές να μειώνονται, και πότε;

– Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα όταν «ανοίγει» μια αγορά. Η εμπειρία μου από άλλη αγορά της Ε.Ε. είναι ότι συνήθως χρειάζεται χρόνος για να μετρηθούν απτά αποτελέσματα για τον πελάτη. Ολοι γνωρίζουν επίσης ότι μόνο ένα μικρό μέρος του τιμολογίου σχετίζεται με το εμπόρευμα και ότι η τιμή συνδέεται κυρίως με την τιμή του πετρελαίου. Τονίζω μόνο ότι σε 18 μήνες η τιμή του Brent αυξήθηκε από 34 δολάρια σε 55 δολάρια.

– Υπάρχουν περιθώρια επέκτασης της αγοράς φυσικού αερίου και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές;

– Νομίζω ότι το επίσημο σχέδιο των εταιρειών διανομής, της ΕΔΑ ΘΕΣΣ, της ΕΔΑ Αττικής και της ΔΕΔΑ, επικεντρώνεται στην επίτευξη αυτού του στόχου. Φυσικά, υπάρχει ανάγκη για σταθερότητα όσον αφορά τους κανονισμούς, ως κίνητρο για όλους τους παίκτες. Το φυσικό αέριο είναι ένα «premium» και οικονομικό προϊόν, χάρις στο χαμηλό κόστος σε σχέση με τα άλλα καύσιμα και στην περιβαλλοντική του ποιότητα. Αλλά μια πλήρης εγκατάσταση σε ένα διαμέρισμα έχει κόστος έως 3.000 ευρώ, γι’ αυτό οι οικογένειες και οι επιχειρήσεις πρέπει να υποστηριχθούν μέσω ενός μεσοπρόθεσμου σχεδίου κρατικής χρηματοδότησης.

– Οι επενδύσεις είναι το μεγάλο ζητούμενο για την Ελλάδα σήμερα. Ως εκπρόσωπος της ιταλικής ΕΝΙ, εταιρείας με πολυεθνική δραστηριότητα στον τομέα της ενέργειας, εκτιμάτε ότι υπάρχουν επενδυτικές προοπτικές στην εγχώρια αγορά ενέργειας;

– Οπωσδήποτε υπάρχει περιθώριο για νέες επενδύσεις, κι όχι μόνο στα δίκτυα των αγωγών διανομής φυσικού αερίου. Για παράδειγμα, η ENI δραστηριοποιείται στην περιοχή της Κύπρου, στην ανεύρεση κοιτασμάτων. Υπάρχει όμως και ένα τεράστιο περιθώριο για επενδύσεις στον τομέα της ενεργειακής απόδοσης, ξεκινώντας από τη διάδοση μιας νέας κουλτούρας. Ως ενεργειακή εταιρεία, έχουμε την ευθύνη να προσφέρουμε περισσότερα στον τομέα αυτό. Είμαι πεπεισμένος ότι αν βοηθήσουμε τον πελάτη να κάνει πιο αποδοτική χρήση της ενέργειας με συγκεκριμένη και μακροχρόνια εξοικονόμηση, αυτό θα έχει μεγαλύτερη αξία από οποιεσδήποτε «εκπτώσεις» στην τιμή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ