Γιούλη Επτακοίλη ΓΙΟΥΛΗ ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ

Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Ασπρόπυργος

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι φωτογραφίες του 39χρονου Πακιστανού Ασφάκ Μαχμούντ, αμέσως μετά την επίθεση που δέχθηκε από ανηλίκους στον Ασπρόπυργο το περασμένο Σάββατο, προκαλούν σοκ. Με όπλο ένα ρόπαλο του μπέιζμπολ, δύο έφηβοι τον σακάτεψαν στο ξύλο και τον παράτησαν αιμόφυρτο λίγο πριν κάποιο χτύπημά τους αποβεί μοιραίο για τη ζωή του.

Με τη σύλληψη των δραστών άρχισε να ξετυλίγεται το «βιογραφικό» του εφηβικού «τάγματος εφόδου», το οποίο ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην περιοχή το 2016 με αποκορύφωμα το διάστημα μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2017. Τα κίνητρά τους ήταν καθαρά ρατσιστικά. Αφού βεβαιώνονταν ότι τα υποψήφια θύματα ήταν «αλλόθρησκοι», συχνά φωνάζοντάς τους «σαλάμ αλέκουμ» για να δουν πώς θα αντιδράσουν, μετά τους καθύβριζαν και τους ξυλοκοπούσαν άγρια με ρόπαλα και σιδηρογροθιές. Η εντολή ήταν πάντα η ίδια: «Να φύγετε από δω». Στη Δυτική Αττική υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, επισημαίνουν αντιρατσιστικές οργανώσεις. Οι επιθέσεις εναντίον αλλοδαπών έχουν ξεπεράσει τις 40 από πέρυσι.

Στην Κρήτη, αντιθέτως, δεν είναι ξεκάθαρα τα κίνητρα των τριών νεαρών που σάπισαν στο ξύλο τον 30χρονο υποψήφιο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Κρήτης, την περασμένη Κυριακή στο Ρέθυμνο. Ηταν ομοφοβικά, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ; Ηταν ρατσιστικά; Δεν επρόκειτο για λεβέντη Κρητίκαρο αλλά για Μεσολογγίτη, «ξένο». Ο φοιτητής στις φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας εμφανίζεται με πρησμένο, σχεδόν παραμορφωμένο πρόσωπο από τις γροθιές που δέχθηκε. Τρεις νεαροί, τους οποίους δεν γνώριζε, του επιτέθηκαν με απερίγραπτο μίσος χτυπώντας τον με μανία στο κεφάλι. «Το παιδί μας ζει από θαύμα», δήλωσαν οι γονείς. Μία εβδομάδα μετά την πρεμιέρα του έργου «Η ώρα του διαβόλου» βασισμένο στο αριστουργηματικό διήγημα του μεγάλου Πορτογάλου συγγραφέα και ποιητή Φερνάντο Πεσόα, μέλη της οργάνωσης «Ιερός Λόχος» μαζί με άλλους ultra ορθόδοξους Χριστιανούς και τον ανεκδιήγητο παλιοημερολογίτη ρασοφόρο π. Κλεομένη, γραφικό του YouTube που αρέσκεται στο να καταστρέφει έργα τέχνης, επιχείρησαν να διακόψουν την παράσταση. Ο «Ιερός Λόχος» έχει πλούσια δράση με μεσαιωνικές μεθόδους, όπως τα επεισόδια του περασμένου Ιουνίου στη διάρκεια του 6ου φεστιβάλ περηφάνιας Θεσσαλονίκης.

Το έργο του Πεσόα παρουσιάζεται εδώ και χρόνια από διάφορα θεατρικά σχήματα, αλλά ξαφνικά οι «ιερείς-τιμωροί» αποφάσισαν ότι είναι βλάσφημο, προσβάλλει τα θρησκευτικά τους αισθήματα και πρέπει να κατέβει. Μεταξύ των 150 ατόμων που βρέθηκαν προχθές το βράδυ έξω από το θέατρο Αριστοτέλειον της Θεσσαλονίκης ουρλιάζοντας «κάτω τα χέρια από την Παναγία», ήταν και μέλη εθνικιστικών οργανώσεων όπως η Πατριωτική Ενωση Πολιτών Ωραιοκάστρου, γνωστή για τα επεισόδια που είχαν γίνει στο δημοτικό σχολείο της περιοχής με αφορμή τη φοίτηση παιδιών προσφύγων.

Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Ασπρόπυργος. Οι ρωγμές σε μια κοινωνία εξουθενωμένη και απελπισμένη, όλο και πληθαίνουν. Η ανάσχεση της βίας, του τυφλού μίσους, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δυστυχώς, πέρα από διαπιστώσεις και «δάκρυα» συμπαράστασης, δεν φαίνεται να μας απασχολεί σοβαρά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ