ΕΛΛΑΔΑ

Γραφειοκρατία κατά Uber - Beat

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Νέα παράταση στους ιδιοκτήτες ταξί για την ανανέωση του στόλου τους, αναστέλλοντας την υποχρέωση αντικατάστασης οχήματος έως το 2020, περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ενας κυκεώνας γραφειοκρατικών διαδικασιών για τη λειτουργία των εταιρειών διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου (τύπου Beat και Uber) αποτελεί την επιβεβαίωση στους ισχυρισμούς ότι το υπουργείο Υποδομών βάζει τρικλοποδιά στις εν λόγω εταιρείες. Την ίδια στιγμή δίνει ακόμη μία παράταση στους ιδιοκτήτες ταξί για την ανανέωση του στόλου τους, αναστέλλοντας την υποχρέωση αντικατάστασης οχήματος έως το 2020.

Η αγορά κάνει λόγο για εξυπηρέτηση προς τον κλάδο των αυτοκινητιστών, η οποία συμπίπτει χρονικά με τις εκλογές στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί Αγοραίων. Στις εκλογές που θα πραγματοποιηθούν το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, ο γνωστός συνδικαλιστής Θύμιος Λυμπερόπουλος κατεβαίνει ως υποψήφιος πρόεδρος για πολλοστή φορά, έχοντας στη φαρέτρα του το νομοσχέδιο που ο ίδιος ισχυρίζεται ότι έχει συντάξει «μαζί με τον υπουργό Υποδομών». Την προαναγγελία του «δώρου» που κάνει στα ταξί πραγματοποίησε ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών, ύστερα από μήνες σιωπής, με παράθεση όλων των λεπτομερειών του σχετικού νομοσχεδίου. Ουδεμία εγγύηση βέβαια υπάρχει για το εάν έχει λάβει τη συναίνεση των θεσμών, ούτε για το εάν το νομοσχέδιο θα φτάσει ως έχει στη Βουλή. Με πρόσχημα την ανάγκη θεσμοθέτησης ενός πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών διαμεσολάβησης, το υπουργείο Υποδομών υποχρεώνει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο να προχωρήσουν σε έκδοση άδειας σε περίπτωση που η υπηρεσία ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης αποτελεί την κύρια δραστηριότητά τους. Για να εκδώσει κανείς την άδεια (αφορά εταιρείες τύπου Beat, Uber αλλά και ραδιοταξί) πρέπει το φυσικό ή νομικό πρόσωπο να προχωρήσει σε σχετική αίτηση και να διατηρεί συμβάσεις ορισμένου χρόνου τουλάχιστον δύο μηνών με τρία οχήματα δημόσιας χρήσης (ταξί). Παράλληλα, θα πρέπει να υποβληθούν αντίγραφα των σχετικών αδειών κυκλοφορίας, των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση εργασίας με επαγγελματίες οδηγούς καθώς και ένα παράβολο αξίας 1.000 ευρώ. Η σχετική άδεια εκδίδεται εντός 30 ημερών. Οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα πρέπει ανά 2μηνο να προχωρούν σε κατάθεση των νέων συμβάσεων που θα συνάπτουν με τους οδηγούς.

Στα μικρά νησιά

Παρέχεται επίσης η δυνατότητα χορήγησης δύο αδειών ταξί στα πολύ μικρά νησιά με πληθυσμό κάτω των 335 κατοίκων, τα οποία σήμερα διαθέτουν ένα ταξί, με πρόσχημα την καταπολέμηση συνθηκών μονοπωλίου. Μεταξύ των νησιών με λιγότερους κατοίκους είναι η Σίκινος, η Ανάφη και η Κάσος η οποία έχει 335 κατοίκους ακριβώς.

Ο υπουργός Υποδομών δεν παρέλειψε να προχωρήσει σε επίθεση κατά της εταιρείας Beat, αφήνοντας αιχμές για το γεγονός ότι η έδρα της εταιρείας δεν βρίσκεται στην Ελλάδα, κάνοντας λόγο για πληροφορίες που θέλουν στο μετοχικό της κεφάλαιο να βρίσκονται εξωχώριες εταιρείες, ενώ υποστήριξε ότι δεν καταβάλλει φόρους στην Ελλάδα. «Πριν από την εξαγορά της εταιρείας υπήρχαν Ελληνες επενδυτές (8% του κεφαλαίου), οι οποίοι προχώρησαν στην επένδυσή τους μέσω εταιρειών του εξωτερικού. Το υπόλοιπο 92% ανήκει σε ιδιώτες, φυσικά πρόσωπα. Το 55% της εταιρείας ανήκει σε 30 υπαλλήλους της Beat» εξηγεί στην «Κ» ο Νίκος Δρανδάκης. «Το Δημόσιο από την πώληση της εταιρείας στην Daimler θα εισπράξει εκατομμύρια ευρώ, ενώ πληρώνουμε σε ετήσια βάση φόρους, εισφορές κ.λπ. Ολες οι διαδικασίες είναι καθ’ όλα νόμιμες και αν υπάρχει κάτι παράνομο μπορεί να βεβαιωθεί από τις αρμόδιες αρχές» προσθέτει ο ίδιος. Ο κ. Σπίρτζης κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να προσέλθουν σε διάλογο τις επόμενες δύο ημέρες, προσκομίζοντας τις φορολογικές δηλώσεις των τελευταίων τριών ετών, καταστατικό (μετοχική τους σύνθεση, νόμιμη εκπροσώπηση, έδρα) και αριθμό ΓΕΜΗ.

Πρόστιμα ΚΟΚ με βάση το εισόδημα

Ομαδοποίηση των παραβάσεων βάσει της επικινδυνότητας, εξορθολογισμό των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους (150 από 130 χλμ./ώρα) και μείωση προστίμων προβλέπει ο νέος ΚΟΚ που περιλαμβάνεται σε σ/ν του υπουργείου Υποδομών. Η μείωση των προστίμων θα είναι οριζόντια και θα αγγίζει το 40%, ωστόσο αυτά θα διπλασιάζονται ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη, δημιουργώντας το παράδοξο του καταλογισμού διαφορετικών προστίμων για την ίδια παράβαση. Εκτός μείωσης θα βρεθούν σοβαρές παραβάσεις (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη, αντικανονικό προσπέρασμα). Μηδενικό πρόστιμο, αλλά διοικητικές ποινές αφαίρεσης πινακίδων κυκλοφορίας και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες, θα προβλέπεται για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ, οδήγηση στη ΛΕΑ, μη χρήση ζώνης και κράνους, μη χρήση ειδικών καθισμάτων για παιδιά, πέταγμα τσιγάρου από το παράθυρο, κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στην αριστερή λωρίδα. Προβλέπεται η απαγόρευση κυκλοφορίας των 4τροχων μοτοσικλετών (γουρούνες) στην άσφαλτο στις τουριστικές περιοχές. Μέχρι σήμερα απαγορευόταν η κυκλοφορία τους στις πόλεις.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ