ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοικτή σε στρατηγική συνεργασία είναι η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μέσω στρατηγικών συνεργατών εντός και εκτός Ελλάδας, που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν σε ενδεχόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, θα αναζητήσει χρηματοδότηση η Κρι Κρι για τα επόμενα φιλόδοξα σχέδια μεγέθυνσής της. Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, κατέχοντας πλέον τη δεύτερη θέση στη λεγόμενη κατηγορία ευρωπαϊκού γιαουρτιού, φιλοδοξεί να πάρει την πρωτιά από την εδώ και χρόνια κυρίαρχη ΦΑΓΕ.

«Είμαστε ανοιχτοί στις συνεργασίες για την ανάπτυξη της εταιρείας, μέσω και αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Πρόσφατα, άλλωστε, συμμετείχαμε και στο Roadshow που έγινε στο Λονδίνο. Θυμίζω δε ότι το 21% της εισηγμένης βρίσκεται στη διασπορά», απάντησε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι, Παναγιώτης Τσινάβος, ερωτηθείς σχετικά στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Ο ίδιος, πάντως, έσπευσε να προσθέσει ότι σε περίπτωση εισόδου στρατηγικού επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο της Κρι Κρι, οι σημερινοί ιδιοκτήτες θα παραμείνουν πλειοψηφούντες μέτοχοι και θα διατηρήσουν το μάνατζμεντ της εταιρείας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η εταιρεία για το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2017 το μερίδιό της σε όγκο στην κατηγορία ευρωπαϊκού γιαουρτιού (δεν περιλαμβάνει το πρόβειο, παραδοσιακό με πέτσα) είναι 14,2%, ενώ προ κρίσης, το 2008, το μερίδιό της ήταν μόλις 4%. Στην κατηγορία του παγωτού –το προϊόν από το οποίο ξεκίνησε η Κρι Κρι την πορεία της το 1954– η εταιρεία κατέχει μερίδιο ως προς τον όγκο 15,2%, γεγονός που την κατατάσσει στη δεύτερη θέση της αγοράς, από 12,6% το 2016 και 8% το 2008. Ανοδική πορεία πραγματοποιεί η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία και στο εξωτερικό. Οι εξαγωγές της ανέρχονται φέτος σε 24 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 30% περίπου των πωλήσεών της, έναντι 16,6 εκατ. ευρώ το 2016 και μόλις 4,6 εκατ. ευρώ το 2009. Οι συνολικές πωλήσεις της Κρι Κρι αναμένεται να σημειώσουν νέα αύξηση φέτος, με τον κ. Τσινάβο να εκτιμά ότι θα ανέλθουν σε περίπου 81 εκατ. ευρώ από 67 εκατ. ευρώ το 2016.

Ο στόχος που θέτει η εταιρεία για τις εξαγωγές είναι σύντομα να αποτελούν το 50% των πωλήσεών της με έμφαση στην ευρωπαϊκή και πρωτίστως στη βρετανική αγορά, όπου το γιαούρτι ελληνικού τύπου κάνει συνολικά τζίρο 205 εκατ. ευρώ. Στις αρχές του 2018, η Κρι Κρι θα τοποθετήσει επώνυμο γιαούρτι σε μεγάλη βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, ενώ ήδη έχει κλείσει συνεργασία με την Aldi, επίσης στη Μ. Βρετανία, για την παρασκευή παγωτού ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας για τις ανάγκες της χειμερινής περιόδου. Σε περίπτωση, μάλιστα, που η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ενωση δυσχεράνει τις εξαγωγές γιαουρτιού από την Ελλάδα, η Κρι Κρι είναι διατεθειμένη να προχωρήσει στην παραγωγή των προϊόντων της σε μονάδα στη Βρετανία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ