ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αρκετές ταινίες στις αίθουσες αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα, που κυλάει χωρίς ιδιαίτερες συγκινήσεις, με εξαίρεση ένα ενδιαφέρον καλλιτεχνικό πρότζεκτ, όπου πρωταγωνιστεί η Κέιτ Μπλάνσετ. Για... συνοδευτικά έχουμε ένα τρυφερό δράμα του αμερικανικού ανεξάρτητου, καθώς και μια σκοτεινή μεταφορά του γνωστότερου έργου του Ρώσου λογοτέχνη Νικολάι Λεσκόφ.

Ξεκινώντας από την τελευταία: Η «Λαίδη Μάκμπεθ» (**½), η οποία αποτελεί σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ουίλιαμ Ολντρόιντ, είναι μια κλασική ιστορία πάθους, η οποία καταλήγει στην παράνοια και τον φόνο. Κάπου στην επαρχιακή Βρετανία του 19ου αιώνα, η νεαρή Κάθριν μετακομίζει στο αριστοκρατικό σπίτι, όμοιο με μαυσωλείο, του νέου συζύγου της, ο οποίος την αγόρασε ουσιαστικά από τον πατέρα της. Η απελπισία της ανιαρής καθημερινότητας θα βρει διέξοδο στη φλογερή ερωτική σχέση που θα συνάψει με έναν υπηρέτη του αγροκτήματος. Οταν ωστόσο αυτή η σχέση απειλείται, η Κάθριν μεταμορφώνεται σε αμείλικτη δολοφόνο, παρόμοια με τον αιμοδιψή σαιξπηρικό ήρωα του τίτλου.

Η ταινία του Ολντρόιντ έχει στον πυρήνα της μια εξαιρετικά δυνατή ιστορία, που καταδύεται στο βάθος των ανθρώπινων ενστίκτων, δεν καταφέρνει ωστόσο να την προσαρμόσει ικανοποιητικά στα κινηματογραφικά δεδομένα. O προερχόμενος από τον χώρο του θεάτρου δημιουργός της, διευθετεί τα σετ με την ανάλογη αισθητική, χωρίς όμως να λάβει υπ’ όψιν πως η Κάθριν του (καλή η Φλόρενς Παφ στον κινηματογραφικό της ντεμπούτο) δεν παίζει ζωντανά μπροστά στο κοινό για να το συνεπάρει.

Σε πιο ανάλαφρο κλίμα κινείται το «Ολα απ’ την αρχή» (** ½) του Κερτ Βέκλερ. Κι εδώ πάντως όλα ξεκινούν από μια τραγωδία: ο Μπιλ (Τζ. Κ. Σίμονς) χάνει ξαφνικά την αγαπημένη του σύζυγο από καρκίνο και μαζί με τον 17χρονο γιο του, Γουές, αποφασίζουν να μετακομίσουν σε μια μεγαλύτερη πόλη, προκειμένου να κάνουν νέα αρχή. Στη διαδικασία προσαρμογής θα τους βοηθήσουν δύο πολύ ξεχωριστές γυναίκες: η καθηγήτρια Γαλλικών Καρίν (Ζιλί Ντελπί) και η νεαρή Λέισι, που έχουν ωστόσο κι αυτές τα δικά τους προβλήματα να αντιμετωπίσουν. Η ταινία ρέει σαν γαλήνιο ποτάμι, γλυκόπικρη και απόλυτα προβλέψιμη, κι όμως γοητευτική, κυρίως χάρη στους καλογραμμένους χαρακτήρες αλλά και στους ερμηνευτές που τους υπηρετούν. Δίπλα στους γνωστούς Σίμονς και Ντελπί, πολύ καλά τα πηγαίνουν και οι νεαροί Τζος Γουίγκινς και Οντέγια Ρας, σε ένα φιλμ που προσεγγίζει το θέμα της απώλειας και των ψυχικών τραυμάτων που την ακολουθούν.

Το πιο ιδιαίτερο φιλμ της εβδομάδας είναι βέβαια το «Μανιφέστο» (***) του Γιούλιαν Ρόζενφελντ. Ο Γερμανός video-artist εμπιστεύεται στη σπουδαία Κέιτ Μπλάνσετ ένα πρότζεκτ 13 διαφορετικών χαρακτήρων, οι οποίοι διατυπώνουν γνωστά πολιτικά και καλλιτεχνικά μανιφέστα. Η Αυστραλέζα ηθοποιός είναι, όπως πάντα, εξαιρετική και το αποτέλεσμα πολύ ενδιαφέρον, στον βαθμό βέβαια που η αποσπασματικότητα και η έλλειψη πλοκής το επιτρέπουν. Αξίζει να σημειωθεί πως την έξοδο της ταινίας στις αίθουσες συνοδεύει μια σειρά εκδηλώσεων (30/11-6/12) στον Δαναό (προβολές των 8.15 μ.μ.) και στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, με διακεκριμένους καλεσμένους από τον χώρο των τεχνών, της δημοσιογραφίας και της εκπαίδευσης.

Κυκλοφορεί επίσης το «Πάτινγκτον 2», σίκουελ της επιτυχημένης παιδικής περιπέτειας, με πρωταγωνιστή τον ομώνυμο, αεικίνητο αρκούδο. Αυτή τη φορά αναστατώνει τους δρόμους του Λονδίνου, αναζητώντας ένα μοναδικό βιβλίο, το οποίο θέλει να δωρίσει στην αγαπημένη του θεία.

CINEMA ALERT

Κυκλοφόρησε χθες το πρώτο τρέιλερ για την πολυαναμενόμενη τρίτη έκδοση των κινηματογραφικών «Εκδικητών». Η ταινία, που φέρει τον υπότιτλο «Ο πόλεμος της αιωνιότητας», θα συνεχίσει, πιθανότατα, τον κύκλο των κομίστικων μπλοκμπάστερ που κατακλύζουν τα τελευταία χρόνια τις αίθουσες, αποφέροντας τεράστια κέρδη στους συντελεστές τους. Ο συγκεκριμένος τίτλος, ωστόσο, συγκεντρώνει το μεγαλύτερο πλήθος χολιγουντιανών σταρ, ίσως και της ιστορίας: Σκάρλετ Γιόχανσον, Κρις Χέμσγουορθ, Ελίζαμπεθ Ολσεν, Ρόμπερτ Ντ. Τζούνιορ, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Τζέρεμι Ρένερ, Μαρκ Ράφαλο είναι μόνο μερικοί από αυτούς. Οι πιο παρατηρητικοί τη θυμούνται από τον «Φύλακα της μνήμης» ως έφηβη δίπλα στους Τζεφ Μπρίτζες και Μέριλ Στριπ. Η Οντέγια Ρας, γεννημένη στο Ισραήλ, την οποία βλέπουμε αυτή την εβδομάδα στο «Ολα απ’ την αρχή», είναι πια μια νεαρή σταρ που, εκτός από εκπληκτική ομορφιά, διαθέτει και ταλέντο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ