Ο ταχυδρόμος δεν έφερε ποτέ τα πρόστιμα για ΚΤΕΟ

Ο ταχυδρόμος δεν έφερε ποτέ τα πρόστιμα για ΚΤΕΟ

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ραβασάκια μας έταξαν, αλλά ραβασάκια δεν είδαμε. Εξαγγελίες ήθελαν τα πρόστιμα να φθάνουν με «ντελίβερι» στο σπίτι των παραβατών, αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Πέρασαν δύο ολόκληρα χρόνια και οι παραβάτες ακόμα περιμένουν τον… ταχυδρόμο. Το ιδιοφυές επικοινωνιακό τέχνασμα της κυβέρνησης δεν έφερε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Δύο χρόνια νωρίτερα εκατοντάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. είχαν οδηγηθεί στα ΚΤΕΟ προκειμένου να αποφύγουν τα υπέρογκα πρόστιμα. Στη συνέχεια δόθηκαν πρόσθετα κίνητρα στους ασυνεπείς, με τη μορφή εκπτώσεων των προστίμων. Οι ουρές έξω από τα ΚΤΕΟ κυρίως της πρωτεύουσας αποτέλεσαν μια πραγματικότητα στα τέλη του 2015. Ωστόσο, ο φόβος της επιβολής του προστίμου, από ό,τι φαίνεται, οδήγησε, τελικώς, μόλις 200.000 πρόσθετα οχήματα στα ΚΤΕΟ. Δύο χρόνια αργότερα, εκείνοι που δεν πέρασαν τότε από ΚΤΕΟ φαίνεται ότι δικαιώνονται.

Προϋπόθεση για τον εντοπισμό των παραβατών ήταν η διασύνδεση της βάσης δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών με την αντίστοιχη του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο έχει στην κατοχή του τα ακριβή στοιχεία ιδιοκτησίας και καταβολής ή μη τελών κυκλοφορίας των οχημάτων.

Ενώ όλο το προηγούμενο διάστημα οι πληροφορίες ήθελαν τη διασταύρωση των δύο καταλόγων των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών (διαθέτει τα ελεγμένα από ΚΤΕΟ) να ολοκληρώνεται από μέρα σε μέρα, εκείνη η μέρα δεν ήρθε ποτέ.

Μέρος της καθυστέρησης οφείλεται στην υποστελέχωση, πλέον, των υπηρεσιών Μεταφορών της περιφέρειας. Μέχρι πρότινος η βάση δεδομένων του υπουργείου Υποδομών περιελάμβανε μόνο τα οχήματα που είχαν περάσει από ιδιωτικά ΚΤΕΟ και όχι εκείνα που είχαν ελεγχθεί από τα δημόσια. Το πρόβλημα, διαμήνυαν στελέχη του υπουργείου Υποδομών, θα αντιμετωπιζόταν, αν και με καθυστέρηση, και οι κατάλογοι των παραβατών έπρεπε να είναι έτοιμοι εδώ και ένα χρόνο.

Δύο χρόνια αργότερα στο πλαίσιο του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών για τις μεταφορές, το οποίο έχει παρουσιαστεί αλλά δεν έχει βρει ακόμη τον δρόμο προς τη Βουλή, διαπιστώνεται ότι υπάρχει πρόβλεψη για τη διεξαγωγή της διασταύρωσης των στοιχείων των βάσεων δεδομένων των δύο υπουργείων. Είναι χαρακτηριστικό, μάλιστα, ότι το χρονοδιάγραμμα θέλει τη διασταύρωση να ολοκληρώνεται έξι μήνες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, γεγονός το οποίο καταδεικνύει ότι δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα απολύτως καμία διασταύρωση. Οι δηλώσεις προ διετίας περί ολοκλήρωσης της διασταύρωσης των στοιχείων των δύο βάσεων δεδομένων μάλλον είχαν σκοπό απλώς να συντηρήσουν τον φόβο των προστίμων, παρά ότι ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα. Την ίδια στιγμή, βέβαια, σημειώνεται καθυστέρηση και στην κατάθεση του εν λόγω νομοσχεδίου, μεταθέτοντας εκ νέου το χρονοδιάγραμμα.

Αποτέλεσμα είναι τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ Ι.Χ. να εξακολουθούν να είναι υπερβολικά πολλά. Εκείνοι μάλιστα που έτρεξαν προ διετίας να ελεγχθούν για να ευεργετηθούν από τις εκπτώσεις των προστίμων, δύο χρόνια αργότερα είναι ξανά υπόχρεοι σε έλεγχο ΚΤΕΟ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν προσέρχεται το σύνολο όσων είχαν ελεγχθεί μέχρι τα τέλη του 2015, αλλά μερίδα αυτών, η οποία δεν ξεπερνά το 65%. «Ακόμη και το 2015 έπρεπε να έχουν διενεργηθεί περίπου 1 εκατ. έλεγχοι ΚΤΕΟ αλλά πραγματοποιήθηκαν μόλις 200.000», εξηγεί στην «Κ» ο Κωνσταντίνος Βήκας, πρόεδρος των ιδιοκτητών ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Εκτιμάται ότι σήμερα τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο ξεπερνούν το 1,5 εκατ., φέρνοντας πάλι την κατάσταση των Ι.Χ. στο ίδιο αρχικό επίπεδο που βρισκόταν όταν έγιναν πρώτη φορά οι εξαγγελίες αποστολής των προστίμων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή