ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Uber είναι εταιρεία ταξί σύμφωνα με το Ευρωδικαστήριο

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Η απόφαση του δικαστηρίου, που αφορά υπόθεση αγωγής, από το 2014, ένωσης αυτοκινητιστών ταξί στη Βαρκελώνη, οδηγεί τα κράτη-μέλη να αντιμετωπίζουν την Uber και τις αντίστοιχες εταιρείες με βάση τις προβλέψεις για τα συμβατικά ταξί.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Υπηρεσία μεταφοράς και με τη «βούλα» του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου αποτελεί πλέον η εφαρμογή της Uber που παρέχει, έναντι αμοιβής, διαμεσολάβηση μεταξύ επιβατών και μη επαγγελματιών οδηγών, που χρησιμοποιούν δικό τους όχημα. Χθες εκδόθηκε σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που αναφέρει ρητώς ότι η εν λόγω υπηρεσία είναι «άρρηκτα συνδεδεμένη με υπηρεσία μεταφοράς». Πρακτικά, η απόφαση του δικαστηρίου, που αφορά υπόθεση αγωγής από το 2014, ένωσης αυτοκινητιστών ταξί στη Βαρκελώνη, οδηγεί τα κράτη-μέλη να αντιμετωπίζουν την Uber και τις αντίστοιχες εταιρείες με βάση τις προβλέψεις για τα συμβατικά ταξί. Αποσυνδέει ουσιαστικά τον διαδικτυακό χαρακτήρα («δεν πρέπει να χαρακτηρίζεται υπηρεσία της Κοινωνίας της Πληροφορίας») από τη λειτουργία της εταιρείας, εντάσσοντάς την «στον τομέα των μεταφορών».

Σε θρίαμβο μετέτρεψε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης την παραπάνω απόφαση, δηλώνοντας: «Για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται ποιες πολιτικές δυνάμεις, με μπροστάρη τον Αλέξη Τσίπρα, έχουν μετατρέψει την Ελλάδα σε μια πραγματική ευρωπαϊκή χώρα, με δική της φωνή και ρόλο και ποιες πολιτικές δυνάμεις, με αρχηγό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, θέλουν την Ελλάδα αποικία και “ψωροκώσταινα”. Περιμένουμε από τα γραφεία Τύπου της Ν.Δ. –τα μέσα μαζικής ενημέρωσής τους– να μας ξαναλασπώσουν θεωρώντας και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και τα ευρωπαϊκά όργανα εχθρούς της καινοτομίας, των νέων τεχνολογιών, εκπροσώπους των συντεχνιών και του παλαιοκομματισμού...».

Ωστόσο η απόφαση αφορά μόνο σε συγκεκριμένη υπηρεσία της εταιρείας Uber, η οποία παρέχει μεταφορικό έργο με μη επαγγελματίες, αφήνοντας ακάλυπτο τον κ. Σπίρτζη στις επιθέσεις κατά της ελληνικής startup Beat. Και αυτό γιατί η Beat παρέχει τη διαμεσολάβηση μεταξύ επιβατών και επαγγελματιών ταξί. Σε περίπτωση, δηλαδή, που εκλείψει η πλατφόρμα της Beat δεν παύει το μεταφορικό έργο των συνεργαζόμενων με αυτήν οδηγών. Εάν όμως σταματήσει η λειτουργία της Uber, αναστέλλεται το μεταφορικό έργο των μη επαγγελματιών οδηγών. Παράλληλα, η Beat τιμολογεί με βάση την καθορισμένη από το υπουργείο Υποδομών τιμολογιακή πολιτική, σε αντίθεση με την Uber η οποία προκαθορίζει το κόμιστρο ανά διαδρομή, χωρίς τη χρήση ταξιμέτρου.

Η Beat αναφέρει σε ανακοίνωσή της: «Τόσο η ουσία όσο και το τυπικό της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την υπόθεση της Uber αφορούν αποκλειστικά τη συγκεκριμένη εταιρεία. Η απόφαση αναφέρει: “Μέσω μιας εφαρμογής για έξυπνα τηλέφωνα διευκολύνεται έναντι αμοιβής η επικοινωνία μεταξύ μη επαγγελματιών οδηγών που χρησιμοποιούν δικό τους όχημα και ατόμων που επιθυμούν να μετακινηθούν εντός πόλης”. Είναι πασιφανές, λοιπόν, ότι καμία αναλογία δεν υπάρχει μεταξύ της Beat και της Uber και οποιοσδήποτε συσχετισμός γίνεται από άγνοια. Η Βeat συνεργάζεται μόνο με επαγγελματίες και ήδη αδειοδοτημένους οδηγούς και επιβατικά οχήματα δημόσιας χρήσης (ταξί) που υπόκεινται πλήρως στο θεσμικό και ελεγκτικό καθεστώς των αρμοδίων αρχών. Συνεπώς, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο σύγχυσης ή παρερμηνείας. Η σημερινή απόφαση δεν αφορά, ούτε επηρεάζει στο ελάχιστο τις θέσεις που έχει ήδη διατυπώσει η εταιρεία μας – μόνο τις ενισχύει».

Για απόφαση που δεν θα αλλάξει τα δεδομένα στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. όπου δραστηριοποιείται ήδη στο πλαίσιο νόμου περί μεταφορών κάνει λόγο η Uber μέσω δήλωσης εκπροσώπου της. «Ωστόσο, εκατομμύρια Ευρωπαίοι εξακολουθούν να αποτρέπονται από τη χρήση εφαρμογών όπως η δική μας. Οπως έχει δηλώσει και ο νέος μας διευθύνων σύμβουλος, είναι σκόπιμο να ρυθμιστούν υπηρεσίες όπως αυτές της Uber και συνεπώς θα συνεχίσουμε τον διάλογο με τις πόλεις σε ολόκληρη την Ευρώπη».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ