ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

«Νέες επενδύσεις παρά την υπερφορολόγηση»

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Ο κ. Μπέκο ανοίγει τα χαρτιά του για τις κινήσεις στις οποίες θα προχωρήσει η θυγατρική του ομίλου Carlsberg στην Ελλάδα, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης στην παραγωγή μηλίτη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Δυστυχώς, η κυβέρνηση έχει επιλέξει το μονοπάτι της υπερφορολόγησης, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν τα οφέλη που αποκομίζει στο σύνολό της η ελληνική βιομηχανία από την αγορά μπίρας». Αυτό τονίζει, μιλώντας σήμερα στην «Κ», ο γενικός διευθυντής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας κ. Ντέγιαν Μπέκο. Εχοντας αναλάβει τα ηνία της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας του κλάδου στην Ελλάδα από τον Ιούλιο του 2017, ο κ. Μπέκο ανοίγει τα χαρτιά του για τις επενδύσεις που θα πραγματοποιήσει η θυγατρική του ομίλου Carlsberg στην Ελλάδα, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει και στην παραγωγή μηλίτη.

– Τον περασμένο Μάιο ολοκληρώθηκε η νέα επένδυσή σας στο εργοστάσιο της Σίνδου. Ποιες άλλες επενδύσεις προγραμματίζετε για την επόμενη διετία;

– Οντως, ολοκληρώσαμε πρόσφατα μια μεγάλη επένδυση αξίας 3,2 εκατ. ευρώ, που αφορούσε τη δημιουργία μιας νέας γραμμής παραγωγής DraughtMaster στο εργοστάσιό μας στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, ένα από τα δύο ιδιόκτητα εργοστάσια που διαθέτουμε στην Ελλάδα. Με τη βοήθεια αυτής της καινοτόμου τεχνολογίας, η μπίρα διατηρεί την ποιότητα και τη φρεσκάδα της για έξι φορές μεγαλύτερο διάστημα σε σχέση με άλλες τεχνολογίες. Παράλληλα, το σύστημα της DraughtMaster είναι εύκολο στη χρήση και στον καθαρισμό, έχει μειωμένα λειτουργικά κόστη και συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς καταργεί το πλύσιμο των βαρελιών, ενώ δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για αυξημένη κερδοφορία και διαφοροποίηση υπηρεσιών. Η νέα επένδυση δίνει ώθηση στην εγχώρια δραστηριότητα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και ταυτόχρονα ανοίγει προοπτικές για μεγαλύτερη αύξηση των εξαγωγών τα επόμενα χρόνια. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα και τα επόμενα χρόνια, υλοποιώντας το επενδυτικό μας πλάνο, συνολικής αξίας 45 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, για το 2018 σχεδιάζουμε να επενδύσουμε 7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το ήμισυ θα διατεθεί στη διαδικασία παραγωγής.

– Ο βασικός σας ανταγωνιστής έχει ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει στην παραγωγή μηλίτη στην Ελλάδα. Σχεδιάζετε κάτι ανάλογο και εσείς, δεδομένου πλέον ότι η νομοθεσία το επιτρέπει; Θα μπείτε σε κάποια άλλη κατηγορία προϊόντων;

– Η δυνατότητα παραγωγής και εμφιάλωσης από τα ζυθοποιεία ποτών από ζύμωση φρούτων, όπως για παράδειγμα ο μηλίτης ήταν αίτημα της Ελληνικής Ενωσης Ζυθοποιών. Οπως θα γνωρίζετε, διαθέτουμε ήδη στο χαρτοφυλάκιό μας ένα από τα μεγαλύτερα brand μηλίτη παγκοσμίως, το Somersby, και εξετάζουμε τις δυνατότητες που μας παρέχει ο νέος νόμος. Επί του παρόντος, δεν έχουμε σχέδια να ξεκινήσουμε την παραγωγή μηλίτη στην Ελλάδα το 2018. Αξίζει να τονιστεί ότι μέσα στο 2017 εισήλθαμε σε μία ακόμη κατηγορία προϊόντων, αυτόν της μπίρας χωρίς αλκοόλ, μέσω του λανσαρίσματος της FIX Ανευ και ισχυροποιήσαμε περαιτέρω την κατηγορία των φυσικών αναψυκτικών που συστήσαμε στην ελληνική αγορά το 2016 με την Tuborg Lemon Soda. Παραμένουμε προσηλωμένοι στην κάλυψη των αναγκών των Ελλήνων καταναλωτών με ένα όσο το δυνατόν πιο διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο.

– Βρισκόμαστε στο τέλος της χρονιάς. Ποια ήταν η πορεία της εταιρείας το 2017 από άποψης τζίρου και κερδών αλλά και μεριδίων;

– Το 2017 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία. Επιπλέον, αν λάβουμε υπ’ όψιν την απαιτητική κατάσταση της αγοράς, η οποία κινείται σε αρνητικά επίπεδα, θα έλεγα ότι η επιτυχία μας είναι αρκετά μεγάλη. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς IRI, παρόλο που οι πωλήσεις μπίρας στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 1% την περίοδο Ιανουάριο - Αυγούστου, το μερίδιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας αυξήθηκε κατά 3,6 μονάδες την ίδια περίοδο οκτώ μηνών στο 31,6%.

– Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται ανάπτυξη των μικροζυθοποιιών. Πώς αντιμετωπίζετε την απώλεια μεριδίου που υφίστασθε από αυτές;

– Η παγκόσμια τάση των μικροζυθοποιιών έχει κάνει όντως δυναμική εμφάνιση και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, μια εξέλιξη που καλωσορίζουμε ως Ολυμπιακή Ζυθοποιία. Η συμβολή τους είναι ουσιαστική όχι μόνο στην τόνωση της τοπικής παραγωγής αλλά και στην ανάπτυξη της κουλτούρας της μπίρας σε ολόκληρη την Ελλάδα. Αξίζει να τονιστεί ότι η Ελλάδα διαθέτει πολύ ποιοτικές πρώτες ύλες, αλλά και την τεχνογνωσία για την παραγωγή εξαιρετικών προϊόντων στον κλάδο της μπίρας.

– Πόσο έχει επηρεάσει τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στην μπίρα;

– Δυστυχώς, η κυβέρνηση έχει επιλέξει το μονοπάτι της υπερφορολόγησης, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν τα οφέλη που αποκομίζει στο σύνολό της η ελληνική βιομηχανία από την αγορά της μπίρας. Ο «φόρος της μπίρας» επηρέασε αρνητικά την ανάπτυξη της αγοράς τόσο από άποψη όγκου όσο και του μεριδίου της στην αγορά των αλκοολούχων ποτών. Το 2016 είχαμε σταθερή αύξηση των πωλήσεων, ενώ αυξανόταν και το μερίδιο των ποτών με χαμηλότερο δείκτη αλκοόλ. Επειτα, όμως, από την επιβολή του «φόρου της μπίρας», η αγορά επιδεινώθηκε σημαντικά στο δεύτερο εξάμηνο του 2016, επηρεάζοντας την ικανότητά μας αφενός να συμβάλουμε με άλλους τρόπους στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της χώρας και αφετέρου να αυξήσουμε το μερίδιο της κατηγορίας στην αγορά των αλκοολούχων ποτών.

– Η εταιρεία, αρχικά ως Μύθος Ζυθοποιία αλλά και στη συνέχεια ως Ολυμπιακή Ζυθοποιία, είχε ενεργό ρόλο ως καταγγέλλουσα στην υπόθεση της καταδίκης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Θεωρείτε ότι έχει αποκατασταθεί η λειτουργία του ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά μπίρας;

– Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία σέβεται, φυσικά, τις αποφάσεις της ελληνικής Δικαιοσύνης. Ως προς τη συγκεκριμένη υπόθεση είναι ακόμα νωρίς για να δούμε τις αλλαγές στην αγορά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ