ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Το Χόλιγουντ μετατρέπει την παρενόχληση σε... asset

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Η Κρίστεν Μπελ στην παρουσίαση των βραβείων της αμερικανικής ένωσης ηθοποιών, που δόθηκαν πριν από λίγες ημέρες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι προσεκτικοί παρατηρητές θα είδαν ότι τα βραβεία της αμερικανικής ένωσης ηθοποιών, που δόθηκαν πριν από λίγες μέρες, είχαν για πρώτη φορά οικοδεσπότη της βραδιάς και μάλιστα γυναίκα, την ηθοποιό Κρίστεν Μπελ. Αραγε, το Χόλιγουντ αρχίζει να αλλάζει ή μετατρέπει μια συζήτηση για τις κακές συνθήκες της βιομηχανίας του θεάματος σε ανώδυνα «girl power» συνθήματα;

Αυτό υποστηρίζει δημοσίευμα των New York Times και δίνει παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο γνωστά ονόματα του σινεμά και η ίδια η βιομηχανία προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες και γυρίζει το παιχνίδι υπέρ της. Από τα κόκκινα χαλιά με τα μαύρα φορέματα μέχρι την εμφάνιση αστέρων αγκαζέ με ακτιβιστές, το Χόλιγουντ, σημειώνουν οι NYT, αλλάζει τη ενοχλητική συζήτηση από την «κουλτούρα» της παρενόχλησης, στο «πόσο καλή δουλειά κάνει», καταπολεμώντας την παρενόχληση, αν και από τις διοργανώσεις του έλειψαν ηθοποιοί όπως η Ρόουζ Μαγκόουν που μίλησαν πρώτες για τον Χάρβεϊ Ουάινσταϊν.

Στα παραδείγματα του πώς νοείται ο ακτιβισμός για τη βιομηχανία του σινεμά, οι ΝΥΤ δίνουν το παράδειγμα της ηθοποιού Λόρα Ντερν που έφυγε από τις Χρυσές Σφαίρες με βραβείο και ανέβασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια φωτογραφία με το ρολόι της ευχαριστώντας τη γνωστή εταιρεία Bulgari, επειδή της θυμίζει, όπως έγραψε, ότι «Time’s Up» (o χρόνος τελείωσε), παραπέμποντας στην ομώνυμη πρωτοβουλία για τα δικαιώματα των γυναικών στο Χόλιγουντ. Με μια φράση όλοι έμειναν ευχαριστημένοι, η πολυτέλεια και ο ακτιβισμός. Αντίστοιχα, η Νάταλι Πόρτμαν που δημιούργησε τον λογαριασμό της στο Instagram τα Χριστούγεννα για να στηρίξει την ίδια πρωτοβουλία έγινε follower σχεδόν αμέσως στον οίκο μόδας Dior, λαμβάνοντας ένα ευχαριστήριο μήνυμα από την εταιρεία που συνεργάζεται μαζί της και στηρίζει το «Time’s Up» «φτιάχνοντας το φόρεμά σου». Ωστόσο, σημειώνει το δημοσίευμα, οι αντιθέσεις του Χόλιγουντ καμιά φορά βγαίνουν σε καλό.

Οπως στην ταινία «Ολα τα λεφτά του κόσμου» που σάρωσε στις υποψηφιότητες με αφορμή την αντικατάσταση του Κέβιν Σπέισι την τελευταία στιγμή, όταν αποκαλύφθηκε ότι ο Μαρκ Γουόλμπεργκ πληρώθηκε πολύ περισσότερο από τη συμπρωταγωνίστριά του για να ξαναγυρίσει τις σκηνές. Ο επικοινωνιακός εφιάλτης του Γουόλμπεργκ έληξε με τον ηθοποιό να δωρίζει την αμοιβή του (ύψους 1,5 εκατ. δολ.) στο κίνημα «Time’s Up».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ