ΕΛΛΑΔΑ

Από τη ρετσίνα στο ασύρτικο

ΤΑΝΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Aπό τη ρετσίνα στο ασύρτικο, από την ταβέρνα της γειτονιάς στα μεγάλα εστιατόρια της Νέας Υόρκης και από τις αναφορές στις τοπικές εφημερίδες στα υμνητικά άρθρα στους New York Times, το ελληνικό κρασί έχει διανύσει τεράστια απόσταση στον δρόμο της παγκόσμιας αναγνωρισιμότητας μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία.

Αύξηση της αξίας των πωλήσεων των ελληνικών κρασιών το χρονικό διάστημα 2009-2016 στις ΗΠΑ 81,6%, στον Καναδά 90,7%, στην Κίνα 556,9% στην Αυστραλία 104,9%, στην Ιαπωνία 562,4%.

Τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της εφαρμογής των προγραμμάτων προώθησης του ελληνικού κρασιού σε τρίτες χώρες παρουσιάστηκαν χθες σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) για τον κλάδο.

Πρόκειται έτσι και αλλιώς για μια σημαντική για τα ελληνικά δεδομένα «πρωτοτυπία», καθώς σπάνια η εφαρμογή των προγραμμάτων προώθησης αξιολογείται στην πράξη με συγκεκριμένα μετρήσιμα δεδομένα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, οι επιδόσεις του ελληνικού κρασιού στην αγορά εντός Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν είναι και τόσο εντυπωσιακές όσον αφορά την πορεία των πωλήσεων, δεδομένου ότι δεν έχουν εφαρμοστεί ανάλογα προγράμματα προώθησης. Προτίμηση στο ελληνικό κρασί δείχνει η Αγγλία, σύμφωνα με τα στοιχεία, η οποία μάλλον επηρεάζεται από το τι πίνουν οι ΗΠΑ, η χώρα που εισάγει τις μεγαλύτερες ποσότητες οίνου παγκοσμίως. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι το 84% του συνόλου των εξαγωγών οίνου της Ελλάδας κατευθύνεται σε χώρες της Ε.Ε. και μόνο το 16% σε τρίτες χώρες.

Το ελληνικό κρασί όχι μόνο πουλάει περισσότερο στο εξωτερικό αλλά και σε πολύ καλύτερες τιμές, γεγονός που δείχνει ότι αναγνωρίζεται η θέση του ανάμεσα στα ποιοτικά κρασιά προς όφελος βέβαια παραγωγών και οινοποιών. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, η μέση τιμή πώλησης του ελληνικού οίνου αυξήθηκε κατά 41,3% στο χρονικό διάστημα 2009-2016. Από 2,80 ευρώ το λίτρο (2009) έφτασε τα 4,40 ευρώ το λίτρο το 2016.

Στην Κίνα η μέση τιμή πώλησης αυξήθηκε κατά 103,5%, από περίπου 1,75 ευρώ το λίτρο το 2009 στα 4 ευρώ το 2016.

Αντίστοιχη είναι και η αύξηση των εξαγωγών σε αξία εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης, παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία δείχνουν μείωση πωλήσεων. Αυτό σημαίνει ότι το ελληνικό κρασί έχει καταφέρει να εξασφαλίσει σημαντική προστιθέμενη αξία και κατατάσσεται πλέον στα ποιοτικά κρασιά στη συνείδηση μεγάλου μέρους του οινόφιλου κοινού. «Η διεθνής ρητορική και η εικόνα του ελληνικού κρασιού έχει αλλάξει εντελώς λόγω των δράσεων που έχουν πραγματοποιηθεί», επισήμανε ο κ. Κώστας Αρκουμάνης εκ μέρους της Wine of Greece παρουσιάζοντας τα στοιχεία.

Κονδύλια

Την προκήρυξη χρηματοδοτικού προγράμματος για τη βελτίωση της ποιότητας του οίνου και το μάρκετινγκ των οινικών προϊόντων τις επόμενες ημέρες ανακοίνωσε, χθες, ο διευθυντής του τμήματος Αμπέλου και Οίνου Διονύσης Γραμματικός. Το ύψος των συνολικών διαθέσιμων κονδυλίων ανέρχεται σε 4.563.000 ευρώ.

Στην ίδια εκδήλωση παρέστη ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου, ο οποίος για μία ακόμα φορά δεσμεύθηκε ότι η υπόσχεση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο κρασί θα υλοποιηθεί, χωρίς ωστόσο να μπορεί να προσδιορίσει πότε προγραμματίζεται να συμβεί αυτό.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ