Όλοι τον φωνάζουν με το όνομά του

Όλοι τον φωνάζουν με το όνομά του

1' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέχρι πέρυσι ελάχιστοι ήξεραν το όνομά του και ακόμα λιγότεροι μπορούσαν να το προφέρουν σωστά. Η φήμη όμως του Τιμοτέ Σαλαμέ έχει εσχάτως εκτοξευτεί και πλέον συγκαταλέγεται στους ανερχόμενους αστέρες του παγκόσμιου σινεμά (οι New York Times τον χαρακτήρισαν μια νέα εκδοχή του Τζέιμς Ντιν), πρωτίστως χάρη στη συγκλονιστική του ερμηνεία στο «Να με φωνάζεις με το όνομά σου», του Λούκα Γκουαντανίνο. Ο Σαλαμέ υποδύεται έναν έφηβο που περνά το καλοκαίρι του (το καλοκαίρι του 1983 συγκεκριμένα) σε μια εξοχή της βόρειας Ιταλίας μαζί με την οικογένειά του· η έλευση ενός Αμερικανού φοιτητή τον καλεί να ανακαλύψει τη σεξουαλική του ταυτότητα. Ο νεαρός ηθοποιός διαπρέπει σε έναν πολύ απαιτητικό ρόλο, δίνοντας την ψυχή του ώστε να αποδώσει πειστικά τον απρόβλεπτο ψυχισμό του εφήβου. Ανταμείφθηκε με την καθολική αποδοχή από το κοινό και τους κριτικούς (δημοσιεύματα στο εξωτερικό αναφέρουν πρωτοφανή standing ovations στα φεστιβάλ όπου προβλήθηκε η ταινία), αλλά και από την Ακαδημία, η οποία τον προτείνει για το Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου. Είναι ο νεότερος υποψήφιος από τον καιρό που ο Μίκι Ρούνεϊ είχε προταθεί για το «Babes in Arms», το 1939.  

Την ίδια στιγμή ισχυροποίησε τη θέση του στην επικαιρότητα, ανακοινώνοντας ότι σκοπεύει να παραχωρήσει σε φιλανθρωπικές οργανώσεις τον μισθό του από την επόμενη ταινία του («A Rainy Day in New York» του Γούντι Άλεν), αντιδρώντας στις αμφιλεγόμενες κατηγορίες που αντιμετωπίζει ο Άλεν από την Ντίλαν Φάροου περί σεξουαλικής κακοποίησης τον καιρό που ήταν μικρή. Η απόφασή του αποδεικνύει, αν μη τι άλλο, ότι ο νεαρός πιστεύει στον εαυτό του και ότι δεν νοιάζεται για τη γνώμη ενός σκηνοθέτη-τοτέμ. Ότι ζει στην εποχή του. Ότι θέλει όλοι να τον φωνάζουν με το όνομά του. ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή