ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Επενδύσεις 80 εκατ. στην Ελλάδα από τη Lidl

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Ο κ. Ιωάννης Καρανάτσιος, διευθυντής αγορών και μέλος της διοίκησης της Lidl Hellas, μιλάει στην «Κ» για τα σχέδια της εταιρείας, αλλά και για τον ανταγωνισμό στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την είσοδο σε νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως στα είδη βρεφικής φροντίδας και σε νηστήσιμα αρτοσκευάσματα, σχεδιάζει η Lidl Hellas το επόμενο διάστημα. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ, η οποία δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 1996, σχεδιάζει επενδύσεις 80 εκατ. ευρώ για το 2018 σε νέα καταστήματα, σε ανακαινίσεις και μεταφορές σε άλλα σημεία υφισταμένων. Ο κ. Ιωάννης Καρανάτσιος, διευθυντής αγορών και μέλος της διοίκησης της Lidl Hellas, μιλάει στην «Κ» για τα σχέδια της εταιρείας αλλά και τον ανταγωνισμό στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

– Πώς έχει ξεκινήσει η φετινή χρονιά για τη Lidl Hellas και πώς εκτιμάτε ότι θα κλείσει το 2018 συνολικά στον κλάδο των σούπερ μάρκετ;

– Το 2018 αναμένουμε να κλείσει με σταθερή πορεία στα μεγέθη μας. Βέβαια θα αποτελέσει μια δύσκολη χρονιά για τους καταναλωτές, καθώς υπάρχουν πολλοί παράγοντες που ασφαλώς λειτουργούν επιβαρυντικά και αναμένεται να περιορίσουν και φέτος τη δαπάνη του Ελληνα καταναλωτή.

– Στις 28 Φεβρουαρίου 2018 έκλεισε το οικονομικό έτος για τη Lidl Hellas. Πώς διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις τη χρονιά 1η Μαρτίου 2017 - 28 Φεβρουαρίου 2018;

– Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση των πελατών μας. Στο εντεκάμηνο του οικονομικού μας έτους, δηλαδή μέχρι 31 Ιανουαρίου, είμαστε στα ίδια επίπεδα με το 2017, ενώ η επισκεψιμότητα των καταστημάτων μας κυμάνθηκε σταθερά σε υψηλά ποσοστά.

– Ποιο είναι το μερίδιο αγοράς και η θέση της Lidl Hellas σήμερα; Εχει αποσπάσει η εταιρεία μερίδιο από την πρώην «Μαρινόπουλος» και ποιο είναι αυτό;

– Κρατάμε σε σταθερά επίπεδα το μερίδιο αγοράς μας, αλλά η κατάσταση στην αγορά παραμένει ρευστή. Μέσα στο 2018 θα γίνει η τελική κατανομή μεριδίων στον χάρτη του λιανικού εμπορίου και θα φανεί ποιες εταιρείες είναι αληθινά βιώσιμες με το μερίδιο αγοράς που θα αποσπάσουν.

– Τα προηγούμενα χρόνια η Lidl Hellas επιδόθηκε σε έναν «πόλεμο προσφορών». Θα συνεχίσει την πρακτική αυτή και αν ναι, ποια θα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της πολιτικής τιμών;

– Εμείς έχουμε διαφορετική προσέγγιση από την υπόλοιπη αγορά. Εχουμε τις πιο ανταγωνιστικές τιμές και αυτή είναι η βασική επιχειρηματική μας αρχή. Σε αυτές τις ήδη χαμηλές τιμές συνεχίζουμε και διαθέτουμε προϊόντα σε εξαιρετικές προσφορές, προωθητικές ενέργειες προϊόντων επώνυμων και ιδιωτικής ετικέτας, αλλά και περίπου 500 κωδικούς με τιμή μικρότερη του 1 ευρώ. Ακόμα και σε σύγκριση με τις «προσφορές 1+1» του ανταγωνισμού, οι δικές μας τιμές παραμένουν με διαφορά οι χαμηλότερες.

– Αρκετές αλυσίδες σούπερ μάρκετ εφαρμόζουν προγράμματα επιβράβευσης των πελατών τους. Προσανατολίζεστε σε ανάλογες πρακτικές;

– Φροντίζουμε κάθε πελάτης που μας επισκέπτεται να μπορεί να απολαμβάνει κάθε μέρα χαμηλές τιμές. Αυτή είναι η επιβράβευσή μας.

– Ολοένα και περισσότερο δίνετε έμφαση στα νωπά προϊόντα. Τι ποσοστό του συνολικού σας τζίρου αντιπροσωπεύουν;

– Αισθανόμαστε υπερήφανοι που όλα αυτά τα χρόνια βαδίζουμε δίπλα στην Ελληνίδα και στον Ελληνα καταναλωτή, προσφέροντας τον καλύτερο εαυτό μας, φρεσκάδα, ποιότητα και ασυναγώνιστες τιμές όπως «κανείς άλλος». Αφουγκραστήκαμε ανάγκες, αναπτύξαμε συνεργασίες, χαρτογραφήσαμε το παραγωγικό δυναμικό της χώρας. Επιλέξαμε με προσοχή και κριτήρια ποιότητας τους καλύτερους παραγωγούς. Χάρη σε αυτούς, μέσα από τα 221 καταστήματά μας, προσφέρουμε στους καταναλωτές τα πιο φρέσκα προϊόντα. Το 80% του τζίρου στη μαναβική μας γίνεται από προϊόντα Ελλήνων προμηθευτών. Εφοδιαζόμαστε κάθε μέρα, δεν είναι σχήμα λόγου, με εξαιρετικής ποιότητας φρούτα και λαχανικά. Οπως και με γαλακτοκομικά, κρεατικά, ψάρια και άλλα. Τα γαλακτοκομικά και τυροκομικά μας, για παράδειγμα, προέρχονται από 21 Ελληνες προμηθευτές που προμηθεύονται γάλα από τουλάχιστον 2.500 μικρούς παραγωγούς από όλη την Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο, επομένως, ότι έχει δυναμώσει η εμπιστοσύνη των πελατών μας στα φρέσκα προϊόντα και στον φούρνο μας. Η ποσοστιαία συμμετοχή των κατηγοριών αυτών στο συνολικό καλάθι αγορών του πελάτη της Lidl έχει αυξηθεί από 6 έως 20%. Lidl Hellas σημαίνει, πάνω απ’ όλα, επιχειρηματική απλότητα, αυστηροί ποιοτικοί έλεγχοι, τεχνογνωσία, ποιότητα, φρεσκάδα, οικονομία. Αυτά ακριβώς τα στοιχεία αναδεικνύει, άλλωστε, και η επικοινωνία μας που ήδη βρίσκεται στον αέρα, με το μήνυμα «Κανείς άλλος δεν μπορεί να γίνει Lidl».

– Συχνά, ωστόσο, οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί έναντι των νωπών προϊόντων που διατίθενται από τα σούπερ μάρκετ, θεωρώντας ότι είναι πιο ποιοτικά τα προϊόντα που πωλούνται από τα εξειδικευμένα καταστήματα. Πώς αντιμετωπίζετε αυτές τις επιφυλάξεις;

– Φροντίζουμε καθημερινά να γεμίζουμε το τραπέζι της ελληνικής οικογένειας με τα πιο ποιοτικά προϊόντα, διαλέγοντας με μεράκι και πάθος το καλύτερο. Σήμερα συνεργαζόμαστε με πάνω από 400 επιλεγμένους Ελληνες προμηθευτές. Ολοι τους, ανεξαρτήτως μεγέθους, οφείλουν να λειτουργούν βάσει συστημάτων ασφάλειας τροφίμων πιστοποιημένων, σύμφωνα με τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα διασφάλισης ποιότητας IFS, BRC και FSSC. Αυτό, όμως, δεν μας αρκεί. Φροντίζουμε κάθε νωπό προϊόν, πέρα από τις ξεχωριστές προδιαγραφές, να φτάνει στο ράφι μας με αδιαπραγμάτευτες συνθήκες φρεσκάδας και ποιότητας, ακολουθώντας ένα αυστηρό σύστημα καταγραφής και ιχνηλασιμότητας. Συνεργαζόμαστε σταθερά τα τελευταία χρόνια με την Agrolab RDS, ένα από τα πιο αναγνωρισμένα ελληνικά εργαστήρια στη βιομηχανία τροφίμων και συνεχίζουμε με το εργαστήρι ελαιολάδου του ΤΕΙ Πελοποννήσου. Υλοποιούμε συστηματικούς ελέγχους υγιεινής και ασφάλειας, καθώς κάθε χρόνο πραγματοποιούμε πάνω από 3.300 αναλύσεις και 800 οργανοληπτικούς ελέγχους σε ανεξάρτητα εργαστήρια. Η συνολική επένδυση που αφορά στη διασφάλιση ποιότητας ξεπερνάει ετησίως το 1,3 εκατ. ευρώ.

– Εδώ και μερικά χρόνια έχετε προβεί σε σημαντικές επενδύσεις στο bake off. Τι άλλες επενδύσεις προγραμματίζετε σε αυτήν την κατηγορία;

– Το bake off είναι εδώ και χρόνια μία στρατηγικής σημασίας επένδυση. Σήμερα, 181 καταστήματα διαθέτουν γωνιές bake off, ένα εγχείρημα που θα ολοκληρωθεί το 2019 σε όλα τα σημεία πώλησης. Θέλουμε να εξελίξουμε τα ψωμιά και τα αρτοσκευάσματά μας, να αυξήσουμε την ποικιλία, ακόμα και σε εποχικά προϊόντα, όπως τα νηστήσιμα, αλλά και να συνεχίσουμε με τις μηνιαίες προσφορές μας.

– Σχεδιάζετε να λανσάρετε στα καταστήματά σας νέες κατηγορίες προϊόντων; Εάν ναι, σε ποιες και για ποιους λόγους;

– Ανανεώνουμε σταθερά την ποικιλία μας και φροντίζουμε να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των καταναλωτών και στις διατροφικές τάσεις. Mέσα στο 2018 θα επεκτείνουμε την ποικιλία μας με βασικούς κωδικούς παιδικής και βρεφικής φροντίδας, ολοκληρώνοντας την πρότασή μας προς τους νέους γονείς με τακτικές θεματικές εβδομάδες βρεφικής και παιδικής ένδυσης, παιχνίδια και άλλα προϊόντα γύρω από το παιδί και τους νέους γονείς.

– Τι επενδύσεις σχεδιάζει για την τρέχουσα χρονιά η εταιρεία;

– Οι επενδύσεις μας σε επίπεδο καταστημάτων το οικονομικό έτος 2018 θα ξεπεράσουν τα 80 εκατ. ευρώ. Θα περιλαμβάνουν ενάρξεις (ένα νέο κατάστημα άνοιξε ήδη στην Αθήνα στα τέλη του προηγούμενου έτους και άλλα δύο θα ανοίξουν σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα), ολικές ανακαινίσεις, επεκτάσεις, κατεδαφίσεις και χτίσιμο εκ νέου καταστημάτων (όπως σε Κεφαλονιά, Βέροια και Θεσσαλονίκη), εσωτερικές αναβαθμίσεις-ανακαινίσεις καταστημάτων και μετακομίσεις, αλλαγή θέσης καταστημάτων. Βασικός μας στόχος, μέσω των μετακομίσεων, είναι να έρθουμε ακόμα πιο κοντά στους πελάτες μας και να καταστήσουμε ευκολότερη την πρόσβαση στους καταναλωτές, έχοντας παρουσία σε κεντρικότερα σημεία των πόλεων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ