ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Η Μερσέντες είναι πάλι φαβορί

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Λιούις Χάμιλτον ή Σεμπάστιαν Φέτελ; Ή μήπως έφτασε κιόλας η ώρα του Μαξ Φερστάπεν;

Με το αυριανό αυστραλιανό γκραν πρι στη Μελβούρνη ανοίγει η αυλαία της νέας σεζόν στη Φόρμουλα 1, που αναμένεται να κρίνει ποιος από τους Χάμιλτον (με Μερσέντες) ή Φέτελ (με Φεράρι) θα πιάσει τον θρυλικό Χουάν Μανουέλ Φάντζιο στη δεύτερη θέση της κατάταξης με τους νικητές παγκοσμίων πρωταθλημάτων. Ο Αργεντινός θρύλος της δεκαετίας του ’50 κατέκτησε πέντε πρωταθλήματα, ενώ ο Χάμιλτον πήρε πέρυσι τον τέταρτο τίτλο του , ισοφαρίζοντας τον Φέτελ.

Στις δοκιμές πριν από την έναρξη της σεζόν η Μερσέντες έδειξε έτοιμη για μία ακόμη χρονιά κυριαρχίας της, μετά τέσσερις σερί θριάμβους, με τον Χάμιλτον να επαινεί τη νέα W09. Ωστόσο, και η νέα Φεράρι SF71H φαίνεται σε καλή κατάσταση, αν και δεν είναι το φαβορί, τουλάχιστον για την πρώτη κούρσα της χρονιάς.

«Γνωρίζουμε ότι η Μερσέντες έχει ένα μικρό προβάδισμα έναντι όλων και είναι το μεγάλο φαβορί στην αρχή της σεζόν», δήλωσε ο ουδέτερος Φερνάντο Αλόνσο, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής που οδηγεί Μακλάρεν.

«Νομίζω ότι και η Ρεντ Μπουλ και η Φεράρι βρίσκονται αρκετά κοντά μας», αντέτεινε ο Χάμιλτον. «Ισως να είμαστε λίγο μπρος ή λίγο πίσω από τις Ρεντ Μπουλ», ανέφερε ο Βρετανός πιλότος για την ομάδα που έχει για πιλότους τους ανερχόμενους Ντάνιελ Ρικιάρντο και Μαξ Φερστάπεν. «Φέτος αισθανόμαστε πολύ καλύτερα προετοιμασμένοι», είπε από την πλευρά του ο Ρικιάρντο, που αύριο θα αγωνιστεί στην πατρίδα του.

Αγνωστος παράγοντας παραμένει η Μακλάρεν, η οποία μετά τρία αποτυχημένα χρόνια με τους κινητήρες της Χόντα, φορά μηχανές Ρενό και ελπίζει οι Αλόνσο και Στόφελ Φαντόρν να μπορέσουν να ξαναφέρουν την ομάδα στο βάθρο αντί για το τέλος του γκριντ όπου συχνά βρισκόταν πέρυσι. Υπάρχουν και δύο ρούκις, ο Ρώσος Σεργκέι Σιρότκιν με Γουίλιαμς και ο Μονεγάσκος Σαρλ Λεκλέρκ με Ζάουμπερ.

Η νέα χρονιά θα έχει 21 σιρκουί (αντί 20) στο πρόγραμμα, διατηρώντας το θερινό διάλειμμα, πράγμα που σημαίνει ότι θα υπάρχουν πέντε εβδομάδες με δύο γκραν πρι εντός επτά ημερών, ενώ για πρώτη φορά θα υπάρξουν και τρία σερί αγωνιστικά Σαββατοκύριακα, από τις 24 Ιουνίου ώς και τις 8 Ιουλίου, με τις κούρσες σε Γαλλία, Αυστρία και Βρετανία.

Το «Χάλο» και τα ελαστικά

Η φετινή σεζόν δεν έχει τις δραματικές αλλαγές που είχε εισαγάγει η περυσινή, αλλά και πάλι τροποποιούνται ουσιαστικά τα μονοθέσια: αφενός προστίθεται ένα αμφιλεγόμενο, βαρύ αλλά πολύ ανθεκτικό προστατευτικό μπροστά στον πιλότο, με το όνομα «Χάλο», που θα ενισχύει την ασφάλειά του έναντι τυχόν συντριμμιών που ίπτανται μπροστά του, αφετέρου απαγορεύονται διάφοροι τύποι πτερυγίων που είχαν μπει πέρυσι στα μονοθέσια για να τα κάνουν πιο αεροδυναμικά.

Σημαντικά είναι ακόμη ο περιορισμός του ορίου των κινητήρων από τέσσερις σε τρεις ανά σεζόν για κάθε πιλότο αλλά και η αύξηση των ειδών σλικ ελαστικών από πέντε σε επτά, με την προσθήκη μιας πολύ μαλακής και μιας πολύ σκληρής γόμας.

Οι αλλαγές αναμένεται να καταστήσουν πιο προσεκτικές τις ομάδες και τους πιλότους στη χρήση κινητήρων, κλείνοντας και λίγο την ψαλίδα μεταξύ «πατρικίων» και «πληβείων», ενώ τα βελτιωμένα ελαστικά εκτιμάται ότι θα αφαιρέσουν ένα δευτερόλεπτο από κάθε γύρο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ