ΕΛΛΑΔΑ

Πέντε «μνηστήρες» για τα ηλεκτρονικά διόδια

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Πέντε είναι, τελικώς, οι «μνηστήρες» για το νέο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων. Οπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Υποδομών, στον διεθνή διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε χθες συμμετείχαν πέντε κοινοπραξίες, οι φάκελοι των οποίων θα αποσφραγιστούν την επόμενη εβδομάδα. Το ζητούμενο πάντως είναι, αν ο διαγωνισμός τελικά ευοδωθεί, αν θα συναινέσουν στην εφαρμογή του νέου συστήματος οι παραχωρησιούχοι και με υπό ποίους όρους.

Ο διαγωνισμός είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 20 Φεβρουαρίου, σύμφωνα όμως με το υπουργείο Υποδομών μετατέθηκε για χθες λόγω αυξημένου ενδιαφέροντος από διεθνείς ομίλους. Οι πέντε συμμετέχοντες είναι:

1. Κοινοπραξία Vinci Highways - ΤΕΡΝΑ - Kapsch.
2. Strabag AG.
3. Μυτιληναίος - Nusz.
4. OTE.
5. Κοινοπραξία Intrasoft - «Ελλάκτωρ» - Intrakat - Autostrade.

Να σημειωθεί ότι χθες το υπουργείο ανακοίνωσε μόνο τους επικεφαλής κάθε κοινοπραξίας, ενώ θα ανακοινώσει την ακριβή σύνθεση των εταιρειών/ομίλων που συμμετέχουν μετά την αποσφράγιση των φακέλων την επόμενη εβδομάδα από τον ΕΣΗΔΗΣ.

Ακολουθεί η προεπιλογή των υποψηφίων και κατόπιν, μετά την υποβολή τευχών δημοπράτησης, της υποβολής προσφορών, διαδικασία που θα κρατήσει μέχρι το τέλος του έτους, αν δεν υπάρξουν εκπλήξεις (κάτι που για πολλούς λόγους δεν μπορεί στη συγκεκριμένη περίπτωση να αποκλειστεί).

Το υπουργείο, πάντως, εξέφρασε την ικανοποίησή του για το ενδιαφέρον που εκφράστηκε στον διαγωνισμό: «Στον διαγωνισμό μετέχουν εταιρείες με αναγνωρισμένη διεθνώς εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων, καθώς επίσης και ελληνικές εταιρείες οι οποίες, μέσω αυτής της σύμπραξης, θα αποκτήσουν εμπειρία», αναφέρει. Οσον αφορά στη χρηματοδότηση του έργου, το υπουργείο Υποδομών επανέλαβε ότι το απαραίτητο ποσό –400,5 εκατ. ευρώ– έχει εγγραφεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Το ζητούμενο, βέβαια, παραμένει αν και με τι «ανταλλάγματα» θα συναινέσουν οι παραχωρησιούχοι στην εφαρμογή του συστήματος. Η διαπραγμάτευση βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, βασικό ζήτημα όμως για τους ιδιώτες είναι η διασφάλιση των εσόδων τους και συνεπώς αντιδρούν στην είσπραξη και διανομή των εσόδων από το κράτος (δικαίωμα που τους παραχωρήθηκε με τις συμβάσεις παραχώρησης). Επίσης, είναι πιθανό να ζητηθεί και η διασφάλιση των εσόδων, καθώς η πληρωμή με βάση τη διανυόμενη απόσταση ενδέχεται να οδηγήσει σε μικρότερα έσοδα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ