ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Ryanair «κόβει» πτήσεις από την Αθήνα και τα Χανιά

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Στις 50.000 θέσεις υπολογίζεται η επίπτωση από την αναστολή διεθνών πτήσεων της Ryanair στα Χανιά, όπου η εταιρεία κλείνει και τη βάση της.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δύο αεροσκάφη απομακρύνει η Ryanair από την Ελλάδα για να τα μεταφέρει σε βάσεις στη Γερμανία, περιορίζοντας σημαντικά την πτητική της δραστηριότητα στη χώρα. Εκτός από το ένα αεροσκάφος που αποχωρεί από τον ΔΑΑ, το δεύτερο φεύγει από τα Χανιά, όπου κλείνει η βάση της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους.

Αποτέλεσμα είναι η ακύρωση, από την 1η Ιουνίου, των πτήσεων από τα Χανιά προς Κατοβίτσε, Μέμινγκεν, Βενετία και Βίλνιους. Επισήμως, στην ανακοίνωσή της η εταιρεία επικαλείται τις υψηλές χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων, ωστόσο η πραγματική εικόνα είναι λίγο πιο σύνθετη. Με δεδομένο μάλιστα ότι οι χρεώσεις των αεροδρομίων δεν έχουν τροποποιηθεί το τελευταίο διάστημα, καθίσταται σαφές ότι δεν αποτελεί τον βασικό λόγο αποχώρησης της εταιρείας.

Στελέχη της εταιρείας επισημαίνουν στην «Κ» ότι οι πτήσεις που διακόπτονται δεν είναι βιώσιμες, ενώ εξηγούν ότι η απόδοση των δύο αυτών αεροσκαφών από τα ελληνικά αεροδρόμια έπαψε να είναι συμφέρουσα. «Η κίνηση στο δίκτυο εσωτερικού είναι περιορισμένη, ενώ η εποχικότητα του ελληνικού προϊόντος δεν οδηγεί στο μίνιμουμ απόδοσης που θέτουμε ως εταιρεία για τα αεροσκάφη μας», ανέφερε στην «Κ» ο κ. Νικόλαος Λαρδής, διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ Ανατολικής Μεσογείου της Ryanair, υπενθυμίζοντας ταυτόχρονα ότι το θέμα των υψηλών χρεώσεων έχει συζητηθεί και στο παρελθόν.

Η αναζήτηση άλλων τρόπων χρήσης των αεροσκαφών της είναι απολύτως αναμενόμενη, όταν η επένδυση αποδεικνύεται στην πράξη ότι δεν αποδίδει. Δεν είναι τυχαίο μάλιστα ότι όταν η Ryanair αντιμετώπιζε προ μηνών προβλήματα με τους κυβερνήτες της, η πρώτη πτήση που έκοψε ήταν αυτή από τα Χανιά, επιβεβαιώνοντας ότι ήταν ήδη προβληματική σε επίπεδο απόδοσης.

Το γιατί επιλέγει όμως η αεροπορική εταιρεία να αποχωρήσει κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, κατά την οποία η κίνηση είναι αυξημένη και θα μπορούσε να φέρει σε μια ισορροπία ενδεχομένως τις απώλειες του χειμώνα, δεν σχετίζεται απαραίτητα με την ελληνική αγορά.

Σε περίπτωση που βρέθηκε μια ευκαιρία αξιοποίησης των δύο αεροσκαφών στη Γερμανία, σε προορισμό ο οποίος θα μπορούσε για παράδειγμα να αποδίδει καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο πέντε μήνες, η επιχειρησιακή απόφαση λαμβάνεται άμεσα και είναι δεδομένη, εξηγούν στην «Κ» στελέχη της αεροπορικής αγοράς.

Στο μεταξύ, πριν από λίγες εβδομάδες η Ryanair αγόρασε τη Nikki, ό,τι είχε απομείνει από τη low cost Air Berlin, την οποία ήθελε να αποκτήσει η Lufthansa αλλά δεν της επετράπη από τις αρχές. Η παραπάνω εξέλιξη δεν αποκλείεται να έδωσε άμεσα ευκαιρίες αξιοποίησης αεροσκαφών στη Ryanair, που δεν ήταν έως τώρα προγραμματισμένες.

Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ταυτόχρονα ότι η κίνηση εσωτερικού εμφανίζει σημαντικές αποκλίσεις από την αντίστοιχη του εξωτερικού, ενώ επιμένουν ότι το θέμα των τελών (όχι μόνο αεροδρομιακών, αλλά ΦΠΑ και λοιπών φόρων) αποθαρρύνει οποιαδήποτε επένδυση στη χώρα. Υποστηρίζουν μάλιστα ότι εάν δεν γίνει κάποια κίνηση περιορισμού τελών θα πληγεί σημαντικά ο τουρισμός.

«Η απόφαση της Ryanair να περιορίσει το πτητικό της έργο στην αγορά του εσωτερικού οφείλεται σε επιχειρησιακούς λόγους της εταιρείας. H Fraport Greece σέβεται τις επιχειρησιακές ανάγκες και επιλογές της Ryanair, η οποία σε κάθε περίπτωση εξακολουθεί να αποτελεί έναν στρατηγικό συνεργάτη που επιχειρεί στα 9 από τα 14 αεροδρόμια, κατέχοντας σημαντικό μερίδιο αγοράς και καταγράφοντας μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στους διεθνείς προορισμούς. Από την πλευρά μας, προτεραιότητα αποτελεί η εξυπηρέτηση της αυξημένης επιβατικής κίνησης, που αναμένουμε φέτος στα αεροδρόμιά μας και οι ενέργειές μας στοχεύουν προς αυτή την κατεύθυνση», δήλωσε ο γενικός διευθυντής εμπορικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος.

Η Ryanair μετακίνησε πέρυσι συνολικά 3.588.000 επιβάτες και οι πτήσεις που αναστέλλει αφορούν περίπου 50.000 επιβάτες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ