Πλαίσιο συναντίληψης για τα διόδια χωρίς δεσμευτική ισχύ

Πλαίσιο συναντίληψης για τα διόδια χωρίς δεσμευτική ισχύ

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Πλαίσιο συναντίληψης» ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και στην ΤΕΡΝΑ (βασικό μέτοχο της κοινοπραξίας Νέα Οδός) για το θέμα των διοδίων στη Βόρεια Αττική παρουσίασε προχθές σε κομματική εκδήλωση στον Αγιο Στέφανο ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης. Πρόκειται, ωστόσο, για μια συμφωνία επί της αρχής, η οποία για να τεθεί σε εφαρμογή πρέπει το Δημόσιο να συμφωνήσει σε σειρά όρων με τον παραχωρησιούχο.

Μιλώντας την Κυριακή σε εκδήλωση που διοργάνωσε η τοπική επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Διονύσου, ο κ. Σπίρτζης επιχείρησε για ακόμα μία φορά να καθησυχάσει τους κατοίκους των περιοχών που θα επηρεαστούν από τα πλευρικά διόδια Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Υποστήριξε ότι η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων των συγκεκριμένων διοδίων και των έργων στους κόμβους έγινε για τυπικούς λόγους, προκειμένου θεωρηθεί ολοκληρωμένη η περίοδος κατασκευής των έργων (Τ1). Και ότι έχει δοθεί εντολή στον παραχωρησιούχο (Νέα Οδός) να μην ξεκινήσει τα έργα, ενόψει διαπραγμάτευσης.

Παράλληλα, παρουσίασε συμφωνία με την ΤΕΡΝΑ σχετικά με το θέμα των διοδίων. Μάλιστα, την επέδειξε στον δήμαρχο Διονύσου Διονύση Ζαμάνη, χωρίς ωστόσο να του δώσει αντίγραφο, επικαλούμενος ρήτρα εμπιστευτικότητας. «Ηταν ένα μνημόνιο συναντίληψης, έμοιαζε με ιδιωτικό συμφωνητικό», λέει στην «Κ» ο δήμαρχος.

«Πράγματι, περιείχε όλα όσα μας είπε ο κ. Σπίρτζης περί ελεύθερων διελεύσεων και εκπτώσεων, δεν νομίζω, όμως, ότι έχει κάποια δεσμευτική ισχύ. Επιπλέον, δεν μας λύνει το κύριο πρόβλημα, που είναι η εκτροπή της κυκλοφορίας μέσα από τις βασικές αρτηρίες της περιοχής μας (από όσους θέλουν να αποφύγουν τα διόδια)», καταλήγει, αναφέροντας ότι θα συμμετέχει κανονικά στην εκδήλωση διαμαρτυρίας που διοργανώνουν αυτή την Κυριακή οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου.

Δύο σημεία αξίζει να σημειωθούν:

• Σύμφωνα με πηγές της ΤΕΡΝΑ, το «πλαίσιο συναντίληψης» είναι μια συμφωνία επί της αρχής, που για να υλοποιηθεί πρέπει να εκπληρωθεί πρώτα μία σειρά από προαπαιτούμενα.

• Σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ στις 13 Απριλίου, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι υλοποιείται η συμφωνία που έχει γίνει από το ’16. Το ερώτημα είναι σε ποια συμφωνία αναφέρεται ο υπουργός. Σύμφωνα με την ΤΕΡΝΑ, το «πλαίσιο συναντίληψης» υπεγράφη πριν από μερικές ημέρες. Η δε συμφωνία αποζημίωσης (για την Ιονία Οδό και το τμήμα Μεταμόρφωσης – Σκάρφειας της ΠΑΘΕ) που υπεγράφη με τη Νέα Οδό στις 11 Μαΐου 2016 επίσης δεν περιλαμβάνει κανέναν όρο περί ελεύθερης διέλευσης των κατοίκων των τεσσάρων δήμων – η συμφωνία αναφερόταν, τότε, στην εκκρεμότητα της αδειοδότησης των δύο πλευρικών διοδίων (η «Κ» έχει στη διάθεσή της τη συμφωνία με όλα τα παραρτήματά της, την οποία παρουσίασε στις 23.6.2016). Με τη συμφωνία Σπίρτζη είχαν καταβληθεί στη Νέα Οδό και στην Euroionia 174 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή