ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την επόμενη εβδομάδα η πώληση του 9,88% της Αττικής Οδού από Πειραιώς

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με ένα ριψοκίνδυνο «στοίχημα», που όμως μπορεί δυνητικά να προσφέρει σημαντική απόδοση για όποιον υποβάλει προσφορά, παρομοιάζουν στελέχη του κλάδου των κατασκευών την πώληση του 9,88% της Αττικής Οδού που έχει προγραμματίσει για την επόμενη εβδομάδα η Τράπεζα Πειραιώς.

Αιτία της εκτίμησης αυτής είναι το γεγονός ότι η παρούσα και «χρυσοφόρος» σύμβαση παραχώρησης ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο του 2024, δηλαδή σε περίπου 6,5 χρόνια από σήμερα, με αποτέλεσμα να περιορίζεται και το πιθανό κέρδος για τους υποψήφιους επενδυτές. Υπενθυμίζεται επίσης ότι με βάση τα σημερινά δεδομένα που προκύπτουν από την πλευρά της κυβέρνησης, δεν υπάρχει πρόθεση επέκτασης/ανανέωσης της σύμβασης παραχώρησης με το υφιστάμενο σχήμα εταιρειών, αλλά αντιθέτως διαμηνύεται προς κάθε κατεύθυνση η επιθυμία πραγματοποίησης νέου διαγωνισμού για την ανάδειξη νέου επενδυτικού σχήματος, που θα αναλάβει την εκμετάλλευση και συντήρηση της Αττικής Οδού.

Ασφαλώς, τα δεδομένα αυτά θα μπορούν πολύ εύκολα να διαφοροποιηθούν, καθώς σε πολιτικούς όρους το 2024 φαντάζει πολύ μακρινό κι ενδεχομένως να αφορά ένα ζήτημα που θα κληθεί να διαχειριστεί η μεθεπόμενη κυβέρνηση.

Ανεξάρτητα όμως από τα παραπάνω, το ενδιαφέρον των νυν μετόχων (Ελλάκτωρ, J&P - Αβαξ) πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Η Ελλάκτωρ ελέγχει το 59,2% της Αττικής Οδού, μετά και την εξαγορά της Παντεχνικής το 2007, ενώ η J&P Αβαξ διαθέτει το 20,8%. Σημειωτέον ότι αν και δεν μπορούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό της Τράπεζας Πειραιώς, εντούτοις διατηρούν το δικαίωμα πρώτης προαίρεσης, δηλαδή μπορούν να καταθέσουν ισόποση προσφορά με εκείνη του πλειοδότη και να πάρουν εκείνες το ποσοστό. Σε κάθε περίπτωση, φορείς της αγοράς εκτιμούν ότι αν υπάρξει πρόταση που να προσεγγίσει τις προσδοκίες της Πειραιώς, που επί του παρόντος κρίνονται μη ρεαλιστικές, δύσκολα θα ακολουθήσουν οι υφιστάμενοι μέτοχοι. Υπενθυμίζεται ότι η Πειραιώς απέκτησε το ποσοστό μέσω της Αγροτικής Τράπεζας, η οποία με τη σειρά της το είχε αποκτήσει από την ΑΤΤΙΚΑΤ της οικογένειας Πανούση, έναντι χρεών.

Στους ενδιαφερόμενους ομίλους εκτιμάται ότι βρίσκονται τόσο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και η Intrakat, χωρίς να αποκλείεται και η συμμετοχή και κάποιου επενδυτικού fund στη σχετική διαδικασία. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι οι τελικές αποφάσεις, από πλευράς των εισηγμένων κατασκευαστικών ομίλων, δεν έχουν ακόμα ληφθεί. Με βάση τα σχετικά στοιχεία, η εκμετάλλευση της Αττικής Οδού απέφερε έσοδα 171 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 44 εκατ. ευρώ. Η μέση ημερήσια κυκλοφορία ανήλθε σε 210.600 οχήματα, μέγεθος που ενισχύθηκε κατά 2% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 (τελευταία διαθέσιμα επίσημα στοιχεία).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ