ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η «Μασούτης» εξαγόρασε την «Προμηθευτική»

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την αντίστροφη πορεία από τις «αθηναϊκές» αλυσίδες ακολούθησε η «Μασούτης». Ετσι, ενώ τα τελευταία χρόνια η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η «My Market» και προσφάτως και η «Σκλαβενίτης» ενισχύουν την παρουσία τους στη Β. Ελλάδα, η κορυφαία αλυσίδα της εν λόγω περιοχής, η «Μασούτης», αποφάσισε να εισέλθει στην αγορά της Αττικής. Χθες, υπεγράφη η συμφωνία εξαγοράς της αλυσίδας «Προμηθευτική» από τη «Μασούτης» και σήμερα αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις, χωρίς να έχει γίνει γνωστό το τίμημα της συναλλαγής. Μέρος της εξαγοράς φέρεται να έχει χρηματοδοτηθεί με τραπεζικό δανεισμό.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι Αθηναίοι και οι Ανδριώτες αναμένεται να δουν τις ταμπέλες «Μασούτης» στο δίκτυο των 57 καταστημάτων (54 στην Αθήνα και 3 στην Ανδρο) της «Προμηθευτικής» στα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ το επιχειρηματικό σχέδιο της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας προβλέπει και την ίδρυση νέων καταστημάτων, μεταξύ αυτών και υπερμάρκετ (γνωστά ως Grand στην αλυσίδα «Μασούτης»), έως τα τέλη του 2019.

Μάλιστα, τα στελέχη της «Μασούτης» βρίσκονται σε επαφή με εταιρείες διαχείρισης ακινήτων. Πηγές κοντά στη διοίκηση της εταιρείας διαβεβαιώνουν ότι η αλυσίδα εγγυάται τη διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας στην «Προμηθευτική», που ανέρχονται σε 1.050.

Με την εξαγορά της «Προμηθευτικής», το δίκτυο της «Μασούτης» θα αριθμεί πλέον 329 καταστήματα. Σημειώνεται ότι από τα 272 καταστήματα που έχει σήμερα η «Μασούτης», τα 22 είναι cash & carry.

Μέχρι σήμερα, η αλυσίδα είχε παρουσία στη Μακεδονία, στη Θράκη, στη Θεσσαλία, στην Ηπειρο, στη Φθιώτιδα, στην Αιτωλοακαρνανία, στη Θάσο, στη Λήμνο, στη Λέσβο και στη Χίο, ενώ πριν από μερικά χρόνια απέκτησε παρουσία και στη «γειτονιά» της Αττικής, την Εύβοια.
Το 2016, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της, η εταιρεία πραγματοποίησε πωλήσεις 800,58 εκατ. ευρώ, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά (μη συμπεριλαμβανομένης της Lidl Hellas). Μια πορεία αρκετά επιτυχημένη, αν σκεφθεί κανείς ότι ο ιδρυτής της «Μασούτης», ο κ. Διαμαντής Μασούτης, ξεκίνησε την πορεία του στο εμπόριο στα μέσα της δεκαετίας του 1960 ως πωλητής της «ΤΡΥΛΕΤ», για να αγοράσει με δανεικά στη συνέχεια το πρώτο του φορτηγό και να εισέλθει στο χονδρεμπόριο, και το 1976 να ιδρύσει τη «Μασούτης».

Πέντε χρόνια αργότερα, το 1981, ιδρύθηκε η «Προμηθευτική», η οποία τα τελευταία χρόνια ενίσχυσε σημαντικά το δίκτυό της, κυρίως με καταστήματα μεσαίου μεγέθους σε πολλές γειτονιές της Αθήνας.

Αφουγκραζόμενη, μάλιστα, την τάση της εποχής, που θέλει τους μεγάλους λιανεμπόρους να δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πρωτεύουσας, η «Προμηθευτική» εγκαινίασε την τελευταία διετία ένα κατάστημα στον πεζόδρομο της Κοραή και ένα στην οδό Αθηνάς.

Η χθεσινή επιχειρηματική εξέλιξη αποτελεί μία από τις πολλές που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου και ήρθε να επιβεβαιώσει όσους υποστήριζαν ότι ο κύκλος των εξαγορών και των συγχωνεύσεων δεν έκλεισε με τη μεταβίβαση του δικτύου της «Μαρινόπουλος» στη «Σκλαβενίτης».

Η μεγαλύτερη, βεβαίως, πρόκληση για τη «Μασούτης» στο νέο της εγχείρημα μοιάζει αρκετά με αυτήν που είχε και η «Σκλαβενίτης». Για τη «Μασούτης», που στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας είναι η πρώτη αλυσίδα στις αυθόρμητες αναφορές των καταναλωτών (34% το 2018 σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI), πανελλαδικά το αντίστοιχο ποσοστό της διαμορφώθηκε στο 2011, ενώ στην Αθήνα είναι σχετικά άγνωστη. Υπενθυμίζεται ότι η «Σκλαβενίτης» έως το 2017 είχε παρουσία μόνο στην Αττική και στη συνέχεια έπρεπε να κερδίσει το στοίχημα της αναγνωρισιμότητας στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Εντός έδρας, πάντως, η «Μασούτης» προχώρησε σε αρκετές κινήσεις το 2017, προκειμένου να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό που προκάλεσε η έλευση της «Σκλαβενίτης» και η ενδυνάμωση της παρουσίας στη Βόρεια Ελλάδα των αλυσίδων «ΑΒ Βασιλόπουλος» και «My Market».

Προχώρησε σε αρκετές προωθητικές ενέργειες, ενίσχυσε τη διαφήμιση, το πρόγραμμα επιβράβευσης και σχεδιάζει την ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος. «Η ‘‘Μασούτης’’ περίμενε σαν τον τερματοφύλακα την εκτέλεση του πέναλτι, δηλαδή την έλευση του ‘‘Σκλαβενίτη’’», ανέφερε χθες χαρακτηριστικά σε συνέδριο ο κ. Αλ. Φλώρος, διευθυντής υπηρεσιών λιανεμπορίου της Nielsen στις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ. Μένει να δούμε αν η αντεπίθεση που επιχειρεί θα έχει αποτέλεσμα.

Λιγότεροι παίκτες

Στα χέρια ολοένα και λιγότερων «παικτών» συγκεντρώνεται το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων τα τελευταία χρόνια. Από το 2010 και έπειτα, παρακολουθήσαμε την πτώχευση της Ατλάντικ, την αποχώρηση της Aldi από την ελληνική αγορά, την εξαγορά της «Βερόπουλος» από τη Μetro, την εξαγορά του 60% της «Χαλκιαδάκης» από τη «Σκλαβενίτης» και, βεβαίως, τη μεταβίβαση του δικτύου της «Μαρινόπουλος» στη «Σκλαβενίτης». Το διάστημα αυτό, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» προχώρησε στην εξαγορά διάφορων μικρότερων αλυσίδων, ενισχύοντας την παρουσία της στην περιφέρεια. Ετσι, ενώ το 2012 δραστηριοποιούνταν στην ελληνική αγορά 81 αλυσίδες, στο τέλος του 2016 είχαν μειωθεί σε 55.

Επισυνάπτεται η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας «Μασούτης»

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ