ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Κλασική ιστιοπλοΐα και παραδοσιακά σκάφη συναντιούνται στον Αργοσαρωνικό για 8η χρονιά, με αφορμή τη Spetses Classic Yacht Reggata.

Η πρώτη φορά που «έτρεξα» σε ιστιοπλοϊκό αγώνα ήταν το 2011 με το «Candita», ένα από τα πιο όμορφα κλασικά σκάφη –J Class του 1929–που έχουν συμμετάσχει στην καθιερωμένη πλέον ρεγκάτα των Σπετσών. Για την ακρίβεια, το πλήρωμα των 13 ατόμων αγωνιζόταν κι εγώ, ως φιλοξενούμενη, καθόμουν ήσυχη κι ευχαριστιόμουν την πλεύση, τους διαλόγους και τα μεταξύ τους πειράγματα, τις μπρούντζινες λεπτομέρειες και τον ήχο από το περίτεχνο ξύλινο σκαρί που έσκιζε τη θάλασσα, φυσικά το παιχνίδι των πανιών με τον αέρα και κάποια πλαγιάσματα. Ήταν η πρώτη Spetses Classic Yacht Reggata στην ιστορία, στην οποία συμμετείχαν 12 μοναδικής κομψότητας κλασικά σκάφη και 11 παραδοσιακά καΐκια. Κόντρα στους δυσοίωνους ανέμους της οικονομικής κρίσης, οι  Έλληνες καπεταναίοι τόλμησαν ένα όμορφο κάλεσμα στον κόσμο της κλασικής ιστιοπλοΐας, αν και γνώριζαν πως το εγχείρημα ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό, καθώς τα μεγάλα σκάφη τα συγκεντρώνει κυρίως η δυτική Μεσόγειος, σε μέρη όπως το Μονακό: το ταξίδι τους για την Ελλάδα είναι απαιτητικό, χρονοβόρο και κοστίζει ακριβά.   


H «Glaramara» έχει διακριθεί επανειλημμένα στην κατηγορία των κλασικών σκαφών. (Φωτογραφία: ©ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ)   

Ανεβάζοντας τον πήχη ψηλά

Οι εποχές παραμένουν δύσκολες, αλλά ο αγώνας, χρόνο με τον χρόνο, αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το όραμα είναι πάντα ίδιο: να τονωθεί ο διεθνής χαρακτήρας της ρεγκάτας και να πολλαπλασιαστούν οι συμμετοχές από το εξωτερικό. Φέτος οι συμμετοχές θα είναι 85, ανάμεσά τους κάποια σκάφη από Αγγλία, Γαλλία, Τουρκία και η Antara του Αυστραλού Ian Kortlang που θα αγωνισθεί για 2η χρονιά. «Έχω συμμετάσχει σε πολλές ρεγκάτες σε όλο τον κόσμο, αλλά αυτή των Σπετσών είναι ιδιαίτερα γοητευτική», λέει ο Ian Κortland. 

Για πρώτη φορά θα δημιουργηθεί μια 4η κατηγορία και θα τρέξουν τα dingies, μικρά ευέλικτα σκαριά που στα ελληνικά θα μπορούσε να τα ονομάσει κανείς οικογενειακές λέμβους. Πέρυσι οι κατηγορίες ήταν τρεις: ιστιοδρομίες για κλασικά σκάφη, για παραδοσιακά σκάφη και για παραδοσιακές λέμβους. Ανάμεσα στις τελευταίες είναι και τα λατίνια με ναυτοπρόσκοπους, μια παγκόσμια πρωτοτυπία για τέτοιου είδους αγώνες, η οποία δείχνει τη βαθιά αγάπη του  Έλληνα καπετάνιου για τη θάλασσα.

Προσήλωση στον στόχο

Κέντρο των επιχειρήσεων είναι πάντα το «Ποσειδώνιο», ένα ιστορικό ξενοδοχείο που λειτούργησε για πρώτη φορά το 1914. Τον αγώνα στηρίζουν σημαντικοί χορηγοί, όπως η Grey Gooze και η Moet & Chandot, που είναι οι φετινοί χρυσοί χορηγοί, η εταιρεία IWC κ.ά., και πλαισιώνεται από παράλληλες εκδηλώσεις, όπως το καθιερωμένο cocktail party πριν από την έναρξη του αγώνα. Η διοργάνωση είναι μια μεγάλη γιορτή της ελληνικής και της διεθνούς ναυτοσύνης, της ομαδικότητας και του ευ αγωνίζεσθαι. «Είναι σημαντικό σε περίοδο κρίσης να οργανώνονται αγώνες που φέρνουν την Ελλάδα στο προσκήνιο με ένα θετικό μήνυμα και που μπορούν, σε βάθος χρόνου, να τονώσουν την ελληνική οικονομία», λέει συχνά ο Αλέξανδρος Παπαδόγγονας, πρόεδρος του ΝΟΕ, του φορέα που οργανώνει τους αγώνες. 

Δύο παράπλευροι σημαντικοί στόχοι είναι η τόνωση των ταρσανάδων των Σπετσών και η μύηση των παιδιών στην ιστιοπλοΐα με την ίδρυση του Ναυτικού Ομίλου Σπετσών, που λειτουργεί πέντε χρόνια. «Θέλουμε να βγάλουμε τα παιδιά στη θάλασσα, να τα σηκώσουμε από τα κομπιούτερ, να μπορούν να σκέφτονται στρατηγικά. Όταν μπουν σε σκάφος, πολλά μαζί, αρχίζουν να σκέφτονται ομαδικά», λένε οι δάσκαλοι του Ναυτικού Ομίλου.    

Είναι ακριβώς η ομαδικότητα και η αφοσίωση στον στόχο που έχω θαυμάσει στον Διεθνή Αγώνα Κλασικών και Παραδοσιακών Σκαφών στο πέρασμα των χρόνων, καθώς πλησιάζουμε στη διεξαγωγή του για 8η συνεχή χρονιά, μεταξύ 14 και 17 Ιουνίου.
*www.spetsesclassicregatta.gr
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ