ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενδιαφέρον για το 9,9% της Αττικής Οδού

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το «κόλπο γκρόσο» αναφορικά με την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού σχεδιάζουν οι υφιστάμενοι μέτοχοι της κοινοπραξίας με αφορμή την ανεπιτυχή μέχρι σήμερα προσπάθεια της Τράπεζας Πειραιώς να προσελκύσει επενδυτή για το 9,88% που ελέγχει. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι νυν μέτοχοι (60% ελέγχεται από την Ακτωρ. 

Παραχωρήσεις του ομίλου Ελλάκτωρ και 30% από τον όμιλο J&P Αβαξ) βρίσκονται σε συζητήσεις για τη λήψη δανείου, με το οποίο θα χρηματοδοτήσουν την εξαγορά του εν λόγω ποσοστού, πλην όμως σε τιμή κατά πολύ χαμηλότερη της προσδοκώμενης από την τράπεζα, η οποία φέρεται να κοστολογούσε τη σχετική συμμετοχή σε περίπου 90-100 εκατ. ευρώ. Για παράδειγμα, άνθρωποι με γνώση των σχετικών συζητήσεων κάνουν λόγο για τίμημα της τάξεως των 40-50 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον ότι, ούτως ή άλλως, οι νυν μέτοχοι διατηρούσαν το δικαίωμα πρώτης προαίρεσης, δηλαδή μπορούσαν να καταθέσουν ισόποση προσφορά με εκείνη του πλειοδότη και να πάρουν εκείνοι το ποσοστό. Ελλείψει όμως προσφοράς, κάτι τέτοιο δεν χρειάστηκε, καθώς, όπως φάνηκε στην πράξη, οι προσδοκίες της τράπεζας για την αξία του ποσοστού δεν συμβάδιζαν με την πραγματικότητα στην αγορά. Υπενθυμίζεται πως η Πειραιώς απέκτησε το ποσοστό μέσω της Αγροτικής Τράπεζας, η οποία με τη σειρά της το είχε αποκτήσει από την ΑΤΤΙΚΑΤ της οικογένειας Πανούση, έναντι χρεών.

Εν τω μεταξύ, ο όγκος των διελεύσεων στην Αττική Οδό κινείται ανοδικά ήδη από το 2015, τάση η οποία συνεχίστηκε και το 2017, καθώς καταγράφηκε άνοδος κατά 3%, με τις πωλήσεις να αγγίζουν τα 176,9 εκατ. ευρώ, από 171,2 εκατ. ευρώ το 2016. Τα κέρδη μετά από φόρους της χρήσης 2016 (τελευταία επίσημα στοιχεία) ανήλθαν σε 44,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν σε 181,7 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον δε ότι πριν από λίγες εβδομάδες, το υπ. Υποδομών χορήγησε διετή παράταση στη σύμβαση παραχώρησης εκμετάλλευσης, η οποία θα ολοκληρωθεί το 2026, αντί για το 2024 όπως προβλεπόταν, με αντάλλαγμα την εκπόνηση από την πλευρά των εταιρειών των απαιτούμενων μελετών για τα έργα επέκτασης της Αττικής Οδού, στο πλαίσιο διαγωνισμού που αναμένεται να πραγματοποιηθεί το 2019. Παράλληλα, το υπουργείο έχει δημιουργήσει και σημαντικές προσδοκίες στις εταιρείες του κλάδου –τουλάχιστον εκείνες που έχουν μερίδια στους μεγάλους οδικούς άξονες– καθώς έχει εντάξει στην ημερήσια διάταξη το ζήτημα της επέκτασης της διάρκειας των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων, με αντάλλαγμα τη μείωση των διοδίων και την πραγματοποίηση νέων έργων. Πρόκειται για μια εναλλακτική μορφή χρηματοδότησης, που μεταθέτει στους ιδιώτες την εξεύρεση πόρων, δεδομένης της έλλειψης των απαιτούμενων κεφαλαίων από την πλευρά του Δημοσίου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ