ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Όλη μου τη ζωή εργάζομαι με την οικογένειά μου. Με τον πατέρα μου στο Club Med και σήμερα με τους δύο γιους μου, Jérémie και Benjamin. Το συναίσθημα είναι φανταστικό». Ο Serge Trigano μετράει πενήντα χρόνια στην ξενοδοχειακή βιομηχανία. Γάλλος με καταβολές από την Αλγερία, γιος ενός εκ των δημιουργών του θρυλικού Club Med, το 2008 έβαλε τον θεμέλιο λίθο του πρώτου Mama Shelter στο Παρίσι. Μία δεκαετία αργότερα, το brand έχει επεκταθεί σε όλο τον κόσμο. Ξενοδοχεία νέας γενιάς, συνδυάζουν το πρωτοποριακό design με την πατροπαράδοτη αίσθηση της φιλοξενίας. Η διαμονή σε ένα Mama Shelter μοιάζει λίγο σαν να μένεις σε σπίτι ντόπιων. Παρ’ όλη τη νεωτεριστική φιλοσοφία της αλυσίδας, όμως, ο Serge Trigano θυμίζει επιχειρηματία παλαιάς κοπής που δείχνει να εμπιστεύεται περισσότερο τη διαίσθησή του παρά τα εργαλεία του σύγχρονου μάρκετινγκ.

Πώς προέκυψε η ονομασία «Mama Shelter»;

Ο μεγαλύτερος γιος μου, Benjamin, εμπνεύστηκε το «mama» από τη γυναίκα που αγαπάμε περισσότερο στον κόσμο, τον άνθρωπο που μας τρέφει, ακόμα κι όταν δεν θέλουμε να φάμε. Ο Philippe Starck, που σχεδίασε τα πρώτα ξενοδοχεία της αλυσίδας, σκέφτηκε τη λέξη «shelter» (σ.σ. καταφύγιο), δηλαδή ένα μέρος στο οποίο αισθάνεσαι προστατευμένος, αλλά είναι και ανοιχτό για όλους.

Ποια είναι η φιλοσοφία σας; Σε ποιους ταξιδιώτες απευθύνεστε;

Στόχος μας ήταν και παραμένει να αλλάξουμε τον τρόπο που ταξιδεύουν οι άνθρωποι. Θέλαμε να μεταφέρουμε την «ψυχή» και την ενέργεια των πόλεων στα ξενοδοχεία μας μέσα από μεγάλα εστιατόρια και μπαρ, πλήρως προσβάσιμα στον ντόπιο πληθυσμό. Το brand μας είναι μοντέρνο και σέξι, με μοναδικό design, προσωπικό γεμάτο ενέργεια και τιμές προσιτές σε όλους. Δεν απευθυνόμαστε σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες, αλλά σε ανθρώπους που μοιράζονται μια κοινή φιλοσοφία ζωής, είναι φιλοπερίεργοι και «ανοιχτοί» σε νέες κουλτούρες.

Το πρώτο Mama Shelter άνοιξε το 2008 στο Παρίσι. Δέκα χρόνια αργότερα, ξενοδοχεία της αλυσίδας λειτουργούν σε Πράγα, Λυών, Μασσαλία, Μπορντό, Βελιγράδι, Λος Άντζελες και Ρίο. Γιατί επιλέξατε τις συγκεκριμένες πόλεις;

Επιλέγουμε πόλεις που μας αρέσουν, τόσο απλά. Δεν αναλωνόμαστε σε έρευνες αγοράς. Επισκεπτόμαστε προορισμούς που παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον για το brand μας και αφουγκραζόμαστε την ατμόσφαιρα και τους ανθρώπους. Αν μας αρέσει η αίσθηση, βάζουμε τα δυνατά μας να ανοίξουμε ένα καινούργιο Mama Shelter εκεί. Αν δεν μας αρέσει, αποσυρόμαστε. Στο μέλλον θα εγκαινιάσουμε ξενοδοχεία σε Τουλούζη, Λονδίνο, Παρίσι (το δεύτερο), Λισαβώνα, Λουξεμβούργο, Ρώμη, Σάο Πάολο. Και έπεται συνέχεια.

Παρατηρείτε διαφορές στον τρόπο που ταξιδεύουν οι άνθρωποι;

Είμαι 72 χρονών και τα πενήντα από αυτά δραστηριοποιούμαι στον χώρο του τουρισμού. Όσον αφορά το κοινό που ανέκαθεν ταξίδευε, νομίζω ότι προοδευτικά γίνεται όλο και πιο εκλεκτικό. Με τη βοήθεια του ίντερνετ ξέρει ακριβώς τι γίνεται στην πόλη που επισκέπτεται, είναι φιλοπερίεργο και «δύσκολο», κάτι που κάνει τη δουλειά μας πιο ενδιαφέρουσα. Παράλληλα, υπάρχει μια νέα γενιά ταξιδιωτών (Κινέζοι, Ινδοί, Βραζιλιάνοι κ.ά.), στους οποίους αρέσουν τα πάντα. Την επαύριο, όμως, θα είναι και αυτοί πλήρως ενήμεροι για το τι συμβαίνει στον χώρο του ταξιδιού, άρα και πιο απαιτητικοί.

Πώς διαχειρίζεστε τις προσδοκίες των πελατών σας;

Προσπαθούμε να προβλέπουμε τι θα ήθελε ένας ταξιδιώτης την επόμενη μέρα. Υπάρχουν δύο επιλογές: είτε κάνεις έρευνα αγοράς, ξοδεύεις χρήματα σε συμβούλους και έχεις περισσότερες πιθανότητες να αποτύχεις και να χρεοκοπήσεις. Είτε λειτουργείς με το ένστικτο, προσπαθώντας να καταλάβεις ποιες εμπειρίες θα ήθελες εσύ ο ίδιος ως καταναλωτής να βιώσεις.

Τι συμβουλές θα δίνατε σε έναν νέο ξενοδόχο που βρίσκεται στο ξεκίνημα της καριέρας του;

Για μένα η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να βρω καλούς συνεργάτες για τη στελέχωση των ξενοδοχείων μου. Στον χώρο της φιλοξενίας, κλειδί της επιτυχίας είναι η ποιότητα, γι’ αυτό πρέπει να βρίσκεις ανθρώπους που να είναι πραγματικά διατεθειμένοι να δουλέψουν στη συγκεκριμένη βιομηχανία και να καταφέρεις να τους εμπνεύσεις. Έναν νέο ξενοδόχο θα τον συμβούλευα πρώτα πρώτα να μαθητεύσει σε μια επιχείρηση ως υπάλληλος σε διαφορετικά πόστα: να δουλέψει ως σερβιτόρος, ρεσεψιονίστ, προσωπικό κουζίνας. Αφού αποκτήσει εμπειρίες, να μαζέψει κεφάλαια και να βρει μια όμορφη τοποθεσία. Να ξεκινήσει με ένα μικρό κατάλυμα 10-15 δωματίων, να εστιάσει στην ποιότητα και να έχει πολλή υπομονή.

Ποια είναι η γνώμη σας για τους Έλληνες ξενοδόχους; Ποια είναι τα δυνατά σημεία και ποιες οι αδυναμίες τους;

Θεωρώ ότι υπάρχει μια γήρανση στον κλάδο, ωστόσο τελευταία η ελληνική ξενοδοχειακή αγορά   «ξυπνάει», κι αυτό είναι καλό γιατί υπάρχουν τεράστιες προοπτικές. Το βασικό ατού είναι ότι η Ελλάδα γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, ο κόσμος θέλει να επισκεφθεί την Αθήνα και τα νησιά, γίνεται προσπάθεια να βελτιωθεί η ποιότητα στη φιλοξενία και η Aegean είναι μια φανταστική αεροπορική εταιρεία. Μου αρέσει γιατί τα αεροπλάνα φεύγουν στην ώρα τους και το πλήρωμα είναι πάντα ευγενικό με τους πελάτες.

Ταξιδεύετε συχνά;

Ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι της ζωής μου το αφιερώνω στα ταξίδια. Πριν από μία εβδομάδα πήγα στην Αυστραλία με τον γιο μου, Jérémie, αναζητώντας χώρο για μελλοντικό Mama Shelter. Τώρα βρίσκομαι στην Πράγα και το επόμενο ταξίδι μου θα είναι στο Μπορντό.

Ποιοι είναι για εσάς οι ιδανικοί city break προορισμοί και ποια τα αγαπημένα σας ξενοδοχεία;

Μου αρέσει τo Cipriani στη Βενετία, για τη φινέτσα του και για το γεγονός ότι βρίσκεται σε μία από τις ωραιότερες πόλεις του κόσμου, το Sukhothai στην Μπανγκόκ, για το εξαιρετικό ταϊλανδέζικο σέρβις του, και το Edition στο Μαϊάμι, για τη ζωντάνια και την υπέροχη τοποθεσία του. Από πόλεις αγαπάω τη Ρώμη, το Λονδίνο και την Αθήνα, μια εκπληκτική πόλη με μοναδική ατμόσφαιρα.

Σκέφτεστε να ανοίξετε ξενοδοχείο Mama Shelter στην Αθήνα;

Το ψάχνουμε.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ