ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα εισιτήρια του... ενός ευρώ κόστισαν πολύ ακριβά στην Airtickets

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ, ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Ολοι οι επιβάτες που έχουν προμηθευτεί εισιτήρια από τη συγκεκριμένη εταιρεία, έχουν δηλαδή τα εισιτήρια στα χέρια τους (τυπωμένα από ηλεκτρονική αλληλογραφία ή άλλα), θα εξυπηρετηθούν κανονικά από τις αεροπορικές εταιρείες, ξεκαθαρίζουν παράγοντες της αγοράς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι συνεχείς προσφορές τιμών προς τους επιβάτες κοντά ή και κάτω του κόστους αγοράς των αεροπορικών εισιτηρίων οδήγησαν στο κατώφλι της χρεοκοπίας την εταιρεία διαδικτυακών πωλήσεων αεροπορικών εισιτηρίων Tripsta (Travelplanet24, Airtickets, Tripsta.com) συμφερόντων των Γερμανών Φίλιπο Μπρίνκμαν και Κρίστοφ Κάιμ. Διότι εντός των αμέσως επόμενων ημερών νομικοί κύκλοι σε επαφή με τις διεργασίες αναμένουν πως θα κατατεθεί αίτηση υπαγωγής της Tripsta σε καθεστώς προστασίας του ελληνικού πτωχευτικού δικαίου.

Ομως μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες δεν είχε ακόμα αποφασιστεί το μοντέλο «αναδιάρθρωσης», κάτι που οδήγησε και πολλά ειδικευμένα νομικά γραφεία να αρνηθούν να αναλάβουν την υπόθεση, πληροφορείται η «Κ». Οι πωλήσεις σε τιμές κάτω του κόστους εξώθησαν την εταιρεία στη συνεχή χρηματοδότηση του τζίρου της (με νέες προσφορές) προκειμένου να εξασφαλίζει ταμειακές ροές για να κλείνει προηγούμενες υποχρεώσεις της.

«Οχι απλώς μη βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας αλλά περισσότερο μοντέλο που μοιάζει με αεροπλανάκι», εξηγούν στην «Κ» πρώην ανώτατα οικονομικά στελέχη της που αποχώρησαν ήδη πριν από λίγα χρόνια εξαιτίας των προβλημάτων που διέγνωσαν. Οπως δείχνουν τα διαθέσιμα στο ΓΕΜΗ οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, ήδη από το 2015 οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις αυξάνονταν από 20 εκατομμύρια στα 40 εκατομμύρια και ακολούθως έφτασαν τα 50 στα τέλη του 2016 και ξεπέρασαν τα 70 φέτος, προσθέτουν πηγές της αγοράς.

Καθώς κλιμακωνόταν το πρόβλημα στέρευαν και οι χρηματοδοτήσεις και οι πιστωτικές ευκολίες από τις αεροπορικές και τους άλλους εμπλεκομένους. Και έτσι φτάσαμε στο επαπειλούμενο λουκέτο, δύο μόλις χρόνια μετά το «κανόνι» της άλλης ομοειδούς διαδικτυακής εταιρείας, Airfasttickets. Αν και οι δύο περιπτώσεις είναι «σαφέστατα διαφορετικές όσον αφορά τις προθέσεις και τις ευθύνες», αναφέρουν νομικοί κύκλοι, η όλη εικόνα πλήττει την αξιοπιστία αυτών των υπηρεσιών.

Σε κάθε περίπτωση, οι επιβάτες που έχουν προμηθευτεί εισιτήρια από τη συγκεκριμένη εταιρεία, έχουν δηλαδή τα εισιτήρια στα χέρια τους (τυπωμένα από ηλεκτρονική αλληλογραφία ή άλλα), θα εξυπηρετηθούν κανονικά από τις αεροπορικές εταιρείες, ξεκαθαρίζουν παράγοντες της αγοράς.

Οι όποιες απλήρωτες υποχρεώσεις προφανώς και θα βαρύνουν τους πιστωτές και όχι τους πελάτες, αναφέρουν οι ειδικοί. Η Aegean Airlines πάντως ανακοίνωσε σχετικά ότι η συνολική έκθεσή της εκτιμάται σήμερα σε ποσό που δεν ξεπερνά τις 400 χιλιάδες ευρώ.

Επιπλέον, σε αντίθεση με την Αirfasttickets συμφερόντων του Νίκου Κοκλώνη, η Tripsta προχώρησε στην αποζημίωση των εργαζομένων της (περίπου 180 στην Αθήνα) κατά την ανακοίνωση του «παγώματος» των δραστηριοτήτων της. Ο διευθύνων σύμβουλός της, Φίλιπο Μπρίνκμαν, ενημέρωσε τους εργαζομένους ότι η καταβολή των αποζημιώσεων και ο τερματισμός της δραστηριότητας είναι επιβεβλημένα, αφού δεν μπορεί να εξασφαλίσει πρόσθετη πίστωση. Η εταιρεία διατηρούσε γραφεία στη Ρουμανία, όπου απέλυσε το σύνολο των απασχολουμένων. Το προηγούμενο διάστημα πάντως υπήρξαν καταγγελίες πελατών ότι σε περίπτωση ακύρωσης κρατήσεων δεν τους επιστρεφόταν το σύνολο των χρημάτων που δικαιούνταν.

Τζίρος 738 εκατ. το 2017

Η Tripsta εμφάνισε συνολικές πωλήσεις εισιτηρίων πάνω από 738 εκατ. ευρώ το 2017 μέσα από τις πλατφόρμες της, με άνοδο 21,23% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ με τη χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου να αγγίζει μέχρι και το 1 ευρώ, κατάφερε να «κλείσει» τη χρονιά με περισσότερες από 2,8 εκατ. πωλήσεις εισιτηρίων. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2005, όταν δύο νέοι επιχειρηματίες ίδρυσαν μια startup στην Αθήνα. O Φίλιπο Μπρίνκμαν, συνιδρυτής της εταιρείας, μαζί με τον Κριστόφ Κάιμ (CCO) είδαν τότε μια σημαντική ευκαιρία εισαγωγής του ώριμου, πλέον, στο εξωτερικό επιχειρηματικού μοντέλου των διαδικτυακών κρατήσεων. Το 2015 η εταιρεία πήρε την απόφαση της συγχώνευσης με την Airtickets, με χρηματοδότηση από τα Elikonos Jeremie και Odyssey Venture Partners funds αλλά και με ίδια κεφάλαια, μια και τα έσοδά της έσπαγαν τότε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν ότι η συνεργασία με τον χρηματοδότη σήμανε την αρχή του τέλους, καθώς ενώ ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές εμφάνισε σημαντικά κενά στην πορεία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ