ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση τζίρου για «Κωτσόβολο» κόντρα στη συρρίκνωση της αγοράς

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με αύξηση των πωλήσεων κατά 12,2% και των κερδών προ φόρων κατά 58% έκλεισε η χρήση 1/5/2017-30/4/2018 για την «Κωτσόβολος», παρά το γεγονός ότι συνολικά η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών κατέγραψε πτώση 1,9% σε σύγκριση με το 2016. Οι καιρικές συνθήκες, το Μουντιάλ αλλά και η Black Friday αποτελούν τους βασικούς παράγοντες που θα καθορίσουν την αγορά την τρέχουσα χρήση και θα «επιτρέψουν» ή όχι στην «Κωτσόβολος» να πλησιάσει τον τζίρο της κοντά στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

Ειδικότερα, κατά τη χρήση από 1/5/2017 έως 30/4/2018 οι πωλήσεις της «Κωτσόβολος» διαμορφώθηκαν σε 457,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 12,2% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση, ενώ σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων η αύξηση των πωλήσεων ήταν της τάξεως του 11%. Τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση, κατά 58%, φτάνοντας τα 15,1 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα, βεβαίως, της αύξησης των πωλήσεων, αλλά και της βελτίωσης της παραγωγικότητας, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και χρηματοδοτικών αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 20,1 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 40% σε σύγκριση με τη χρήση 2016/2017.

Ερωτηθείς σχετικά με τους στόχους πωλήσεων για την τρέχουσα χρήση, στο πλαίσιο της πρώτης του συνέντευξης Τύπου απ’ όταν διαδέχθηκε στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και αντιπροέδρου της «Κωτσόβολος» τον κ. Α. Αθανασόπουλο, ο κ. Γιάννης Βασιλάκος απάντησε: «Ο στόχος είναι ελαφρώς κάτω από τα 500 εκατ. ευρώ και μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τη βελτίωση του μεριδίου αγοράς και την άνοδο της μέσης τιμής των πωλούμενων προϊόντων». Οι εκτιμήσεις του κλάδου δείχνουν ότι η αγορά την περίοδο 2018-2019 θα καταγράψει οριακή αύξηση περίπου 1%, ενώ οι πωλήσεις φέτος θα επηρεαστούν κυρίως από τρεις παραμέτρους: τις πωλήσεις κλιματιστικών μηχανημάτων και τηλεοράσεων, καθώς και τις πωλήσεις κατά τη διεξαγωγή της Black Friday τον Νοέμβριο. Οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν τις τελευταίες ημέρες έχουν επηρεάσει αρνητικά μέχρι τώρα τις πωλήσεις κλιματιστικών, ενώ από την άλλη οι πωλήσεις τηλεοράσεων λόγω του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου έχουν ενισχυθεί πέραν των αρχικών προβλέψεων. Μάλιστα, η τάση σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο είναι οι καταναλωτές να αγοράζουν τηλεοράσεις περισσότερων ιντσών, γεγονός που σημαίνει μετατόπιση σε ακριβότερα προϊόντα. Σε ό,τι αφορά την Black Friday, τον θεσμό των μεγάλων προσφορών που πραγματοποιείται την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, ο επικεφαλής της «Κωτσόβολος» υποστήριξε ότι «ίσως και φέτος θα μπορέσει να δώσει ώθηση στις πωλήσεις», προσθέτοντας ότι υπάρχει κίνδυνος μείωσης της θετικής επίδρασής της στην περίπτωση που αυτή επιμηκυνθεί σε διάρκεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της «Κωτσόβολος» κατά το τρίμηνο στο οποίο περιλαμβάνεται η Black Friday του 2017 (τέταρτο του ημερολογιακού έτους και τρίτο για το οικονομικό έτος της «Κωτσόβολος») αυξήθηκαν κατά 23% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016.

Κατά την προηγούμενη χρονιά η εταιρεία υλοποίησε επενδύσεις συνολικού ύψους 10,4 εκατ. ευρώ, ενώ ισόποσες επενδύσεις αναμένονται και για τη χρήση 2018 - 2019. Ο επενδυτικός σχεδιασμός της «Κωτσόβολος» περιλαμβάνει τη λειτουργία δύο νέων καταστημάτων, τη μεταστέγαση τεσσάρων και την ανακαίνιση πέντε υφιστάμενων σημείων πώλησης, συμπεριλαμβανομένου του καταστήματος που βρίσκεται εντός του εμπορικού κέντρου «The Mall Athens». Οι περιοχές όπου επικεντρώνεται το ενδιαφέρον είτε για νέα καταστήματα είτε κυρίως για μεταστεγάσεις είναι το Παγκράτι, η Κομοτηνή, η Αλεξανδρούπολη, ενώ θα συνεχιστεί το μοντέλο της ανάπτυξης στο κέντρο των πόλεων. Οι επενδύσεις περιλαμβάνουν επίσης νέα συστήματα διαχείρισης των προϊόντων, καθώς και νέα πλατφόρμα για το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ