ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου, μπροστά από το μνημείο του Θεμιστοκλή, ο ιστορικός θεσμός του Ράλλυ Αιγαίου ένωσε για ακόμη μία χρονιά τους ανθρώπους της θάλασσας στην τελετή απονομών των κυπέλλων για την 55η διοργάνωσή του. Οι ιστιοπλόοι, αφού διέσχισαν το αγαπημένο πέλαγος των λογοτεχνών και των ζωγράφων με μία πρωτοφανή για την εποχή μπουνάτσα, βρέθηκαν στον χώρο που είναι συνυφασμένος με το Αιγαίο, δίπλα στους άλλους ανθρώπους της θάλασσας, τους αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού.


Η φετινή διοργάνωση του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ) ήταν μία από τις δυσκολότερες λόγω της απόλυτης μπουνάτσας.

Η εφετινή διοργάνωση του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ) ήταν μία από τις δυσκολότερες, σε αγωνιστικό επίπεδο, στην ιστορία. Κι αν μέχρι τώρα οι εραστές του Αιγαίου είχαν να αφηγούνται ιστορίες για το πώς, κατά το παρελθόν, δάμασαν τεράστια κύματα και χάραξαν ρότες σε πολλά μποφόρ, τώρα θα προσθέσουν σε αυτές και τις δυσκολίες μιας πλεύσης σε σχεδόν απόλυτη μπουνάτσα.


Το σκάφος «Africana - Team Optimum», που ανεδείχθη δεύτερο.

Σε αυτό το παιχνίδι της αναζήτησης ρέφλας (ριπή αέρα), νικητής, στα ORCi (τα «καθαρόαιμα» αγωνιστικά), αναδείχθηκε το σκάφος «Chiara Iason» με κυβερνήτη τον Νικόλα Φωτίου. Ο παλαιός αθλητής του σερφ άφησε στις δύο επόμενες θέσεις τους ιστιοπλόους που, τα τελευταία χρόνια, μονοπωλούσαν τις πρωτιές στη διοργάνωση. Δεύτερο ήρθε το «Africana - Optimum Team», ένα ρουμανικής ιδιοκτησίας σκάφος (κυβερνήτης Λαουρέντιου Γκαϊτάν) με πλήρωμα Ελληνες αθλητές που έχουν κατακτήσει πολλά τρόπαια στο Ράλλυ Αιγαίου, τον παλαιότερο αγώνα ανοικτής θαλάσσης στην Ανατολική Μεσόγειο. Στην τρίτη θέση βρέθηκε το «Bullet Encode», με κυβερνήτη τον Δημήτρη Δεληγιάννη. Ο –τραυματισμένος στο χέρι– ολυμπιονίκης αψήφησε την εντολή του γιατρού του να μην ανέβει σε σκάφος και τιμόνεψε εκατοντάδες μίλια με το ένα χέρι γιατί δεν μπόρεσε να αντισταθεί στη γοητεία του υδάτινου μαραθωνίου.


Ο πρόεδρος του ΠΟΙΑΘ Ιω. Μαραγκουδάκης τίμησε το Πολεμικό Ναυτικό διά του αρχηγού ΓΕΝ Ν. Τσούνη. 

Η πρωτιά από το νεαρό πλήρωμα του «Chiara Iason» δείχνει ότι ανοίγει ένα παράθυρο στο μέλλον του ιστορικού θεσμού, στυλοβάτες του οποίου μέχρι τώρα υπήρξαν, εκτός από τον Ιωάννη Μαραγκουδάκη, πρόεδρο του ΠΟΙΑΘ, οι 88χρονοι Κωνσταντίνος Μανιουδάκης, ναύαρχος ε.α. και Στέλιος Μπόνας, πολλάκις πρωταθλητής σε ολυμπιακές κατηγορίες, οι οποίοι έχουν δεκάδες διοργανώσεις Ράλλυ στα βιογραφικά τους και εξακολουθούν να βρίσκονται στα τιμόνια των ιστιοφόρων τους και στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου, όπου τιμήθηκαν για την προσφορά τους και ανανέωσαν το ραντεβού τους για τον αγώνα του 2019.

«Ο πατριώτης μου, ο Νίκος Καζαντζάκης, έχει πει “Μια αστραπή είναι η ζωή μα προλαβαίνεις”, έτσι, από τώρα, δηλώνω συμμετοχή στο 56ο», τόνισε ο Κρητικός θαλασσοπόρος και ο «Νέστορας της ιστιοπλοΐας» Στέλιος Μπόνας σήκωσε το... γάντι και απάντησε: «Και εγώ θα είμαι εκεί. Το Ράλλυ Αιγαίου με κρατάει στη ζωή».

«Εστιν θάλασσα – τις δε νιν κατασβέσει», λέει η Κλυταιμνήστρα στον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου, έτσι και οι ιστιοπλόοι της ανοικτής θάλασσας μοιάζουν να θέλουν να... εξαντλήσουν το Αιγαίο και αυτό δέχεται την... πρόκληση και κάθε φορά τους προσφέρει έναν διαφορετικού είδους αγώνα, σαν να θέλει να υπενθυμίσει ότι είναι ο οικοδεσπότης των ανθρώπων της θάλασσας.


Το σκάφος «Bullet Encode», που ανεδείχθη τρίτο.

«Το Πολεμικό Ναυτικό πορεύεται μαζί με τον ΠΟΙΑΘ γιατί μας ενώνει η θάλασσα», δήλωσε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης. Και άνθρωποι του Πολεμικού Ναυτικού ήταν δίπλα στη διοργάνωση, καθ’ όλη τη διάρκειά της. Από την πυραυλάκατο «Πλωτάρχης Μπλέσσας» ο δρ Γιώργος Γράτσος, πρόεδρος της Helmepa, έδωσε την εκκίνηση του 55ου Ράλλυ, το οποίο ήταν αφιερωμένο στην προστασία των θαλασσών, ενώ στα νησιά-σταθμούς της διοργάνωσης (Αμοργός, Λειψοί και Πάρος) μέλη του πληρώματος της πυραυλακάτου, υπό τις οδηγίες του πλωτάρχη Κωνσταντίνου Σπυρίδη, μαζί με τους ιστιοπλόους πρωτοστάτησαν σε καθαρισμούς ακτών από πλαστικά και σκουπίδια. «Να σώσουμε τις θάλασσές μας» ήταν το φετινό σύνθημα του θεσμού και οι λάτρεις του υγρού στοιχείου προσπάθησαν να γίνουν κοινωνοί του μηνύματος στην τοπική κοινωνία των νησιών και στους παραθεριστές. Η θάλασσα είναι οι άνθρωποί της και οι άνθρωποί της βρίσκονται εδώ, ακούστηκε χαρακτηριστικά στην τελετή απονομών, κατά τη διάρκεια της οποίας τιμήθηκε και «Η Καθημερινή».

Ολοι, μία παρέα

Στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου παρόντες ήταν, μεταξύ άλλων, ο εκπρόσωπος του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Ακτοφυλακής, αντιναύαρχος Θεόδωρος Κλιάρης, ο αρχηγός Στόλου, αντιναύαρχος Ιωάννης Παυλόπουλος και ο διοικητής Διοίκησης Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού, αντιναύαρχος Νικόλαος Καφέτσης. Αξιωματικοί και ιστιοπλόοι, μετά την ολοκλήρωση των απονομών, έγιναν μια παρέα. Οι πρώτοι θέλησαν να μάθουν για τις δυσκολίες ενός αγώνα σε μπουνάτσα και οι άνθρωποι των ιστίων αναβίωσαν τις ώρες πλεύσης σε ένα Ικάριο μεταμορφωμένο από τη λειψαριά (έλλειψη αέρα) σε... γαλάζια λίμνη, την άπνοια στην εκκίνηση στο, κατά την προφορική παράδοση, νησί της Καλυψούς, τους Λειψούς, θυμήθηκαν τις ώρες της ανατολής, στο στενό της Σερίφου, όπου τα πανιά δεν φούσκωναν, τις ώρες που ορκίζονταν ότι δεν θα ξανατρέξουν σε Ράλλυ και ύστερα ήρθαν στο μυαλό τα δελφίνια, που τους κατευόδωσαν στην Πάρο, οι εν πλω ανατολές και τα ηλιοβασιλέματα, η μαγεία του ανταγωνισμού σε έναν αγώνα που κυριαρχεί το Ευ Αγωνίζεσθαι και δήλωσαν έτοιμοι να ανοίξουν και πάλι πανιά. Εξάλλου, όλοι γνωρίζουν ότι στην Ελλάδα η ιστιοπλοϊκή δεινότητα και ναυτοσύνη μετριούνται με την ερώτηση: «Εσύ σε πόσα Ράλλυ Αιγαίου έχεις τρέξει;».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ