ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγαλύτερες πωλήσεις και κέρδη για Coca-Cola HBC AG το α΄ εξάμηνο 2018

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Τα καθαρά έσοδα της Coca-Cola HBC AG από πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 0,5% το πρώτο εξάμηνο του 2018 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017, φθάνοντας τα 3,23 δισ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το Μουντιάλ της Ρωσίας και τα νέα προϊόντα, κυρίως όσα κατατάσσονται στην κατηγορία των ολιγοθερμιδικών, έδωσαν ώθηση στις πωλήσεις της Coca-Cola HBC AG, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018. Θετική εξέλιξη αποτελεί η ενίσχυση των πωλήσεων στην Ελλάδα, ανεβάζοντας συνολικά τα έσοδα του ομίλου στην περιοχή των ανεπτυγμένων αγορών, ενώ ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις σε αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές. Η άνοδος πωλήσεων και κερδών δεν αποτρέπει, πάντως, τον όμιλο από το να συνεχίσει τις κινήσεις που αποσκοπούν στη μείωση του λειτουργικού κόστους. Στη χθεσινή ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το α΄ εξάμηνο του 2018, η Coca-Cola HBC AG αναφέρει χαρακτηριστικά ότι έχει προσδιορίσει πρόσθετες ευκαιρίες αναδιάρθρωσης, χωρίς ωστόσο να προβαίνει σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη μορφή αυτών, αλλά και τις χώρες στις οποίες θα εφαρμοστούν.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα όσα ανακοίνωσε χθες η Coca-Cola HBC AG, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 0,5% το πρώτο εξάμηνο του 2018 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017 φτάνοντας τα 3,23 δισ. ευρώ. Η μικρή ποσοστιαία αύξηση οφείλεται στην υποτίμηση εθνικών νομισμάτων σε αρκετές από τις αναδυόμενες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος. Αντιθέτως, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, η αύξηση είναι πολύ μεγαλύτερη, της τάξεως του 6,4%. Αλλωστε, ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε αύξηση 4,6%, φθάνοντας το πρώτο εξάμηνο του 2018 σε 1,067 δισ. κιβώτια. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 216,9 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 13,2%, ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 221,7 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 5,8% σε σύγκριση με πέρυσι. Εντυπωσιακή είναι η αύξηση των καθαρών ταμειακών ροών, κατά 33,3%, στα 126,8 εκατ. ευρώ, όπως και η αύξηση κατά 110 μονάδες βάσης του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, στο 9,4% από 8,3% πέρυσι.

Στις ανεπτυγμένες αγορές ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 0,9%, με την αύξηση να καταγράφεται κυρίως στην Ελλάδα και την Ιρλανδία. Μάλιστα, στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, γεγονός που ο όμιλος αποδίδει στις υψηλές θερμοκρασίες, ήδη από την άνοιξη, αλλά και στο «σταδιακά βελτιούμενο οικονομικό περιβάλλον», όπως αναφέρει. Αύξηση 8,9% σημείωσε ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές, ενώ στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκε κατά 5,1%.

Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 4,6%. Ιδιαίτερα ενισχυμένη είναι η κατηγορία των αναψυκτικών με λίγες θερμίδες, τάση που καταγράφεται και στην Ελλάδα, με την αύξηση των πωλήσεων να φτάνει το 18,8%. Ο όγκος πωλήσεων των εμφιαλωμένων νερών αυξήθηκε κατά 4,8%, ενώ κατά 33,5% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των ενεργειακών ποτών. Θετικά είναι τα μηνύματα από την κυκλοφορία του νέου παγωμένου τσαγιού Fuze αλλά και από τα φυτικά «γαλακτοκομικά» ροφήματα AdeZ, τα οποία πρόσφατα, επίσης, προστέθηκαν στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου. Συνολικά για το 2018 η διοίκηση του ομίλου αναμένει αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις αλλά και του περιθωρίου κέρδους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ