ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επαρκεί ο χρόνος λειτουργίας του τελωνείου στον ΟΛΘ για την κάλυψη της κίνησης

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Οι τελωνειακοί υποστηρίζουν ότι οι αντιδράσεις δεν έχουν βάση, δεδομένου ότι στο λιμάνι ολοκληρώνεται προσεχώς από τη νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος χώρος προσωρινής εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Υπερδιπλάσιος σε σχέση με τον απαιτούμενο βάσει της εμπορευματικής κίνησης είναι ο χρόνος λειτουργίας του Α΄ τελωνείου στην πύλη 16 του λιμένος της Θεσσαλονίκης, μετά την απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γεωργίου Πιτσιλή, για αλλαγή του ωραρίου και κατάργηση της νυχτερινής βάρδιας, υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΤΥΕ).

Οι τελωνειακοί υποστηρίζουν ότι οι αντιδράσεις δεν έχουν βάση, δεδομένου ιδίως ότι στο λιμάνι ολοκληρώνεται προσεχώς από τη νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος χώρος προσωρινής εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων, χάρη στον οποίο η πύλη 16 θα λειτουργεί «υπερπολλαπλάσιο χρόνο από τον απαιτούμενο, αφού η εμπορευματική διακίνηση θα μπορεί να εξυπηρετηθεί σε πολύ λιγότερες ώρες ημερησίως».

Η ΟΤΥΕ υποστηρίζει επίσης ότι όσοι αντιδρούν «δεν θέλουν να κατανοήσουν ότι μέχρι τις 15.09.2017 (σ.σ. οπότε ξεκίνησε η αποχή από την τρίτη βάρδια) η λειτουργία της πύλης 16 στερείτο νομικού ερείσματος από τις 19.00 έως 07.30 σε καθημερινή βάση, το Σάββατο και την Κυριακή.

Επομένως, η απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ διευρύνει το προβλεπόμενο μέχρι την έκδοσή της ωράριο στην πύλη 16 της ελεύθερης ζώνης του λιμένος Θεσσαλονίκης από 57,5 ώρες εβδομαδιαίως που προέβλεπε παλιότερη υπουργική απόφαση, σε 112 ώρες εβδομαδιαίως (16 ώρες - 7 ημέρες την εβδομάδα). Κι αυτό, ενώ στο λιμάνι του Πειραιά με πολύ μεγαλύτερη εμπορευματική διακίνηση σε σύγκριση με εκείνο της Θεσσαλονίκης, οι ώρες λειτουργίας της πύλης ανέρχονται σε 73 εβδομαδιαίως.

Οπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, με βάση τα παραπάνω δεδομένα, με την απόφαση του κ. Πιτσιλή δεν πλήττονται, αλλά ενισχύονται η εξωστρέφεια και το νόμιμο εμπόριο, ενώ πατάσσονται η ανομία και η στρέβλωση του ανταγωνισμού. «Με την απόφαση του διοικητή ΑΑΔΕ επιλύθηκε οριστικά ένα ζήτημα που οδηγούσε σε συνθήκες ζούγκλας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης», υποστηρίζει η ΟΤΥΕ.

Σημειώνεται πως με απόφαση του κ. Πιστιλή καταργήθηκε η νυχτερινή βάρδια, ενώ η νυχτερινή εκτελώνιση μπορεί να γίνει εάν οι ενδιαφερόμενοι καλύψουν τα έξοδα. Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) έχει επισημάνει πως είναι αδιανόητο ένα εξαγωγικό λιμάνι με ελεύθερη ζώνη και εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης να κλείνει ουσιαστικά για 12 και πλέον ώρες κάθε μέρα.

«Θα πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι ελεύθερη ζώνη δεν υφίσταται με συντεχνιακή λογική και οι αρμόδιοι να αποφασίσουν αν θα είναι με την ανοιχτή οικονομία, την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια ή με τα συνδικάτα, τον κρατικισμό και τον δημοσιοϋπαλληλισμό», τόνιζαν οι εξαγωγείς.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ