ΕΛΛΑΔΑ

Προσλήψεις ενόψει ηλεκτροκίνησης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Η αύξηση των συχνοτήτων των συρμών του ΟΣΕ αναμένεται να δημιουργήσει πρόσθετες ανάγκες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ιταλικό αέρα επιχειρεί να φέρει η νέα διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο οποίος βρίσκεται σε τροχιά ανανέωσης. Την πόρτα της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέρασαν, πριν από λίγες ημέρες, 60 νέοι μηχανοδηγοί που αποτελούν το πρώτο κύμα προσλήψεων στην εταιρεία ενόψει της ολικής ανανέωσης. Σημειώνεται ότι η τελευταία πρόσληψη στην εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ πραγματοποιήθηκε πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, το 2004. Η ανάγκη για μηχανοδηγούς είναι εκφρασμένη εδώ και χρόνια στους κόλπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία όμως πριν από την ιδιωτικοποίηση δεσμευόταν από τις επιταγές των πιστωτών, που απαγόρευαν οποιαδήποτε πρόσληψη στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Ετσι με την έλευση των Ιταλών και το πέρασμα της εταιρείας σε ιδιωτικά χέρια, κατέστη εφικτή η πρόσληψη προσωπικού, που θεωρείται απαραίτητη για την ενίσχυση του έργου των υφιστάμενων μηχανοδηγών. Ενόψει μάλιστα της πλήρους ηλεκτροδότησης του συνόλου του δικτύου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η αύξηση των συχνοτήτων των συρμών αναμένεται να γεννήσει πρόσθετες ανάγκες σε μηχανοδηγούς.

Στους παραπάνω 60 μηχανοδηγούς πρέπει να προστεθούν και 8 άτομα που μετακινήθηκαν από άλλες θέσεις στην εταιρεία, ενώ άλλα 5 άτομα επέστρεψαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύστερα από οκτώ χρόνια. Οι πέντε αυτοί μηχανοδηγοί είχαν μεταταγεί το 2010 στο πλαίσιο των μετατάξεων δημοσίων υπαλλήλων, παρά το γεγονός ότι η ειδικότητά τους ήταν από τότε σε έλλειψη. Αθροιστικά, 73 μηχανοδηγοί εντάσσονται στο ενεργό δυναμικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες του κυκλοφοριακού φόρτου που παρατηρείται σήμερα, αλλά και την προσθήκη συχνοτήτων που αναμένεται από τον Νοέμβριο, οπότε και παραδίδεται στην κυκλοφορία το σύνολο της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε ηλεκτροδοτούμενο δίκτυο. Σημειώνεται ότι εντός του Νοεμβρίου, με την πλήρη ηλεκτροκίνηση, η διάρκεια της διαδρομής θα ανέρχεται σε περίπου 4.30 ώρες αντί 5.30 ωρών που διαρκεί σήμερα.

Σήμερα ο διάδρομος Αθήνα - Θεσσαλονίκη διαθέτει διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή σε όλο το μήκος του εκτός από το τμήμα των 52 χλμ. μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού. Σύμφωνα με τα έως τώρα χρονοδιαγράμματα, το τελευταίο αυτό τμήμα θα έχει ολοκληρωθεί έως τις 31 Οκτωβρίου. Το γεγονός όμως ότι εκκρεμούν τα συστήματα σηματοδότησης και του ETCS (European Train Control System, Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών) μεταθέτει τον περιορισμό του χρόνου διαδρομής στις 3 ώρες και 20 λεπτά για το καλοκαίρι του 2019. Και αυτό, γιατί μπορεί μέσα στον Νοέμβριο να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση, ωστόσο χωρίς τα παραπάνω συστήματα οι συρμοί δεν θα μπορούν να κινηθούν με τις μέγιστες ταχύτητές τους.
«Ασημένιο βέλος»

Tο ερχόμενο καλοκαίρι αναμένεται να μπει σε τροχιά το «ασημένιο βέλος», υπό την προϋπόθεση της πλήρους ηλεκτροδότησης της γραμμής. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει φέρει στη Θεσσαλονίκη το Pendolino (ασημένιο βέλος), το οποίο θα παρουσιάσει για πρώτη φορά σε ελληνικό έδαφος στο πλαίσιο της ΔΕΘ, προκειμένου να κάνει την πρώτη δοκιμαστική διαδρομή με επιβάτες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ