ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπλόκο στο λιμάνι του Πειραιά από μερικές δεκάδες συνδικαλιστές

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Στιγμιότυπο από τη χθεσινή κινητοποίηση στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά. Ανάλογα προβλήματα είχαν σημειωθεί και στις αρχές Ιουνίου, πάλι με τους ίδιους πρωταγωνιστές.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Κομματικά παιχνίδια προεκλογικής επιρροής στη Β΄ Πειραιώς έκλεισαν για δεύτερη φορά φέτος το λιμάνι του Πειραιά. Ενα ολιγομελές σωματείο εργαζομένων, η Ενωση Εργαζομένων στη Διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων στους Προβλήτες του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ), το οποίο φέρεται να πρόσκειται στο ΠΑΜΕ, προκήρυξε απεργία η οποία όταν κηρύχθηκε παράνομη, υποστηρίχθηκε από το Εργατικό Κέντρο Πειραιά, που προχώρησε αυτό στην κήρυξη απεργίας (η οποία κηρύχθηκε επίσης παράνομη αργά χθες το απόγευμα).

Αποτέλεσμα μερικές δεκάδες εκ των εργαζομένων στη Διακίνηση, συνεπικουρούμενοι από άλλους συνδικαλιστές που δεν απασχολούνται στο λιμάνι, να μπλοκάρουν τις πύλες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ. Την κινητήριο δύναμη δηλαδή ολόκληρου του λιμανιού.

Στην πρόσφατη γενική συνέλευση της ΕΝΕΔΕΠ δεν εμφανίστηκαν περισσότεροι από 100 εργαζόμενοι από τους 1.700 που απασχολούνται στον ΣΕΠ. Ολα αυτά, την ώρα που άλλοι εργαζόμενοι στον ΣΕΠ Α.Ε., τη θυγατρική της Cosco που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, συνέστησαν πρόσφατα νέο σωματείο που αριθμεί περί τα 600 μέλη, προκειμένου να διαχωρίσουν τη θέση τους από την ΕΝΕΔΕΠ και να αντιταχθούν στην απεργία και στο μπλόκο στην εργασία τους.

Σύμφωνα με μερικούς αρχικούς υπολογισμούς χρηστών του λιμανιού, το χθεσινό μπλόκο στις πύλες του ΣΕΠ Α.Ε. άφησε εκτός λιμανιού τους 1.700 εργαζομένους του ΣΕΠ που ήθελαν να δουλέψουν (των μελών της ΕΝΕΔΕΠ εξαιρουμένων), 200 πράκτορες, 800 τελωνειακούς και 1.200 μεταφορείς. Αλλοι 1.500 είναι οι εργαζόμενοι τρίτων εταιρειών που θίγονται από το μπλόκο σύμφωνα με τον ΣΕΒ.

Αθροιστικά σχεδόν 5.500 άτομα και πολλές εκατοντάδες επιχειρήσεις που ήθελαν να εξάγουν ή να εισάγουν εμπορεύματα επηρεάστηκαν. Οπως βέβαια και η αξιοπιστία του ίδιου του λιμανιού, που είναι και η σοβαρότερη μακροπρόθεσμη συνέπεια εάν οι απεργίες συνεχιστούν.

Ανάλογα προβλήματα είχαν σημειωθεί και στις αρχές Ιουνίου πάλι με τους ίδιους πρωταγωνιστές. Βασικά τους αιτήματα είναι οι αυξήσεις μισθών και η ένταξή τους στα βαρέα και ανθυγιεινά, που δεν είναι αρμοδιότητα της εταιρείας αλλά της κυβέρνησης.

Πολιτικοί παρατηρητές και πηγές από το μεγάλο λιμάνι της χώρας ισχυρίζονται πως οι διεκδικήσεις της ΕΝΕΔΕΠ, η οποία υποστηρίζεται από το ΠΑΜΕ, αποτελούν πρόσχημα προκειμένου το ΚΚΕ να δείξει την ισχύ του στο λιμάνι και στη Β΄ Πειραιώς, τόσο έναντι του κυβερνώντος ΣΥΡΙΖΑ όσο και έναντι θυλάκων της Χρυσής Αυγής που τα τελευταία έτη είχαν αποκτήσει σημαντική επιρροή στο Πέραμα και γενικότερα στην περιφέρεια.

Ανεξαρτήτως όλων αυτών των κομματικών ερμηνειών γεγονός παραμένει πως η επιχειρηματική και οικονομική δραστηριότητα ενός μεγάλου τμήματος της αγοράς επηρεάζεται εντόνως αρνητικά από αυτές τις εξελίξεις. Γι’ αυτόν τον λόγο και ο ΣΕΒ εξέδωσε χθες ανακοίνωση με την οποία ζήτησε την άμεση παρέμβαση της Δικαιοσύνης και των αρμόδιων αρχών, προκειμένου να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού του Πειραιά. Υπογράμμισε δε πως «το συνολικό κόστος των κινητοποιήσεων αυτών για την ελληνική οικονομία, τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους είναι τεράστιο, αφού αφορά μια νευραλγική για την ανάπτυξη δραστηριότητα».

Ο ΣΕΒ «κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη σημαντική βλάβη που προκαλείται στην ελληνική οικονομία από τις αυθαίρετες δράσεις μιας μικρής μειοψηφίας συνδικαλιστών, αμφιβόλου αντιπροσωπευτικότητας και από την ολιγωρία των αρμόδιων αρχών που ανεχόμενοι τέτοιου είδους συμπεριφορές στέλνουν αρνητικά μηνύματα στις αγορές σχετικά με την ομαλή λειτουργία των θεσμών στη χώρα».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ